II Kujawsko-Pałucki Zimowy Wyścig Ciągników

 

Jak poinformował nas Marcin Nieznalski, jeden z pomysłodawców imprezy, pierwsi uczestnicy wyścigów już zgłosili się do organizatorów. Wyścigi odbędą się 26 stycznia w godz. 12:00 – 16:00 we Wielowsi (województwo kujawsko-pomorskie). Oprócz współzawodnictwa sportowego zaplanowano wiele niespodzianek dla widzów. Dojazd do miejsca zawodów będzie oznakowany.

Program zawodów obejmuje wyścig ciągników połączony z próbą sprawnościową, po wytyczonej przez organizatora trasie w jak najkrótszym czasie. Długość próby jednego przejazdu wynosi 600 m. Próba wykonana będzie dwukrotnie a czasy będą zsumowane. Oraz wyścig traktorów na 1/4 mili (start wspólny)– wygrywa pierwszy na mecie.

Celem zawodów jest podniesienie kwalifikacji i poszerzenie umiejętności bezpiecznego kierowania ciągnikiem oraz propagowania różnych form turystyki motorowej. W imprezie mogą brać udział wyłącznie osoby pełnoletnie, posiadające prawo jazdy, pisemną zgodę właściciela w przypadku korzystania z ciągnika nie będącego własnością kierowcy oraz kask ochronny używany w jazdach motorowych. Dla najlepszych zawodników organizatorzy przewidują pamiątkowe puchary.

Osoby zainteresowane udziałem w wyścigu mogą zgłosić się telefonicznie u Marcina Nieznalskiego pod numerem telefonu – 602 635 495.

REGULAMIN ZAWODÓW

1. TERMIN I MIEJSCE IMPREZY

26 stycznia 2014r. (niedziela), Wielowieś, gm. Pakość, powiat inowrocławski, woj. kujawsko-pomorskie.

2. ORGANIZATORZY IMPREZY

Parafia p.w. św. Bonawentury w Pakości, Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Wielowieś w Gminie Pakość

3. KIEROWNICTWO

Dyrektor imprezy: o. Cordian Szwarc OFM

Dyrektor sportowy: Tomasz Zawadzki

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego: Mariusz Perlikowski

4. CEL IMPREZY I UCZESTNICTWO

Celem imprezy jest propagowanie umiejętności bezpiecznego kierowania ciągnikiem w różnych warunkach terenowych oraz integracja społeczności lokalnej. W imprezie mogą startować wyłącznie osoby mające ukończone 18 lat. Udział w wyścigu odbywa się na własną odpowiedzialność.

5. ZGŁOSZENIE (osobiście lub telefonicznie)

Marcin Nieznalski

Wielowieś 61

88-170 Pakość

tel. 602 63 54 95

6. PROGRAM IMPREZY

Przewidziany jest start ciągników w dwóch kategoriach pojazdów – do 80KM i powyżej 80KM. Rywalizacja odbywać się będzie w dwóch konkurencjach:

· wyścig traktorów na 1/4 mili ze startu wspólnego – wygrywa pierwsza osoba na mecie w danej kategorii, a czas przejazdu zaliczony będzie do klasyfikacji ogólnej.

· czasowa próba sprawnościowa na trasie o długości ok. 600 m – próba wykonana będzie dwukrotnie, a czasy będą zsumowane. Zwycięzcą zostanie zawodnik, który przejedzie dwukrotnie trasę w najkrótszym czasie, w sposób regulaminowy. W przypadku dwóch równych czasów między startującymi, zwycięzcą zostanie ten, który uzyskał lepszy czas pierwszego przejazdu. Próby odbywać się będą na nieutwardzonym polu (off-road). W przypadku braku uczestnictwa w jednej z prób, zawodnik otrzyma punkty karne. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany ilości przejazdów w próbie w zależności od warunków.

Mistrzem Wyścigu zostanie kierowca, który uzyskał najlepsze czasy we wszystkich konkurencjach i zdobył najmniejszą ilość punktów karnych.

7. HARMONOGRAM IMPREZY (godziny mogą ulec zmianie w zależności od ilości zgłoszonych zawodników)

– 11:00- 12:00 – zapisy w namiocie zawodów,

– 12:00- 12:30 – odprawa techniczna uczestników wyścigu,

– 12:30 – rozpoczęcie zawodów,

– 16:00 – ogłoszenie wyników i wręczenie pucharów,

8. USTALENIA TECHNICZNO – ORGANIZACYJNE

8.1. Numery startowe

Zawodnicy otrzymują od organizatorów obowiązkowe numery startowe, które  kierowca ma obowiązek umieścić na bocznych szybach ciągnika. Brak numerów podczas trwania imprezy spowoduje otrzymanie punktów karnych do wykluczenia włącznie.

8.2. Dokumentacja i niezbędne wyposażenie pojazdu

Kask ochronny używany w jazdach motorowych, prawo jazdy, pisemna zgoda właściciela w przypadku korzystania z ciągnika nie będącego własnością kierowcy.

8.3. Punktacja

· pomiar na próbie będzie dokonany z dokładnością do 0,1 sek.,

· za każdy punkt karny dopisywane będą dwie sekundy

· próba odbędzie się ze startu zatrzymanego i mety „STOP”,

· za nieprawidłowe wykonanie próby będzie „TARYFA”, a jest to 150% czasu najlepszego przejazdu kierowcy na próbie,

· za start przedwczesny – „start lotny” doliczana będzie kara 5 pkt.,

· za przewrócenie każdego słupka 3 punkty karne,

· cofanie ciągnika na mecie jest zabronione i spowoduje wykluczenie z imprezy,

· brak numeru startowego na pojeździe 2 punkty,

8.4. Kwestie dyscyplinarne

Dyrektor imprezy ma prawo ukarać zawodnika za niesportowe zachowanie lub nie zastosowanie się do poleceń dyrektora i innych osób funkcyjnych, karą w wysokości  50 punktów. W przypadkach drastycznych może również wykluczyć zawodnika z udziału w imprezie, bez możliwości odwołania się od decyzji.

8.5. Odpowiedzialność organizatora

Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie, a organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez zawodników wynikłe podczas trwania imprezy, zarówno w stosunku do kierowców jak i sprzętu oraz spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

9. NAGRODY

· klasyfikacją zostaną objęci wszyscy, którzy uzyskają punktację za wykonanie próby,

· pierwszych trzech zwycięzców otrzyma pamiątkowe puchary,

· organizator przewiduje dodatkowe nagrody w miarę pozyskiwania sponsorów,

10. USTALENIA KOŃCOWE

W sprawach, które nie zostały ujęte w niniejszym regulaminie obowiązują:

· Regulamin konkursowej jazdy samochodem na 2011r.,

· Ustawa „Prawo o Ruchu Drogowym”,

· Ogólne założenia organizacyjne i regulaminowe dotyczące rozgrywania prób sprawnościowych w imprezach samochodowych.

 

Michał Grzybowski/maszynydlafarmera.pl