Od czasu, gdy model 110 z powodzeniem wszedł na rynek, asortyment produktów John Deere stale się poszerzał. Obecnie firma dysponuje kompleksową ofertą sprzętu do pielęgnacji trawników przydomowych i profesjonalnej pielęgnacji murawy. Produkty skierowane są zarówno do właścicieli domów, klientów świadczących usługi w zakresie pielęgnacji trawników, jak i konserwatorów murawy w parkach, obiektach sportowych i na polach golfowych.
Od 1837 roku, innowacyjność i jakość to tradycyjne wartości firmy John Deere. Wchodząc na rynek sprzętu do pielęgnacji murawy 50 lat temu, skierowaliśmy swoją ofertę do wielu nowych klientów spoza branży rolniczej, których działalność jest również związana z uprawą ziemi. Obecnie oferujemy prawdopodobnie najszerszy asortyment produktów na rynku – mówi Karsten Biber, kierownik działu produktów do pielęgnacji murawy na Europę.
50 lat działalności w branży sprzętu do pielęgnacji murawy
W 1963 roku, firma John Deere wyprodukowała swoją pierwszą kosiarkę samojezdną, model 110, w USA w Horicon w stanie Wisconsin. 4-suwowy silnik benzynowy kosiarki miał moc 7KM. W tym czasie, w okresie boomu ekonomicznego w USA, koszenie trawników stawało się popularnym sposobem spędzania czasu wolnego.
Dzięki ugruntowanej reputacji producenta wysokiej jakości sprzętu, firma John Deere szybko rozwinęła swoją nową działalność. Przez pewien okres czasu, firma oferowała kosiarki samojezdne w innych kolorach niż słynne zielono- żółte barwy firmowe, lecz był to tylko krótki epizod.
W latach 70-tych dwudziestego wieku, asortyment produktów poszerzono wprowadzając kosiarki samojezdne z silnikiem wysokoprężnym umieszczonym z tyłu. Jeszcze przed 1972 rokiem, firma John Deere wprowadziła pierwszą kosiarkę samojezdną z napędem elektrycznym, do napędu której wymagane było zastosowanie trzech akumulatorów samochodowych. W tym okresie kosiarki samojezdne zdobywały coraz większą popularność na rynku amerykańskim. Dzięki temu, w 1984 roku fabryka John Deere w Horicon świętowała wyprodukowanie milionowej maszyny.
Podbój Europy
Wchodząc w 1987 roku na amerykański rynek profesjonalnych urządzeń dla pól golfowych i pielęgnacji murawy sportowej, firma John Deere zwiększyła swoje zaangażowanie w tę branżę. Od 1994 roku dział urządzeń dla pól golfowych i pielęgnacji murawy działa również w Europie, oferując szeroki asortyment specjalistycznych kosiarek do murawy sportowej, kosiarek do pól golfowych i terenów otaczających oraz różnych maszyn dla klientów świadczących usługi w zakresie pielęgnacji zieleni.
W 1991 roku firma John Deere przejęła niemieckiego producenta sprzętu do pielęgnacji trawników – firmę SABO z Gummersbach (i jej holenderską markę Roberine). O atrakcyjności firmy SABO zadecydował jej wizerunek wiodącej marki i doświadczenie produktowe w segmencie kosiarek pchanych.
W 1994 roku, dział John Deere produkujący sprzęt do pielęgnacji murawy stał się oddzielnym działem w obrębie firmy, obok pionu maszyn rolniczych.
W kolejnych latach, firma John Deere stale ugruntowywała swoją obecność na rynku i poszerzała asortyment produktów. W roku 2010 świętowała wyprodukowanie pięćsettysięcznego pojazdu użytkowego Gator i 5-milionowej kosiarki samojezdnej.
Ogród przyszłości
Wprowadzając kosiarkę automatyczną Tango E5 w 2011 roku, opracowaną w zakładzie w Gummersbach, firma John Deere zadebiutowała w całkowicie nowym obszarze produktowym, demonstrując w ten sposób swoją zdolność do innowacji i potencjał swojej sieci dealerskiej.
W 2013 roku, John Deere świętuje pięćdziesięciolecie swojej działalności w branży sprzętu do pielęgnacji trawników. Obecnie, kompleksowy asortyment produktów oferowanych przez firmę obejmuje kosiarki kompaktowe i duże ciągniki wielozadaniowe, urządzenia dla pól golfowych i pielęgnacji murawy oraz pojazdy użytkowe Gator.
Maszyny przeznaczone są dla indywidualnych użytkowników, specjalistów zajmujących się pielęgnacją terenów zielonych, władz lokalnych oraz konserwatorów murawy w parkach, obiektach sportowych i polach golfowych.
Z okazji jubileuszu firma John Deere Polska przygotowała atrakcyjną promocję na kosiarki trawnikowe w tym traktorek trawnikowy X135R, który produkowany jest Horicon, w stanie Wisconsin i oferowany w promocyjne cenie 13 900 zł brutto.