Nowe modele DEUTZ-FAHR Serii 6 poddano analizie ilości zużywanego paliwa w ramach testu Profi-PowerMix, prowadzanego przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG, Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft). Wyniki testu potwierdziły rekordowo niskie zużycie oleju napędowego i pozwoliły modelom Serii 6 uzyskać pozycję lidera w tym segmencie mocy. Model 6180 wyposażono w silnik DEUTZ TCD 6.1 L06 4V, spełniający wymogi normy emisji spalin Tier 4i dzięki wykorzystaniu systemu SCR z płynem AdBlue.
Testy PowerMix prowadzono w akredytowanym ośrodku badawczym DLG w Gross-Umstadt, w Niemczech. Test przygotowano tak, aby wyniki odzwierciedlały ilość paliwa zużywanego przez ciagnik w warunkach rzeczywistych. Próby prowadzono na torze testowym, umożliwiających symulowanie typowych dla ciągników rolniczych warunków eksploatacji. Pomiary prowadzone są w trakcie prac polowych, prac z wykorzystaniem WOM oraz układu hydraulicznego.
Profi, jeden z najważniejszych magazynów branży rolniczej, opublikował wyniki testu PowerMix modelu Deutz-Fahr 6180. Artykuł zawiera informacje, że jest to najbardziej ekonomiczny ciągnik w tym segmencie mocy. Wynik 266 g/kWh jest średnio o 10% niższy od wartości średniej, uzyskanej przez wszystkie pozostałe ciągniki testowane do marca 2014.
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, modele Serii 6 zawdzięczają wykorzystaniu technologii Deutz-Fahr PowerEfficiency, która optymalizuje parametry silnika, przekładni oraz układu hydraulicznego i układu elektronicznego sterowania – mówi Massimo Ribaldone, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju SAME DEUTZ-FAHR. Wyniki testu PowerMix w sposób wyraźny potwierdzają pozycję lidera marki Deutz-Fahr w zakresie ekonomii eksploatacji w tym segmencie rynku”.
Wyniki testu PowerMix Wyniki testu PowerMix modelu DEUTZ-FAHR 6180 (olej napędowy: 266 g/kWh oraz AdBlue: 20,4 g/kWh) zostały opublikowane w następującym wydaniu magazynu: PROFI 3/2014, Nicht nur was fürs Auge.
źródło:DEUTZ-FAHR