John Deere 6R – nowe ciągniki klasy premium

Pierwsze ciągniki John Deere średniej wielkości wyprodukowane w Mannheim, to nowe, sześciocylindrowe modele 6175R, 6195R i 6215R z dużą ramą i silnikami Stage IV/Final Tier 4, które zastąpią trzy obecne maszyny z serii 6R, zgodne z normą Stage IIIB/iT4.

Te nowe ciągniki klasy premium, które będą dostępne od listopada 2014 roku, oferują doskonałą zwrotność, większą wygodę operatora oraz dłuższe okresy międzyprzeglądowe. Dzięki temu rolnicy i usługodawcy zwiększą swoje osiągi, wydłużą czas pracy oraz zmniejszą koszt eksploatacji maszyn.

Nowe ciągniki serii 6R napędzane są silnikami John Deere PowerTech PVS/PSS o pojemności 6,8 l i mocy znamionowej od 175 do 215 KM (97/68/WE), czyli o 5 KM większej niż w poprzednich modelach. Silnik PSS w modelach 6195R i 6215R jest wyposażony w dwie nowoczesne turbosprężarki, które wprowadzają do komory spalania więcej powietrza, aby wytworzyć większą moc. Zastosowany w silnikach układ inteligentnego zarządzania mocą (IPM) pozwala uzyskać dodatkowe 40 KM do prac transportowych i operacji z użyciem WOM, czyli o 10 KM więcej niż w poprzednich wersjach.

W połączeniu z układem płynu DEF, katalizatora utleniającego (DOC) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), sprawdzona w polu technologia filtra cząstek stałych (DPF) John Deere pomaga utrzymać całkowite zużycie paliwa na niskim poziomie i gwarantuje lepszą reakcję silnika.

john deere 6r b John Deere 6R   nowe ciągniki klasy premium

Zużycie paliwa w nowych modelach można zredukować jeszcze bardziej, wybierając sprawdzoną przekładnię bezstopniową AutoPowr lub nową, bardziej zaawansowaną przekładnię DirectDrive z podwójnym sprzęgłem. Aktualizacja oprogramowania DirectDrive obejmuje automatyczną reakcję sprzęgła, tryb dopasowania prędkości oraz wybór początkowego biegu. Dostępne są również sprawdzone przekładnie Powershift.

Nowe ciągniki serii 6R wyposażone w układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu posiadają zaprojektowany od nowa blok zaworów hydraulicznych, który ma ułatwić dostęp oraz podłączanie za pomocą dźwigni zwalniających. Opcjonalny przedni podnośnik w wersji premium posiada również specjalny zawór SCV, bezciśnieniowy powrót oleju, zdalne podnoszenie i opuszczanie podnośnika oraz elektroniczne wykrywanie położenia, które upraszcza obsługę narzędzi zaczepianych z przodu.

Niezwykle wygodna kabina ciągników ComfortView została zaprojektowana z myślą o zmniejszeniu stresu i zmęczenia operatora podczas długich dni pracy. W modelach z przekładniami DirectDrive lub AutoPowr nowa konsola CommandARM 6R – taka jak w ostatnich ciągnikach John Deere serii 7R i 8R – posiada elektroniczny joystick oraz wyświetlacz CommandCenter 4. generacji, którego obsługa jest równie intuicyjna jak w tablecie.

Nowe szerokokątne lusterka jeszcze bardziej poprawiają widoczność wokół ciągnika oraz dużych narzędzi. Sterowane z wyświetlacza CommandCenter wydajne światła LED oświetlają bezpośrednie otoczenie ciągnika i pomagają zachować optymalną widoczność nocą. Światła LED oferują 55 razy dłuższy okres eksploatacji niż standardowe światła halogenowe, mimo że zużywają o 45 procent mniej prądu.

Aby uzyskać jak najdłuższy czas pracy, nowe ciągniki serii 6R przygotowane do systemu FarmSight można opcjonalnie wyposażyć w rozwiązania telematyczne JDLink. Przykładem rozwiązania oferowanego przez ten system jest zdalny dostęp do wyświetlacza, który może pomóc operatorowi ciągnika w konfiguracji, obsłudze oraz regulacji ustawień maszyny, a zdalna diagnostyka to standardowa funkcja oferowana w JDLink. Ponieważ operator może przebywać w kabinie ciągnika, podczas gdy specjaliści dealera lub zarządca gospodarstwa instruują go ze swoich biur, oba te rozwiązania mogą znacząco obniżyć koszty obsługi i serwisów.

Najważniejsze punkty serwisowe w nowych ciągnikach serii 6R są łatwo dostępne podczas przeglądów i konserwacji, a najlepsze w branży okresy międzyobsługowe dla filtra oleju, filtra paliwa i oleju silnikowego zostały wydłużone z 500 do 750 godzin, co dodatkowo obniża koszty części zamiennych i serwisu. Długi okres eksploatacji filtra cząstek stałych oraz niskie zużycie płynu DEF jeszcze bardziej zwiększają oszczędności.

Ciągniki z serii 6R – najważniejsze dane techniczne:

Specyfikacje

6175R

6195R

6215R

Typ silnika

 

Układ oczyszczania spalin

Cylindry / pojemność skokowa

Obroty znamionowe

Rezerwa momentu obrotowego

Moc znamionowa (97/68/WE)

Moc znamionowa (97/68/WE) z IPM

JD PowerTech PVS, pojedyncza turbosprężarka

DPF, DOC, SCR z DEF*

6/6,8 l

2100 obr./min

40%

175 KM

215 KM

JD PowerTech PSS, podwójne turbosprężarki

 

DPF, DOC, SCR z DEF

6/6,8 l

2100 obr./min

40%

195 KM

235 KM

JD PowerTech PSS, podwójne turbosprężarki

 

DPF, DOC, SCR z DEF

6/6,8 l

2100 obr./min

40%

215 KM

255 KM

Typy skrzyń przekładniowych

20/20 PowrQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus EcoShift

AutoPowr 40/50 km/h

DirectDrive 40/50 km/h

20/20 PowrQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus EcoShift

AutoPowr 40/50 km/h

DirectDrive 40/50 km/h

20/20 PowrQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus

20/20 AutoQuad Plus EcoShift

AutoPowr 40/50 km/h

DirectDrive 40/50 km/h

Oś przednia -amortyzacja

Zakres amortyzacji

TLS Plus

100 mm

TLS Plus

100 mm

TLS Plus

100 mm

Układ hydrauliczny

Zawory SCV (maks.)

PFC z wykrywaniem obciążenia

6 (+3 zawory centralne)

PFC z wykrywaniem obciążenia

6 (+3 zawory centralne)

PFC z wykrywaniem obciążenia

6 (+3 zawory centralne)

Kategoria TUZ, tył

Maksymalny udźwig, tył (kg)

Kategoria, przód

Maksymalny udźwig, przód (kg)

III

8500

IIIN

4000

III

8500

IIIN

4000

III

9550

IIIN

4000

WOM

Tył

Przód

540/540E/1000

540E/1000/1000E

1000

540/540E/1000

540E/1000/1000E

1000

540/540E/1000

540E/1000/1000E

1000

*DPF – filtr cząstek stałych / DOC – katalizator utleniający /

SCR – selektywna redukcja katalityczna / DEF – płyn DEF

źródło: John Deere