Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

DEUTZ-FAHR prezentuje nową Serię 5

 

Nowe silniki DEUTZ zaprojektowano z myślą o zapewnieniu wyjątkowych osiągów w zakresie wysokiej mocy i momentu, przy tym niezawodnych oraz charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa.

Silniki Serii 5 o pojemności 3,62 litra spełniają normy emisji spalin Euro 4i dzięki zastosowaniu katalizatora DOC (Diesel Oxidation Catalyst) oraz zewnętrznego, chłodzonego układu recyrkulacji spalin EGR i wysokociśnieniowego układu wtryskowego Common Rail (1600 bar).

Nowa Seria 5 składająca się z sześciu modeli z silnikami o mocy od 100 do 130KM, została opracowana aby zaspokoić potrzeby nowoczesnych rolników wykonujących różnego rodzaju prace – od zadań polowych, przez prace z ładowaczem czołowym, transport drogowy (prędkość 50km/h, 40km/h przy obniżonej prędkości obrotowej), po prace w leśnictwie oraz przedsiębiorstwach komunalnych.

Modele Serii 5 mogą być wyposażone w jeden z trzech rodzajów przekładni: prostą skrzynię mechaniczną lub przekładnię Powershift (w modelach 100/110/120) oraz przekładnię bezstopniową TTV z nieograniczoną liczbą przełożeń (modele 110/120/130). Wszystkie modele posiadają rewers ze sprzęgłami Sense Clutch dla łagodnej zmiany kierunku jazdy.

Układ hydrauliczny o wydajności 90 l/min wykorzystuje podwójny orbitrol, dzięki któremu wydajność może być porównywalna z ciągnikami wyższej klasy. Układ posiada do 5 wyjść sterowanych elektro-hydraulicznie, wyjście Power Beyond oraz funkcję Energy Saving. Opcjonalnie modele Serii 5 mogą być wyposażone w dwa rodzaje układów o wydajności 60 l/min; układ z pojedynczą pompą oraz 60ECO z pompą podwójną.

Nowością w systemie 60ECO jest możliwość podawania oleju z wydajnością 60l/min już przy 1600 obr./min. Druga pompa uruchamiana jest za pomocą przycisku w kabinie tylko wtedy, kiedy występuje taka potrzeba. System zapewnia optymalny wydatek oleju, dzięki czemu ciągnik może sprawnie współpracować z osprzętem, takim jak ładowacz czołowy.

Udźwig tylnego podnośnika wynosi 6600kg, w kombinacji ze zintegrowanym podnośnikiem przednim dopuszczalne obciążenie całkowite wynosi 8500kg (model 5130 TTV). Dzięki takim parametrom modele Serii 5 idealnie sprawdzają się w pracach wymagających użycia osprzętu zamontowanego zarówno z przodu jak i z tyłu ciągnika.

Wszystkie modele mogą być wyposażone w układ kierowniczy SDD (Steering Double Displacement). Po wciśnięciu przycisku na tablicy rozdzielczej układ kierowniczy wymaga tylko połowy liczby obrotów koła kierownicy do wykonania pełnego skrętu (pomiędzy maksymalnym skrętem w lewo i w prawo) co znacznie ułatwia manewrowanie na uwrociach.

Nowa Seria 5 jest kontynuacją współpracy marki DEUTZ-FAHR z Guigiaro Design, które opracowało innowacyjny wygląd ciągnika oraz jego elementów, takich jak światła LED (do tej pory stosowane głównie w przemyśle motoryzacyjnym). Nowa linia maski silnika oraz grupa tylnych lamp oświetlenia stanowią doskonałe uzupełnienie nowej kabiny E-Class.

Wiele uwagi poświęcono pracom nad ergonomią wnętrza kabiny oraz wszystkich przyrządów sterowniczych. Nowa kolorystyka oraz przejrzyste ich rozmieszczenie ułatwiają pracę i pozwalają na wykonywanie pracy z większą wydajnością.

Komfort i bezpieczeństwo zapewniają między innymi: amortyzowana przednia oś, dwa rodzaje układów amortyzacji kabiny (mechaniczny lub pneumatyczny), system Stop&Go (wersje Powershift), funkcja Power Zero (wersje TTV) oraz wspomagany układ hamulcowy Power Brake.

źródło: Deutz-Fahr

 

Exit mobile version