Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

JCB Fastrac z pełną homologacją w UE

5Nnns8y7m10LwPPgvtzy

5Nnns8y7m10LwPPgvtzy

Ciągniki JCB Fastrac mają już wszystko, aby z pełną prędkością wjechać na rynki Europy. Stały się one pierwszymi ciągnikami spełniającymi nowe przepisy regulujące użytkowanie pojazdów rolniczych w ruchu drogowym.

JCB Fastrac 4000 i 8000 osiągały prędkości odpowiednio 60 km/h i 65 km/h, ale na niektórych rynkach mogły być sprzedawane z ograniczeniami, które zmniejszały tę prędkość aż o 25 km/h.

Obecnie spełniają nowe ogólnoeuropejskie przepisy dotyczące homologacji typu T1b dla pojazdów rolniczych o prędkości powyżej 40 km/h. Pozwala to na użytkowane w całej UE bez ograniczania ich prędkości, które wcześniej obowiązywało na niektórych rynkach.

Jest to znacząca zmiana dla operatorów w dużych gospodarstwach. Obecnie mogą być w pełni wykorzystane wyjątkowe możliwości szybkiego poruszania się zarówno do przejazdów z narzędziami, środkami produkcji rolnej, oraz z plonami między polem a magazynem – mówi John Smith, dyrektor generalny JCB ds. rolnictwa.

Zmiany te są częścią światowego pakietu aktualizacji i obejmują:

Nowy wybór strategii jazdy dla bezstopniowej skrzyni biegów

Opcjonalne główne i pomocnicze światła drogowe LED zapewniające maksymalną widoczność w nocy

Opcjonalne fabrycznie dopasowane rozwiązania GPS i ISOBUS

Opcjonalne dywaniki podłogowe i siedzenie z wysokim oparciem w kabinie Command Plus

Nowe opcje opon i ustawień osi jezdnych w celu dostosowania ich do różnych pól uprawnych

Skrytka w tylnym pokładzie do bezpiecznego przewożenia różnych przedmiotów i narzędzi.

JCB Fastrac serii 4000 i nowy serii 8000 zostały bardzo dobrze przyjęte przez rolników i klientów eksploatujących Fastrac po raz pierwszy. Doceniają oni wzrost wydajności, który wynika z unikalnych możliwości ciągnika w terenie i na drodze, zwłaszcza jego komfortu jazdy i zdolności do „przyśpieszania” prac polowych. Modernizacje w ciągnikach Fastrac 4000 i 8000 wprowadzają udoskonalenia i funkcje, o które prosili nas operatorzy – dodaje John Smith.

Trzy ciągniki serii Fastrac 4000 o mocy 130-175 kW (175-235 KM) osiągają maksymalną prędkość 60 km/h. Ciągniki serii Fastrac 8000 o mocy 228-260 kW (306-348 KM) osiągają prędkość do 65 km/h. Oba są wyposażone w zawieszenie na obu osiach, dwuobwodowy hamulec na cztery koła z dużymi zewnętrznymi tarczami i kontrolą przeciwblokującą w celu utrzymania skuteczności hamowania oraz kontroli kierowania na wszystkich powierzchniach.

W jeździe po drogach, bezstopniowa przekładnia Fastrac daje teraz operatorom możliwość wyboru trzech ustawień w trybie jazdy. Obecna strategia silnika / skrzyni biegów łączy się z inną, która zwiększa obroty silnika w celu przyspieszenia przy dużych obciążeniach i podjeżdżaniu pod górę. A także z tą która ogranicza obroty silnika zwiększając ekonomiczność i powodując cichszą jazdę.

Operatorzy mogą szybko wybrać nowe ustawienia trybu jazdy za pomocą ekranu dotykowego. Nowe opcje GPS i ISOBUS są dostępne dzięki opcjonalnemu wyświetlaczowi Trimble TMX-2050.  Zawiera on opcję zintegrowanego automatycznego sterowania, która zapewnia poziomy dokładności od GPS do określeń RTK dla szerokiego zakresu upraw i siewu.

Kolejną nową opcją w ciągnikach Fastrac 4000 i 8000 jest opcja oświetlenia ulicznego LED z wbudowanym standardowymi i wysokopoziomowymi światłami jazdy. Obecne rozwiązanie oświetla drogę wyraźnie jaśniejszym i bielszym światłem niż standardowe lampy halogenowe.

Wysokie oparcie fotela na pneumatycznym zawieszeniu zapewnia dodatkową ochronę kierowcy w przypadku uderzenia z tyłu.  To rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla operatorów wykonujących wiele prac na poboczach dróg jak koszenie trawy czy prace konserwacyjne. Dostępna jest również luksusowa opcja wykładziny dywanowej w wiodącej w swej klasie kabinie Command Plus.

Praktyczną nowością jest odlewana taca dla obszernego pokładu za kabiną. Pozwala ona bezpiecznie transportować skrzynie narzędziowe, łańcuchy holownicze, kontenery na paliwo, smary bez ograniczania widoczności z tyłu ciągnika.

Nowe opcje opon obejmują kombinację 600/70 R34 i 710/70 R38 z Trelleborg lub BKT dla Fastrac 8000 i opony zimowe 540/60 R30 Nokian dla serii Fastrac 4000. Nowe opony 600/70 R30 i 710/60 R30 z Trelleborg i BKT będą wprowadzane dla Fastrac 4000.

źródło: JCB

Exit mobile version