Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Grupa Michelin realizuje cele, planuje dalszy wzrost

 

Spółka zanotowała także wzrost marży operacyjnej na działalności bieżącej na poziomie 12,9 proc. (12,2 proc. rok wcześniej). Spółka planuje wypłatę dywidendy w wysokości 3,25 euro na akcję. Średni wzrost sprzedaży dla wszystkich linii produktowych (opony do samochodów osobowych i dostawczych, opony do ciężarówek oraz specjalistyczne) wyniósł w roku 2016 2,1 proc. To wskaźnik przewyższający średnie tempo wzrostu całego rynku.

 

Przegląd rynków i wypracowanych wyników Michelin

W segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych Grupa Michelin zanotowała wzrost średnio o 3 proc. – głównie dzięki sukcesom ubiegłorocznych nowości produktowych. Wzrosty sprzedaży opon zarówno na pierwsze wyposażenie jak i na wymianę nastąpiły na wszystkich rynkach, za wyjątkiem Ameryki Południowej.

 

Rynek opon do ciężarówek znajdował się w ubiegłym roku w stagnacji. W tym kontekście średni wzrost sprzedaży w tym segmencie na poziomie 1 proc. uznać należy za satysfakcjonujący – największe wzrosty zanotowano w Europie, natomiast największe tendencje spadkowe zaobserwowano w Ameryce Południowej i Północnej.

 

Rynki opon specjalistycznych, rolniczych i przemysłowych cechowało w roku 2016 spowolnienie, co przełożyło się na 1 proc. spadek sprzedaży w tym segmencie, jednak spółce udało się utrzymać swój udział rynkowy w tych liniach produktowych.

 

Plany Grupy Michelin na rok 2017

Spółka oczekuje, że w roku 2017 na rynku utrzymane zostaną trendy obserwowane w roku ubiegłym. Oczekiwany jest wzrost cen surowców, który przełoży się na konieczność takiego zarządzania polityką cenową, aby utrzymać dotychczasowe marże. W obecnej sytuacji rynkowej celem Grupy Michelin jest utrzymanie sprzedaży na poziomie globalnych trendów rynkowych, utrzymanie zysku operacyjnego w wysokości równej bądź wyższej niż w roku ubiegłym, uzyskanie na koniec roku wolnych środków pieniężnych w wysokości ponad 900 mln euro.

 

 

 

(W MILIONACH EURO)

 

2016

 

2015

 

SPRZEDAŻ NETTO

 

 

20 907

 

 

21 199

 

 

ZYSK OPERACYJNY Z DZIAŁALNOŚCI BIEŻĄCEJ*

 

 

2 692

 

 

2 577

 

MARŻA OPERACYJNA NA DZIAŁALNOŚCI BIEŻĄCEJ

 

 

12,9%

 

12,2%

 

ZYSK NETTO

 

 

1 667

 

 

1 163

 

NAKŁADY INWESTYCYJNE z wyłączeniem przejęć

 

 

1 811

 

1 804

 

ZADŁUŻENIE NETTO/KAPITAŁ WŁASNY

 

 

944

 

1 008

 

WOLNE ŚRODKI PIENIĘŻNE**

 

 

1 024

 

 

653

 

 

* Dla łatwiejszego zrozumienia i analizowania wyników operacyjnych Michelin zastępuje dotychczas stosowane wyrażenie „Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych” wyrażeniem „Zysk operacyjny z działalności bieżącej”.

** Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej bez środków pieniężnych netto z działalności inwestycyjnej i bez środków pieniężnych netto z innych krótkoterminowych aktywów finansowych przed dystrybucją.

 

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 170 krajach. Michelin ma 67 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

 

 

Źródło: Grupa Michelin

Exit mobile version