Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

DEUTZ-FAHR Seria 6 — nowe modele z silnikami 4-cylindrowymi

 

Dzisiejsze realia wymagają od ciągników rolniczych obniżonych do minimum kosztów eksploatacji, przy czym najważniejsze wśród nich to koszty paliwa. Mając to na uwadze, DEUTZ-FAHR wprowadził przed kilkoma laty filozofię PowerEfficiency, której celem jest dostarczenie rozwiązań technologicznych umożliwiających osiągnięcie najniższych możliwych kosztów eksploatacji przy najlepszych możliwych parametrach pracy.


Ultra-nowoczesne silniki DEUTZ, spełniające wymogi normy Tier 4i są idealnie zestrojone ze skrzynią Powershift.

Cztery zawory na cylinder, turbosprężarka, Intercooler, elektronicznie sterowany zawór westgate, układ Common Rail oraz układ SCR to doskonale dobrany zestaw, pozwalający na osiąganie najlepszych właściwości w każdych warunkach.

Dzięki systemowi SCR, zastępującemu stosowany dotychczas układ recyrkulacji spalin, silnik pracuje zawsze z maksymalną wydajnością i może zaskoczyć użytkownika dynamiką. Brak konieczności użycia filtra cząstek stałych oraz układu EGR sprawia, że jednostkę zoptymalizowano pod względem mocy i zużycia paliwa.

Nowe silniki DEUTZ są w pełni przystosowane do użycia biopaliw, przy udziale biodiesela sięgającym do poziomu 100%.

Skrzynia biegów Sense-Shift w modelach Serii 6 to duży krok naprzód w zakresie komfortu i wydajności. Cały układ – od skrzyni po dźwignię zmiany biegów został przeprojektowany dla zapewnienia łagodnej i wygodnej zmiany biegów.

W nowym układzie napędowym Sense-Shift, zmiany biegów realizowane są w sposób odpowiedni do charakteru wykonywanej pracy. Powershift oferuje operatorowi całkowicie nowe doznania z jazdy, ponieważ odczucie zmiany biegów jest zredukowane do minimum.

Nowe doświadczenia z jazdy podkreśla dodatkowo możliwość regulowania szybkości działania rewersu zmiany kierunku jazdy, pozwalająca operatorowi na wybór szybkiej lub powolnej reakcji na ruch dźwigni zmiany kierunku jazdy.

Skrzynia biegów ma 6 przełożeń z 4 zakresami Powershift na każdym z nich, co daje 24 biegi w obydwu kierunkach jazdy. Ciągnik może być wyposażony w reduktor na 4 pierwszych biegach, co razem daje 40P+40T biegów.

Dzięki nakładaniu prędkości na kolejnych biegach, możliwa jest jazda na wybranym biegu bez konieczności wykonywania częstych zmian przełożeń w trakcie zmieniających się warunków. Dzięki funkcji Speed-matching, w trakcie przełączania biegu, zakresy Powershift mogą być dobierane automatycznie – standard we wszystkich wersjach i modelach – co dodatkowo podnosi komfort pracy operatora.

Wersję P modeli Serii 6 wyposażono w zaawansowany system automatycznej zmiany zakresów Powershift, sterowany przez centralkę elektroniczną, która odpowiada za najlepszy dobór zakresu na każdym biegu. W efekcie opracowano system, który optymalizuje wydajność i redukuje zużycie paliwa.

Modele Serii 6 osiągają prędkość 40 km/h przy 1600 obr/min, co dodatkowo zmniejsza ilości zużywanego paliwa i zwiększa komfort (obniżony hałas i wibracje).


Uniwersalność nowych modeli podnosi standardowy pakiet WOM obejmujący 4 prędkości, w tym 540ECO i 1000ECO. W standardzie zastosowano elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło WOM.

Standardowo, w układzie hydraulicznym montowana jest pompa o stałej wydajności 83 l/min (opcjonalnie istnieje możliwość montażu pompy Load-Sensing o wydajności do 120 l/min) oraz oddzielna pompa dla układu kierowniczego. Wyposażenie obejmuje dużą liczbę rozdzielaczy hydraulicznych – do 7 sterowanych elektronicznie w wersji P, z jednym wyjściem (opcja) z przodu ciągnika.

Udźwig tylnego podnośnika wynosi 9200 kg, udźwig montowanego opcjonalnie podnośnika przedniego wynosi 3800 kg.

W modelach Serii 6 nie stosowano półśrodków w zakresie bezpieczeństwa. Wykorzystano najnowsze rozwiązania dostępne obecnie na rynku. Układ PowerBrake łączy najwyższą skuteczność hamowania z komfortem operatora i stanowi uzupełnienie układu hamulcowego z tarczami w kąpieli olejowej.

Najlepsze rozwiązania dotyczące designu nowej kabiny S²Classe gwarantują wysoki poziom komfortu, tworzą stanowisko operatora, w którym wielogodzinna praca nie będzie problemem. Ciągniki Serii 6 oferują także nowoczesny i wyjątkowy wygląd, będący efektem prac biura projektowego Giugiaro Design – partnera strategicznego DEUTZ-FAHR. Do wykończenia wnętrza kabiny wykorzystano materiały przyjazne dla środowiska naturalnego. Wnętrze zyskało nowe rozmieszczenie przyrządów sterowniczych oraz ciekawą kolorystykę. Nowe błotniki ze zintegrowanymi lampami LED potwierdzają aspiracje modeli Serii 6 do miana ciągników nowoczesnych. Kabina S²Classe może być wyposażona w mechaniczny lub pneumatyczny układ amortyzacji, dzięki któremu staje się niezwykle komfortowym miejscem pracy, ze wszystkimi możliwymi dodatkami zwiększającymi komfort.

Panoramiczne szyby zapewniają widoczność do 320° dookoła ciągnika, przestrzenność kabiny podnosi dodatkowo szyber-dach. Dzięki wszystkim systemom zwiększającym komfort oraz ułatwiającym sterowanie, takim jak Infocenter, opcjonalny iMonitor z funkcją ComforTip (automatyczne powtarzanie sekwencji operacji wykonywanych na uwrociach) operator ma absolutną kontrolę nad ciągnikiem. Opcjonalnie, ciągniki Serii 6 mogą być wyposażone w system Agrosky, z jego najbardziej zaawansowaną wersją o dokładności wskazań do ±2 cm. Obsługa standardu ISOBUS 11783 ułatwia obsługę osprzętu, bez konieczności montażu dodatkowych wyświetlaczy i monitorów.

Standardowa kompletacja kabiny modeli Serii 6 obejmuje fotel operatora z możliwością tłumienia drgań niskich częstotliwości i automatycznymi ustawieniami. Opcjonalnie dostępny jest fotel z funkcją dynamicznego tłumienia drgań. W nowych modelach montowany jest wygodny, tapicerowany i zapewniający komfort fotel dla pasażera.

źródło: SAME DEUTZ-FAHR

 

Exit mobile version