Fendt 942 Vario został poddany 12 cyklom obciążenia i 2 testom transportowym w ramach testu PowerMix w Centrum Testów DLG. Przy zużyciu paliwa rzędu 237 g/kWh (+ 32 g/kWh Ad Blue) największy aktualnie model serii 900 pokonał swojego poprzednika, model 936 Vario.
Fendt 942 Vario został poddany próbie na stanowisku pomiarowym w ramach niezależnego testu PowerMix Test 2.0 przeprowadzanego przez DLG (Niemieckie Towarzystwo Rolnicze). Cykle odzwierciedlają praktyczne prace polowe i transportowe i obejmują zadania wykonywane z pługiem, kultywatorem, broną wirnikową, kosiarką, rozrzutnikiem czy prasą do belowania. W celu dokonania oceny efektywności maszyny na drodze przetestowano ją również podczas lekkich i ciężkich prac transportowych.
„Zadania, z myślą o których zrealizowano ciągnik Fendt 900 Vario, obejmują ciężkie prace pociągowe, a przy mocy 415 KM ten model spisuje się znacznie lepiej niż jego poprzednik. Wynik wynoszący zaledwie 237 g/kWh stanowi jasny dowód prawdziwego talentu inżynieryjnego. W oparciu o układ napędowy Fendt VarioDrive i koncepcji niskiej prędkości obrotowej Fendt iD opracowaliśmy wydajny i efektywny ciągnik do różnorodnych, również ciężkich prac, który charakteryzuje się przy tym wyjątkowo niskim zużyciem paliwa” – oświadczył Roland Schmidt, Wiceprezes Fendt ds. marketingu.
Fendt 942 Vario został również wysoko oceniony przez czasopismo Profi. Po jeździe próbnej tym ciągnikiem o dużej, bo sięgającej 415 KM mocy, dziennikarze chwalili koncepcję niskiej prędkości obrotowej.
Spośród wszystkich ciągników przetestowanych w ramach niezależnego testu DLG PowerMix w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 8 ciągników Fendt. Szczególnie wysoko uplasowały się ciągniki przeznaczone do prac pod dużym obciążeniem Fendt 1000 Vario i Fendt 900 Vario. Trzy najwyższe pozycje przypadły 3 modelom należącym do serii Fendt 1000 Vario, które osiągnęły najlepsze rezultat w teście PowerMix Test 2.0 w roku 2017. Zaraz po nich uplasował się Fendt 942 Vario – jedyny ciągnik uczestniczący w teście, który spełnia wymogi norm emisji etapu V. Miejsca od 6. do 8. przypadły poprzednim modelom Fendt 900 Vario, a na miejscu 9. znalazł się Fendt 828 Vario. Wszystkie te te ciągniki pomyślnie przeszły test DLG PowerMix 1.0.
Nowa seria 900 zużywa o 5 g/kWh mniej oleju napędowego w porównaniu ze swoim poprzednikiem Fendt 939 Vario. Oprócz niższych kosztów paliwa jej atutem są niższe poziomy emisji CO2, co stanowi bardzo istotny aspekt dla środowiska.
Teraz przed flagowym modelem 900 Vario najważniejszy test czyli prawdziwa polowa ciężka praca w zróżnicowanych warunkach w rękach przyszłych właścicieli. Ciągniki Fendt były zawsze uważane za prawdziwe „woły robocze”, mamy nadzieje, że model 942 uhonorowany prestiżowym tytułem „Tractor of the Year 2020” potwierdzi swoją wartość.
Źródło: Fendt