Włoska firma Dieci poszerzyła gamę ładowarek Agri Farmer o nową pozycję: model 32.6. Nie jest to tylko zmiana stylistyki, ale całkowita przebudowa techniczna, przez co 32.6-tka to zupełnie nowa konstrukcja.
Agri Farmer 32.6 został wyposażony w nową jednostkę napędową: czterocylindrowy silnik wysokoprężny Kubota Tier IV Interim/Stage IIIB z rozrządem elektronicznym Common Rail o pojemności 3,8 l, bardzo cichy, wysokosprawny, zapewniający niskie zużycie paliwa oraz, co najciekawsze, wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF). Dzięki niemu, cząstki stałe zawarte w gazach wydechowych są wychwytywane w wysokiej temperaturze (600°), jaką osiąga się w filtrze, bez potrzeby stosowania dodatków chemicznych i zbiorników na te dodatki, jak w innych układach. Jest to najlepszy system dostępny na rynku, z powodzeniem przechodzi najsurowsze badania przeprowadzane w USA i w krajach europejskich. Standardowy wstępny separator pyłu zastosowany w filtrze powietrza zapobiega dostawaniu się do silnika pyłów i cząstek powodujących tarcie, co zawsze było problemem w ciężkich warunkach eksploatacji. Dzięki temu zwiększono osiągi silnika i przedłużono jego żywotność.
Maska silnika została specjalnie zaprojektowana, aby tłumić dźwięk i poprawić parametry rozpraszania ciepła. Temperatura układu jest dodatkowo obniżana dzięki nowym, większym chłodnicom, które umożliwiają eksploatację maszyny przy temperaturze otoczenia do 50°C. Nowa maska ułatwia dostęp do przedziału silnika i elementów przeniesienia napędu, usprawniając kontrole i czynności konserwacyjne.
W układzie hamulcowym zastosowano wspomaganie. Model 32.6 został przebadany w komorze termicznej, niedawno oddanej o użytku w ośrodku badawczym Dieci, w warunkach niskiej i wysokiej temperatury otoczenia. Dzięki tej serii testów dobrano specjalne oleje i płyny umożliwiające niezawodną pracę maszyny w ekstremalnych warunkach. Całkowicie zostały przebudowane i zmodernizowane urządzenia sterownicze, począwszy od układu elektrycznego. Zastosowano osłony przewodów i styków elektrycznych w celu zwiększenia niezawodności pracy w ekstremalnych warunkach i zapewnienia długotrwałej eksploatacji. Stare przełączniki wł./wył. zostały wycofane, a standardowa konfiguracja obejmuje obecnie nowe rozdzielacze sterowane elektrohydraulicznie i nowy joystick FNR: rozdzielaczami steruje układ elektroniczny najnowszej generacji konstrukcji własnej, przeznaczony wyłącznie do maszyn DIECI. Nowy układ sterowania oferuje większą precyzję i płynność ruchów, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i najwyższy komfort. Nowy joystick FNR (dostępny również z czujnikiem pojemnościowym) łączy wszystkie funkcje maszyny w jednym urządzeniu: operator może obecnie precyzyjnie i bezpiecznie kontrolować biegi przód/luz/wsteczny, wysuwanie, kąt pochylenia i instalacje prostym ruchem nadgarstka.
Nowe kabiny, które już w poprzednich modelach przodowały pod względem komfortu i warunków pracy (certyfikowane ROPS-FOPS, wyposażone we wszystkie zabezpieczenia i zapewniające wysoki poziom komfortu) wyposażono teraz w monochromatyczny wyświetlacz LCD, na którym można śledzić wszystkie parametry eksploatacji maszyny, jak również ulepszony układ klimatyzacyjny, na którym można ustawiać temperaturę w kabinie.
Dane techniczne:
Max udźwig |
3200 kg |
Max wysokość podnoszenia |
6,00 m |
Silnik |
Kubota |
Moc silnika |
74,5 kW (101 KM) |
Przekładnia |
Hydrostatyczna |
Rodzaj pompy |
Zębata 115 l/1 245 bar |
Max prędkość jazdy |
35 km/h |
Długość |
4495 mm |
Szerokość |
2000 mm |
Wysokość |
2240/2280 mm |
Waga |
5900 kg |
Promień skrętu |
3910 mm |
Zbiornik paliwa |
100 l |
Opony |
405/70×20” – 405/70×24” |
źródło: Dieci