Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Deutz-Fahr – nowa seria 9

DEUTZ-FAHR wchodzi do klasy ciągników wysokiej mocy wprowadzając na rynek modele nowej Serii 9, którą tworzą cztery ciągniki z silnikami o mocy od 270 KM do 340 KM, wyposażone w przekładnię bezstopniową TTV.

Seria 9 oferuje operatorowi komfort, niski poziom zużycia paliwa, niskie koszty eksploatacji oraz wyjątkową stylistykę opracowaną we współpracy z biurem projektowym Giugiaro Design. Wyraźne, charakterystyczne linie maski silnika, wyróżniająca się kabina oraz materiały wysokiej jakości sprawiły, że modele Serii 9 uzyskały agresywną, a jednocześnie przyjazną dla użytkownika stylistykę.

Silnik

Nową serię 9 napędzają potężne silniki DEUTZ o pojemności 7,8 litra. Sześciocylindrowa jednostka napędowa wykorzystuje układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu roboczym wynoszącym 2000 bar. 24 zawory oraz układ elektronicznego s terowania, pozwala na pracę z najwyższą wydajnością oraz najniższymi kosztami eksploatacji. Nowa Seria 9 TTV to doskonała odpowiedź na potrzeby najlepszych parametrów użytkowych przy wysokiej mocy silnika.

Skrzynia biegów

Ciągniki Deutz-Fahr serii 9 wyposażono w nową, bezstopniową przekładnię ZF Terramatic TMT 32. Skrzynia biegów zoptymalizowana pod kątem przenoszenia na koła ciągnika jeszcze wyższych mocy może pracować w trzech trybach: automatycznym, manualnym oraz trybie do pracy z maszynami napędzanymi WOM.

Nowa skrzynia ZF została zaprojektowana z przeznaczeniem do zastosowania w segmencie mocy 250-350KM. Modułowa koncepcja budowy przekładni oraz najnowocześniejsze materiały użyte do jej stworzenia sprawiają, że ten typ przekładni wyznacza standardy na rynku w segmencie wysokiej mocy.

Hydraulika

Modele DEUTZ-FAHR Serii 9 wyposażono w wydajną pompę Load-Sensing o wydajności maksymalnej 210 l/min. Ciągnik oferuje maksymalnie 7 obwodów sterowanych elektronicznie za pomocą przycisków w kabinie. Dodatkowo przyciski sterowania umieszczono także na błotnikach kabiny.

Podnośnik

Ciągniki tej serii mogą obsługiwać każdego rodzaju osprzęt, wydajna pompa hydrauliki sprawia, że podnośnik tylny oferuje udźwig 12 ton. Podnośnik elektroniczny sterowany jest przyciskami na joysticku, do regulacji parametrów operator może wykorzystać potencjometry na podłokietniku lub intuicyjne menu iMonitora 2.0 z dużym, 12-calowym ekranem dotykowym. Ciągnik może być wyposażony w podnośnik przedni,dzięki czemu możliwe jest wykonywanie prac w kombinacjach osprzętu montowanego z tyłu i z przodu.

WOM

Modele Serii 9 oferują 3 prędkości wałka: 540ECO / 1000 / 1000ECO. Wykorzystanie prędkości ekonomicznych przy napędzie maszyn za pośrednictwem wałka pozwala skutecznie zredukować ilość zużywanego paliwa (za sprawą obniżonej prędkości obrotowej silnika), wibracje i hałas. Modulowany start wałka zabezpiecza osprzęt przed uszkodzeniem po uruchomieniu jego napędu. Na błotnikach kabiny umieszczono przyciski sterowania WOM. Seria 9 oferuje także funkcje AutoWOM – napęd wałka może być uruchamiany automatycznie przy opuszczaniu ramion podnośnika i wyłączany przy ich podnoszeniu.

Kabina MaxiVision

Kabina MaxiVision to najnowocześniejsze rozwiązania techniczne zapewniające najwyższy komfort pracy operatora. Układ automatycznej klimatyzacji, najwyższej jakości materiały oraz duża przestrzeń to cechy wyróżniające kabinę MaxiVision na tle konkurentów. Ergonomiczne przyrządy sterownicze, logiczne rozmieszczenie i czytelne oznaczenia kolorystyczne zwiększają łatwość użytkowania ciągnika. Wszystkie przyciski, pokrętła i dźwignia do obsługi podnośnika oznaczono kolorem zielonym. Przyrządy sterownicze obsługujące WOM kolorem żółtym. Kolor pomarańczowy odpowiada za sterowanie wszystkimi funkcjami układu napędowego a kolor granatowy – hydrauliki.

Nowa, pełna szyba MaxiView oraz duże okna boczne zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Dzięki nowej masce silnika operator może bez ograniczeń obserwować przestrzeń przed ciągnikiem.

Nowe materiały, nowa kolorystyka wnętrza, doskonała widoczność i logiczne rozmieszczenie przyrządów sterowniczych sprawiają że kabina MaxiVision wyznacza standardy w tym segmencie rynku.

Dane techniczne 9270 TTV | 9300 TTV | 9320 TTV | 9340 TTV

Silnik

Deutz TCD 7.8l Tier 4 Final

Zbiornik paliwa, AdBlue

paliwo: 600 litrów, AdBlue: 50l litrów

Układ napędowy

Skrzynia bezstopniowa TTV ZF Terramatic TMT 32
60 km/h przy 1785 obr./min
50 km/h przy 1480 obr./min

Oś przednia

Dana

Oś tylna

ZF

Kabina

Maxi Vision

Pompa Load-Sensing

wydajność do 210 l/min, do 7 rozdzielaczy

Podnośnik tylny [kg]

12000

Maksymalna masa dop. [kg]

18000

Maks.masa dop. przód-tył

7500 – 12000

Układ hamulcowy

wielotarczowy – ABS (opcjonalne)

Podnośnik przedni [Kg]

5000 Kg

Rozstaw osi [mm]

3135

Ogumienie max (przód-tył)

650/65R34 – 710/75R42

źródło: Deutz-Fahr

Exit mobile version