W nowej serii pojazdów Fastrac 3200/3230 XTRA 2012 wprowadzono kilka zmian i innowacji technicznych. Podstawową zamianą jest nowy silnik SISU 7.4 l TIER IIIB/IV o większej mocy z technologią SCR Adblue zmniejszającą zużycie paliwa o 10 %, zwiększając moment obrotowy o 3 i 7 %. Model 3200 posiada aktualnie moc znamionową 190 KM oraz moc maksymalną 200 KM, moment obrotowy wynosi 960 Nm. W modelu 3230 moc znamionowa wynosi 220 KM, moc maksymalna 230 KM, moment obrotowy 1015 Nm. Moc Power boosta w transporcie na ostatnich biegach to teraz 230 KM (model 3200) i 270 KM (model 3230). W poprzednich wersjach montowany był silnik Cumminsa 6,7-litra Turbo, intercooler,spełniający normy spalin TIER III.
W nowych Fastrac’ach przebudowano ramę, zwężając ją z przodu co spowodowało zmniejszenie promienia skrętu, jednocześnie zwiększono masę ciągnika – 12 ton w wersji 65 km/h i 14 ton w wersji 80 km/h. Zastosowano również nowy system trakcyjny TRACTVE ACTION, redukujący obroty silnika w momencie wykrycia zbyt dużego poślizgu kół aż do momentu odzyskania właściwej przyczepności. Nowy układ kierowniczy został przygotowany do współpracy z GPS. Skrzynia biegów P-tronic otrzymała dodatkowe opcje: funkcja ECO Road, która kontroluje i obniża obroty silnika przy pełnej prędkości zmniejszając zużycie paliwa oraz funkcję szybkiej zmiany od razu o 2 biegi. Pakiet polowy zyskał nowe funkcje komputera i asystenta uwroci (np. nowe ikony pod GPSa). We wszystkich modelach 3200 i 3230 Xrta ze skrzynią 65 i 80 km/h zastosowano mocniejsze hamulce z dwoma zaciskami na tarczy.
Ciągniki Fastrac otrzymały nowe rozmiary opon 600/70R30, 600/75R28, kombinacja przód 540/65R34 tył 600/70R30. Istnieje również możliwość zmiany na większe koła 540/65R34 w standardzie.
Nowe dodatkowe wyposażenie to również: nowy mocniejszy alternator 200amp pozwalający na używanie wszystkich świateł na raz, dodatkowe światła robocze – xenonowe, tylna kamera z dodatkowym monitorem lub bez monitora (podłączenie do monitora GPS) dla lepszej obserwacji tyłu maszyny podczas pracy i przy podczepianiu osprzętów, hydrauliczna śruba rzymska obsługiwana z guzików w błotniku oraz większy zbiornik paliwa 400l + 57l na roztwór AdBlue.
Dostępny jest także pakiet drogowy – hamulec wzniesień funkcja zahamowania maszyny na wzniesieniu bez konieczności trzymania wciśniętego pedału hamulca z automatycznym jego odpuszczeniem przy ruszaniu oraz asystent trakcji zwiększający przyczepność i stabilność na drodze podczas hamowania i przyspieszania. Ciągniki nadal posiadają funkcję Xtra Drive sprzęgło-hamulca przydatną w polu i transporcie.
Pomyślano również o jeszcze lepszym komforcie pracy operatora oferując opcjonalnie lodówkę na żywność i napoje w starym schowku pod szybą. Teraz operator ma także lepsze dojście serwisowe do czyszczenia układu chłodzącego, obustronnych punktów obsługowo-serwisowych. Zwiększono również jakość malowania i zabezpieczenia antykorozyjnego elementów nowych ciągników.