Nowa gama Deutz-Fahr Seria 2E obejmuje 4 modele z silnikami o mocy od 25 KM do 40 KM i stanowi pierwszy rezultat niedawnych inwestycji koncernu w Chinach.
Ciągniki Deutz-Fahr Seria 2E jest przeznaczona na rynki krajów rozwijających się. Charakteryzuje się dobrymi osiągami i wyjątkową niezawodnością. Cechy te zapewnia wytrzymała konstrukcja oraz kompleksowe wyposażenie seryjne. Nowoczesne i funkcjonalne stanowisko operatora oraz opadająca linia maski zapewniają modelom Serii 2E atrakcyjny wygląd, a także optymalną widoczność do przodu.
Nowe modele – wszystkie wyposażone w napęd na 4 koła – doskonale sprawdzą się w małych gospodarstwach oraz w przedsiębiorstwach komunalnych. Miejsce operatora odpowiada nowoczesnej koncepcji i jest zgodne z najnowszymi standardami ergonomicznymi, także dzięki racjonalnemu i ergonomicznemu rozlokowaniu elementów sterujących, dzięki fotelowi wyposażonemu w układ amortyzacji mechanicznej, z regulacją w zależności od wagi operatora.
Nowe modele Deutz-Fahr Serii 2E to ciągniki uniwersalne. Za sprawą konstrukcji nośnej najwyższej klasy, masie własnej wynoszącej 1592 kg w modelach 2025E i 2030E oraz 1820 kg w modelach 2035E i 2040E, ofercie WOM 540 i 1000 obrotów/minutę, mocnym podnośnikom tylnym i dostępności 4-drogowego rozdzielacza, sprawdzą się w obsłudze różnego rodzaju maszyn. Masę własną ciągnika można zwiększyć dzięki zastosowaniu praktycznym, modułowym obciążnikom walizkowym i balastom na tylnych kołach.
Nowa Seria 2E wykorzystuje silniki, które są proste, niezawodne i ekonomiczne pod względem zużycia paliwa. W modelach 2025E i 2030E montowane są silniki 3-cylindrowe o pojemności skokowej 1813 cm3, które zapewniają odpowiednio moc maksymalną 25KM i 30KM (18,4 i 22,1kW). Natomiast w modelach 2035E i 2040E montowany jest silnik czterocylindrowy o pojemności 2545 cm3, który generuje moc 35 i 40KM (25,7 i 29,4kW).
Sprawdzona niezawodność silników wolnossących oraz ich ogromna wydajność (potwierdzone niskim zużyciem paliwa, które przy maksymalnej mocy utrzymuje się na poziomie poniżej 250 g/kWh) i 40-litrowy zbiornik oleju napędowego zapewniają modelom nowej Serii 2E długi czas wykonywania pracy.
Mocna i wydajna przekładnia mechaniczna, zsynchronizowana, z 4 biegami i 2 zakresami, oferuje 8+8 przełożeń, idealnie dopasowanych do różnego rodzaju warunków. Skrzynia umożliwia ciągnikom Deutz-Fahr nowej Serii 2E uzyskanie maksymalnej prędkości przekraczającej 25 km/h.
Cechą charakteryzującą Serię 2E jest duży prześwit od ziemi oraz szeroki wybór opon, które gwarantują wszechstronność i uniwersalność w najbardziej różnorodnych zastosowaniach.
Zwrotność Serii 2E podkreśla rozstaw osi wynoszący 1850 mm (2025E i 2030E) lub 1967 mm (2035E i 2040E) oraz kąt skrętu kół wynoszący 43°.
Także układ hydrauliczny w nowej Serii 2E zapewnia doskonałe osiągi: w wyposażeniu seryjnym jest on z centrum zamkniętym, zasilany pompą zębatą o wydajności 29 l/m i może być wyposażony w tylne rozdzielacze hydrauliczne 2- lub 4-drogowe. Dla maksymalnego komfortu prowadzenia w wyposażeniu standardowym montowany jest hydrauliczny układ wspomagania kierownicy. Cechą, która wyróżnia Serię 2E są dobre osiągi tylnych podnośników z 3-punktowym układem zawieszenia kategorii 1N, zapewniające maksymalny udźwig wynoszący 420 kg (model 2025E), 500 kg (model 2030E) i 720 kg w mocniejszych modelach (2035E i 2040E).
Miejsce operatora w nowej serii Deutz-Fahr 2E jest wygodne, komfortowe i jest zgodne z najnowszymi standardami ergonomii, także dzięki racjonalnemu rozlokowaniu elementów sterujących. O wysoki poziom komfortu dbają montowane w wyposażeniu standardowym regulowane fotele ze skutecznym zawieszeniem mechanicznym. Ponadto, ochronę operatora w przypadku przewrócenia ciągnika zapewnia praktyczna, częściowo składana tylna rama.
2025 E | 2030 E | 2035 E | 2040 E | |
Cylindry/Pojemność skokowa | 3/1813 | 3/1813 | 4/2545 | 4/2545 |
Moc maksymalna (kW/KM)) | 18,4 / 25 | 22,1 / 30 | 25,7 / 35 | 29,4 / 40 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 91 | 109 | 116 | 131 |
Rozstaw osi (mm) | 1850 | 1850 | 1967 | 1967 |
Udźwig (kg) | 420 | 500 | 720 | 720 |
źródło: DEUTZ-FAHR