Łączący w sobie zalety ciągników kołowych i gąsienicowych nowy Magnum Rowtrac marki Case IH przewyższa je oba pod względem osiągów, jeżeli chodzi o zwrotność, przyczepność do podłoża, siłę uciągu oraz skuteczną ochronę gleby.
Marka Case IH jest przekonana, iż ta „rewolucyjna” koncepcja zastosowana w standardowym ciągniku sprawdzi się i będzie zyskiwać sobie coraz większą popularność wśród rolników uprawiających duże areały, czyli gospodarstw i firm silnie uzależnionych od efektywnej i punktualnej realizacji prac przy równoczesnej ochronie gleby. Wraz z wersją kołową, Magnum 380 CVX Rowtrac zdobył tytuł „Tractor of the Year 2015” przyznawany przez jury składające się z 23 niezależnych dziennikarzy reprezentujących poczytne czasopisma branżowe wydawane w 23 krajach Europy.
Innowacyjna koncepcja opracowana z myślą o doskonałych osiągach i wszechstronności
Zapewniający doskonałą moc i efektywność Magnum Rowtrac jest zwrotny i wszechstronny jak ciągnik kołowy, a równocześnie swobodnie porusza się po gruncie podobnie jak maszyna gąsienicowa. Dostępny jest w dwóch wariantach szerokości gąsienic: 610 mm i 762 mm – oba gwarantują doskonałą przyczepność do podłoża i dużą siłę uciągu przy równoczesnym minimalnym ubijaniu gleby nawet podczas skrętu na pełnej mocy, jak również o wiele płynniejszą jazdę i jeszcze lepszy komfort operatora. „Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2015 „Międzynarodowym Rokiem Gleby” – a my jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia na rynek tego innowacyjnego ciągnika właśnie w tym roku. Czerpiący z niezrównanego doświadczenia w dziedzinie pojazdów gąsienicowych, zdobywanego sukcesywnie przez markę Case IH począwszy od wprowadzenia na rynek legendarnego modelu Quadrac w roku 1997, Magnum Rowtrac opiera się na zasadach zastosowania czterech punktów styku z gruntem w celu zmniejszenia ubijania gleby oraz na koncepcji trójkątnych gąsienic z napędem dodatnim, składających się z gumowej gąsienicy z występami, napędzanej przez duże koło napędowe w celu zapewnienia efektywnego przenoszenia mocy do gruntu” – mówi Dany Stuart, Case IH Product Marketing Manager Tractors for Europe, Middle East & Africa.
Przenoszenie mocy zostało zoptymalizowane przez ekskluzywne gąsienice tylne oscylujące i obracające się w celu zachowania płaskiego śladu, dzięki czemu na ciągnik nie wpływa negatywnie obciążenie zaczepu trzypunktowego ani belki zaczepowej. W przeciwieństwie do maszyn z bliźniaczymi gąsienicami, Magnum Rowtrac powoduje bardzo niewielkie „porysowanie” gleby, nawet podczas ostrych skrętów na uwrociach, co zmniejsza potrzebę dodatkowych przejść w celu skorygowania szkód. W porównaniu do maszyny z bliźniaczymi gąsienicami rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w modelu Rowtrac znacznie zmniejszają nacisk wywierany na glebę, ciężar przenoszony z przodu do tyłu oraz ilość ruchów wahliwych do przodu/do tyłu. Umożliwia to również korzystanie z blokad mechanizmów różnicowych, które wchodzą w skład konfiguracji standardowej ciągników Rowtrac w celu zmaksymalizowania przyczepności do podłoża w trudnych warunkach; funkcja ta jest niedostępna w maszynach wyposażonych w bliźniacze gąsienice – podkreśla Stuart.
Duża moc i efektywność
Dostępne są trzy modele (310, 340 i 380), wszystkie napędzane silnikiem Cursor 9 o poj. 8,7 l, wytwarzanym przez FPT Industrial. Magnum 380 CVX Rowtrac osiąga moc znamionową 380 KM przy prędkości obrotowej 2000 obr./min., zaś w przypadku uruchomienia doładowania Power Boost jego moc może ulec zwiększeniu nawet do 435 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1806 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1400 do 1600 obr./min. Kluczową zaletą tego wydajnego, sześciocylindrowego silnika o dużej mocy jest technologia Hi-eSCR only spełniająca wymogi europejskich norm dotyczących emisji (Stage IV -Tier 4 Final). Prosty i skuteczny system pozwala również maszynom Case IH osiągnąć wyjątkowo niewielką częstotliwość wymiany oleju – co 600 godzin – objaśnia Dan Stuart.
Klienci mają do wyboru zarówno pełną przekładnię napędową powershift, jak i zaawansowaną przekładnię CVX, obejmującą cztery zakresy mechaniczne, pozwalające osiągnąć bardzo wysoki poziom wydajności mechanicznej. Są one łatwe w obsłudze i zapewniają płynne przenoszenie mocy w zakresie od 0 do 40 km/h bez konieczności użycia dźwigni lub przełącznika. Przekładnia CVX umożliwia operatorowi ustawienie wstępne trzech regulowanych prędkości docelowych w celu zoptymalizowania prędkości roboczych podczas wykonywania różnych prac.
Wydajność i komfort
System automatycznego zarządzania wydajnością (APM) opracowany przez markę Case IH automatycznie osiąga optymalną równowagę pomiędzy silnikiem a przekładnią napędową, podczas gdy funkcja Active Hold Control zapobiega staczaniu ciągnika w przypadku zatrzymania na pochyłości bez konieczności użycia sprzęgła lub hamulców. Funkcja kontroli zarządzania pracą na uwrociach HMC umożliwia operatorowi zarejestrowanie funkcji pracy na uwrociach, zwiększając efektywność powtarzanych sekwencji czynności w polu.
Komfort operatora jest jednym z priorytetowych aspektów dla inżynierów marki Case IH – kontynuuje swoją wypowiedź Stuart. Właśnie dlatego jednym ze specjalnych rozwiązań zastosowanych w ciągnikach Rowtrac jest kabina Surveyor o imponującej przestrzeni wewnętrznej sięgającej 3,1m3 oraz przeszklonej powierzchni zajmującej aż 6,4m2 , zapewniającej doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, w połączeniu z wiodącym w branży poziomem hałasu we wnętrzu kabiny, wynoszącym zaledwie 67 dBa oraz w pełni zintegrowanym systemem radiowo-telefonicznym Bluetooth i udoskonalonym podłokietnikiem Multicontroller. Maksymalny komfort operatora osiągnięto dzięki standardowemu zawieszeniu kabiny zmniejszającemu drgania i stabilizującemu kabinę poprzez zminimalizowanie ruchów w kierunkach przód-tył oraz góra-dół. Pięć ustawień umożliwia operatorowi osiągnięcie optymalnej płynności jazdy, podczas gry półaktywne tłumienie automatycznie kontroluje ruch fotela.
Duża precyzja, efektywne oświetlenie
Technologia rolnictwa precyzyjnego ma obecnie istotne znaczenie dla ciągnika o tak dużej mocy, dlatego Magnum Rowtrac jest dostępny ze zintegrowanym automatycznym systemem prowadzenia AccuGuide opracowanym przez Case IH i stanowiącym część platformy technologicznej AFS tej marki. System ten odbiera dane dotyczące korekcji z anteny 372, która jest kompatybilna zarówno z satelitami GLONASS, jak i GPS, natomiast technologia xFill poprawia niezawodność działania nawet do 20 minut, również w przypadku utraty sygnału RTK – tłumaczy Stuart. Opcjonalny system telematyczny AFS Connect wykorzystuje połączenie globalnego systemu pozycjonowania i technologii telefonii mobilnej, aby przesyłać i odbierać dane dotyczące maszyny, dane agronomiczne oraz informacje o miejscu pracy maszyny.
W celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej pracy w godzinach nocnych ciągniki Magnum Rowtrac wyposażono również w imponujący pakiet oświetlenia z opcjonalnym, 360-stopniowym oświetleniem obejmującym 14 lamp LED i trzy lampy HID – dodaje Dan Stuart.
Marka Case IH szacuje, iż pierwsze ciągniki Magnum Rowtrac trafią do klientów z Europy, Środkowego Wschodu i Afryki pod koniec roku 2015.
Dane techniczne:
Gama modeli |
Magnum |
Magnum |
Magnum |
Moc znamionowa |
229 / 311 |
250 / 340 |
279 / 379 |
Moc z doładowaniem |
281 / 382 |
301 / 409 |
320 / 435 |
Dostępne przekładnie napędowe |
|
|
|
18×4 Full Powershift |
|
|
|
Powershuttle |
|
|
|
Przekładnia |
|
|
|
Udźwig zaczepu tylnego |
9,705 |
10,927 |
10,927 |
Przepływ hydrauliczny tylnych zaworów zdalnych (l/min) |
|
|
|
Standardowy |
166 |
166 |
166 |
Pompa o zwiększonym wydatku |
221 |
221 |
221 |
Układ bliźniaczy |
282 |
282 |
282 |
= Standard = Opcja
źródło: CASE IH