Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Deutz-Fahr modernizuje serię dużych kombajnów zbożowych.

kombajn zbożowy Deutz-Fahr C9300

Deutz-Fahr C9300

Deutz-Fahr zmodyfikował główne elementy kombajnów zbożowych z 5 oraz z 6 wytrząsaczami. Silniki Mercedes-Benz o mocy 340 KM oraz 395 KM spełniają wymagania normy emisji spalin Stage IV. Całkowicie przeprojektowano kabinę i elementy sterowania, które stały się jeszcze bardziej wygodne, praktyczne i przyjazne dla użytkownika. Zoptymalizowano przepływ długiej słomy, powiększono o ponad 10% zbiornik ziarna, a prędkość rozładunku zwiększono o ponad 30%.

Infrastruktura sterowania w CommanderCab VI została całkowicie przebudowana. Wszystkie elementy sterujące są obecnie wbudowane w podłokietnik nowego fotela i opierają się na koncepcji sterowania dużych ciągników, opracowanej przez Deutz-Fahr. Stany działania silnika, wszystkie ważne ustawienia i układy monitorowania kombajnu zbożowego są wyraźnie wyświetlane na nowym 8-calowym iMonitorze dotykowym i można je łatwo regulować. Operator ma w ten sposób zawsze w zasięgu wzroku przegląd osiągów silnika, wyświetloną informację dotyczącą strat oraz wszelkie komunikaty ostrzegawcze.

Dzięki kompensacji bocznej do 20% oraz 6% kompensacji przy pokonywaniu wzniesień (w górę i w dół) kombajn w wersji Balance zapewnia maksymalną wydajność w trudnym terenie.

W opisywanych kombajnach zastosowano systemy rolnictwa precyzyjnego Agrosky opracowane przez Deutz-Fahr, a także drugi 12-calowy iMonitor, który wyświetla między innymi obraz z tylnej i bocznej kamery. Do monitorowania pracy kombajnu zbożowego używane są trzy kamery.

Elektroniczny joystick zintegrowano z prawym podłokietnikiem. Zwiększono w ten sposób jeszcze bardziej komfort pracy, które już wcześniej były wyjątkowo przyjazne dla użytkownika. W zmodernizowanym modelu, operator może zawsze odnaleźć własne ustawienia, co pozwala wygodnie sterować i monitorować pracę kombajnu zbożowego. Zastosowanie izolacji akustycznej w nowej kabinie przyczynia się do zwiększenia komfortu jazdy poprzez zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie. Dzięki standardowemu wyposażeniu w przenośną lodówkę nowa kabina zapewnia idealne warunki pracy w długie dni podczas żniw.

Napęd hydrostatyczny z 4-biegową przekładnią jest obecnie sterowany w sposób elektroniczny, zapewniając jeszcze większą precyzję manewrów. Funkcja tempomatu utrzymuje optymalną prędkość jazdy, która może być regulowana poprzez odchylanie joysticka. Maksymalna prędkość jazdy wynosi do 25 km/h.

Z poprzedniego modelu przejęto bez zmian trzybębnowy system młócenia MaxiCrop z turboseparatorem w wyposażeniu standardowym. Przy powierzchni omłotu 1,13 m², kącie opasania klepiska 121° oraz przy opcjach prędkości od 210 do 1250 obr./min, zapewnia wysokie wydajności i optymalny omłot zbieranego materiału.

Seria C9300 jest również wyposażona w elektrycznie regulowane sita o całkowitej powierzchni do 6,32 m² w przypadku modelu z 6 wytrząsaczami słomy. Oczyszczanie jest wykonywane za pomocą wentylatora turbinowego z nadmuchem na całą szerokość sit. Niezależny podwójny system do odzyskiwania ziarna (DGR) młóci niedomłoty w dwóch mini-młocarniach, a następnie przekazuje je na podsiewacz.

Nowa sieczkarnia umożliwia operatorowi regulację przepływu masy, zgodnie z warunkami pracy, masa przepływa teraz nad sieczkarnią, może być rozdrabniana i może być układana w pokos.

Dzięki nowej konstrukcji, w młocarni polepszono przepływ słomy oraz zwiększono przestrzeń między wytrząsaczami słomy. Obszar separacji wynosi 7,46 m2 w przypadku modeli z 5 wytrząsaczami słomy oraz 8,90 m2 w przypadku modeli z 6 wytrząsaczami słomy.

Zbiornik ziarna w nowej serii C9300 został zwiększony do 10500 litrów. Dzięki nowemu systemowi ślimaków, prędkość wyładunku przez rurę o długości do 6 m jest imponująca i wynosi 120 l/s. Po zamknięciu kanału wylotowego zbiornika ziarna podajnik ślimakowy zmienia kierunek obrotu, zboże zostaje zatrzymane i nie opuszcza zbiornika.

Nowa seria C9300 jest wyposażona w wypróbowane listwy tnące z systemem tnącym Schumacher Easy Cut II oraz z napędem planetarnym, przy czym dostępne są opcje szerokości cięcia od 5,40 m do 9 metrów. Dostępny jest również wybór hederów VariCrop oraz przystawek do rzepaku i słonecznika.

Nowe modele są obecnie wchodzą do sprzedaży, zatem dostępne będą do eksploatacji w nowym sezonie 2018.

Przegląd parametrów serii C9300:

Nowa kabina z nowym podłokietnikiem oraz iMonitorem

Nowy elektroniczny system sterowania napędem

Nowy zbiornik słomy zapewniający lepszy przepływ materiału

Powiększony zbiornik ziarna o pojemności 10500 litrów

Większa prędkość rozładunku zbiornika 120 l/s

Nowa sieczkarnia i dłuższe wytrząsacze

C9305 TS C9305 TSB C9306 TS C9306 TSB
Wersja Standard Balance Standard Balance
AutoControl STD STD STD STD
Hydrauliczna regulacja kąta natarcia kosy STD STD STD STD
Wytrząsacz słomy (liczba) 5 5 6 6
Szerokość cięcia standardowego hedera 5,4 / 6,3 / 7,2 5,4 / 6,3 / 7,2 5,4 / 6,3 / 7,2 / 9,0 5,4 / 6,3 / 7,2 / 9,0
Szerokość cięcia hedera VariCrop 5,0 / 5,5 / 6,5 / 7,5 5,0 / 5,5 / 6,5 / 7,5 5,0 / 5,5 / 6,5 / 7,5 5,0 / 5,5 / 6,5 / 7,5
Pojemność zbiornika ziarna (l) 10500
Silnik Mercedes Benz OM 936 7,7 l, Stage IV
Maksymalna moc (kW/KM) 250 / 340 250 / 340 290 / 395 290 / 395
Turboseparator STD STD STD STD

źródło: DEUTZ-FAHR

Exit mobile version