DEUTZ-FAHR Extra Balance – nowe kombajny do prac na stokach

Maszyny te mogą kompensować nachylenia terenu aż do 28% w poprzek stoku oraz do 22% w kierunku jazdy równolegle do stoku oraz do 5% w trakcie jazdy w dół.

 

Nowy system poziomowania osi tylnej Extra Balance działa niezależnie od sprawdzonego układu DEUTZ-FAHR Balance odpowiedzialnego za pracę przedniej osi. Operator może nim sterować z kabiny. Równomierne rozłożenie masy między kołami jezdnymi sprawia, że kombajn zachowuje najlepsze własności trakcyjne w każdych warunkach. Układ napędowy na cztery koła oraz wyjątkowy, nagradzany przez specjalistów z branży system antypoślizgowy to gwarancja skutecznej pracy w ekstremalnych warunkach, najwyższej niezawodności, a przede wszystkim bezpieczeństwa operatora.

 

Kabina Commander Cab V w nowej odsłonie.

Nowy joystick Commander Stick oferuje jak do tej pory najwyższy poziom komfortu sterowania wszystkimi funkcjami kombajnu Deutz-Fahr. Ergonomię obsługi podnosi także nowy komputer pokładowy COMMANDER CONTROL MANAGEMENT (CMM) z dotykowym wyświetlaczem 7″ z podświetleniem LED. Układ CMM stale kontroluje parametry robocze maszyny. Po raz pierwszy możliwe jest rejestrowanie danych o pracy maszyny i przeglądanie ich po jej zakończeniu.

Kolejną zaletą jest funkcja zapisywania ustawień dla poszczególnych typów upraw (profile ustawień). Dzięki niej operator może szybciej rozpocząć pracę, korzystając z fabrycznie zaprogramowanych ustawień dla najpopularniejszych upraw. Dane te można również z łatwością przenieść do kolejnego kombajnu.

 

Wśród nowych rozwiązań, warto zauważyć umieszczony pod dachem kabiny panel sterowania układem klimatyzacji, udoskonalone dysze nawiewów oraz osłonę przeciwsłoneczną samoczynnie utrzymującą wybrane położenie. Dzięki funkcji autoclima układ klimatyzacji działa jeszcze bardziej sprawnie, a prace konserwacyjne przy nim można wykonać bez użycia narzędzi. Zbiornik ziarna jest teraz wyposażany w podwójny wizjer oraz kanał do pobierania próbek ziarna.

 

 

Źródło: Deutz-Fahr / SDF