Pierwsze ciągniki John Deere średniej wielkości wyprodukowane w Mannheim, to nowe, sześciocylindrowe modele 6175R, 6195R i 6215R z dużą ramą i silnikami Stage IV/Final Tier 4, które zastąpią trzy obecne maszyny z serii 6R, zgodne z normą Stage IIIB/iT4.
Te nowe ciągniki klasy premium, które będą dostępne od listopada 2014 roku, oferują doskonałą zwrotność, większą wygodę operatora oraz dłuższe okresy międzyprzeglądowe. Dzięki temu rolnicy i usługodawcy zwiększą swoje osiągi, wydłużą czas pracy oraz zmniejszą koszt eksploatacji maszyn.
Nowe ciągniki serii 6R napędzane są silnikami John Deere PowerTech PVS/PSS o pojemności 6,8 l i mocy znamionowej od 175 do 215 KM (97/68/WE), czyli o 5 KM większej niż w poprzednich modelach. Silnik PSS w modelach 6195R i 6215R jest wyposażony w dwie nowoczesne turbosprężarki, które wprowadzają do komory spalania więcej powietrza, aby wytworzyć większą moc. Zastosowany w silnikach układ inteligentnego zarządzania mocą (IPM) pozwala uzyskać dodatkowe 40 KM do prac transportowych i operacji z użyciem WOM, czyli o 10 KM więcej niż w poprzednich wersjach.
W połączeniu z układem płynu DEF, katalizatora utleniającego (DOC) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), sprawdzona w polu technologia filtra cząstek stałych (DPF) John Deere pomaga utrzymać całkowite zużycie paliwa na niskim poziomie i gwarantuje lepszą reakcję silnika.
Zużycie paliwa w nowych modelach można zredukować jeszcze bardziej, wybierając sprawdzoną przekładnię bezstopniową AutoPowr lub nową, bardziej zaawansowaną przekładnię DirectDrive z podwójnym sprzęgłem. Aktualizacja oprogramowania DirectDrive obejmuje automatyczną reakcję sprzęgła, tryb dopasowania prędkości oraz wybór początkowego biegu. Dostępne są również sprawdzone przekładnie Powershift.
Nowe ciągniki serii 6R wyposażone w układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu posiadają zaprojektowany od nowa blok zaworów hydraulicznych, który ma ułatwić dostęp oraz podłączanie za pomocą dźwigni zwalniających. Opcjonalny przedni podnośnik w wersji premium posiada również specjalny zawór SCV, bezciśnieniowy powrót oleju, zdalne podnoszenie i opuszczanie podnośnika oraz elektroniczne wykrywanie położenia, które upraszcza obsługę narzędzi zaczepianych z przodu.
Niezwykle wygodna kabina ciągników ComfortView została zaprojektowana z myślą o zmniejszeniu stresu i zmęczenia operatora podczas długich dni pracy. W modelach z przekładniami DirectDrive lub AutoPowr nowa konsola CommandARM 6R – taka jak w ostatnich ciągnikach John Deere serii 7R i 8R – posiada elektroniczny joystick oraz wyświetlacz CommandCenter 4. generacji, którego obsługa jest równie intuicyjna jak w tablecie.
Nowe szerokokątne lusterka jeszcze bardziej poprawiają widoczność wokół ciągnika oraz dużych narzędzi. Sterowane z wyświetlacza CommandCenter wydajne światła LED oświetlają bezpośrednie otoczenie ciągnika i pomagają zachować optymalną widoczność nocą. Światła LED oferują 55 razy dłuższy okres eksploatacji niż standardowe światła halogenowe, mimo że zużywają o 45 procent mniej prądu.
Aby uzyskać jak najdłuższy czas pracy, nowe ciągniki serii 6R przygotowane do systemu FarmSight można opcjonalnie wyposażyć w rozwiązania telematyczne JDLink. Przykładem rozwiązania oferowanego przez ten system jest zdalny dostęp do wyświetlacza, który może pomóc operatorowi ciągnika w konfiguracji, obsłudze oraz regulacji ustawień maszyny, a zdalna diagnostyka to standardowa funkcja oferowana w JDLink. Ponieważ operator może przebywać w kabinie ciągnika, podczas gdy specjaliści dealera lub zarządca gospodarstwa instruują go ze swoich biur, oba te rozwiązania mogą znacząco obniżyć koszty obsługi i serwisów.
Najważniejsze punkty serwisowe w nowych ciągnikach serii 6R są łatwo dostępne podczas przeglądów i konserwacji, a najlepsze w branży okresy międzyobsługowe dla filtra oleju, filtra paliwa i oleju silnikowego zostały wydłużone z 500 do 750 godzin, co dodatkowo obniża koszty części zamiennych i serwisu. Długi okres eksploatacji filtra cząstek stałych oraz niskie zużycie płynu DEF jeszcze bardziej zwiększają oszczędności.
Ciągniki z serii 6R – najważniejsze dane techniczne:
Specyfikacje |
6175R |
6195R |
6215R |
Typ silnika
Układ oczyszczania spalin Cylindry / pojemność skokowa Obroty znamionowe Rezerwa momentu obrotowego Moc znamionowa (97/68/WE) Moc znamionowa (97/68/WE) z IPM |
JD PowerTech PVS, pojedyncza turbosprężarka DPF, DOC, SCR z DEF* 6/6,8 l 2100 obr./min 40% 175 KM 215 KM |
JD PowerTech PSS, podwójne turbosprężarki
DPF, DOC, SCR z DEF 6/6,8 l 2100 obr./min 40% 195 KM 235 KM |
JD PowerTech PSS, podwójne turbosprężarki
DPF, DOC, SCR z DEF 6/6,8 l 2100 obr./min 40% 215 KM 255 KM |
Typy skrzyń przekładniowych |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/h DirectDrive 40/50 km/h |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/h DirectDrive 40/50 km/h |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/h DirectDrive 40/50 km/h |
Oś przednia -amortyzacja Zakres amortyzacji |
TLS Plus 100 mm |
TLS Plus 100 mm |
TLS Plus 100 mm |
Układ hydrauliczny Zawory SCV (maks.) |
PFC z wykrywaniem obciążenia 6 (+3 zawory centralne) |
PFC z wykrywaniem obciążenia 6 (+3 zawory centralne) |
PFC z wykrywaniem obciążenia 6 (+3 zawory centralne) |
Kategoria TUZ, tył Maksymalny udźwig, tył (kg) Kategoria, przód Maksymalny udźwig, przód (kg) |
III 8500 IIIN 4000 |
III 8500 IIIN 4000 |
III 9550 IIIN 4000 |
WOM Tył Przód |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
*DPF – filtr cząstek stałych / DOC – katalizator utleniający /
SCR – selektywna redukcja katalityczna / DEF – płyn DEF
źródło: John Deere