Na liście 100 najlepszych światowych marek 2014 roku sporządzanej przez firmę konsultingową Interbrand, marka John Deere została wyceniona na 5,124 miliarda dolarów, czyli 5% więcej, niż w roku ubiegłym. Zajmująca obecnie 79. pozycję marka John Deere po razy pierwszy pojawiła się na liście w 2011 roku (na 97. miejscu).
Długotrwała obecność marki John Deere to wynik umiejętnego rozwoju i dostosowania się do zmieniających się czasów przy jednoczesnym zachowaniu wierności wobec swoich kluczowych wartości – twierdzi Interbrand. Dbająca o silne poczucie wewnętrznej przejrzystości firma John Deere stara się zapewnić sobie istotną pozycję na rynku maszyn i usług w przyszłości, by pomóc spełnić rosnące potrzeby świata na żywność, paliwo i infrastrukturę – pisze firma konsultingowa.
Interbrand wykorzystuje do tworzenia listy metodologię certyfikowaną przez Międzynarodową Organizajcę Standardyzacyjną (ISO). Firma konsultingowa analizuje, w jaki sposób marka przynosi korzyści danej organizacji – począwszy od spełnienia oczekiwań klientów po rosnącą wartość ekonomiczną. Do wyceny rzeczywistej wartości marki stosowane są następujące wskaźniki efektywności: efektywność finansowa produktów i usług marki, wpływ marki na decyzje podejmowane przez klientów oraz pozytywny wpływ marki na realizację ceny.
źródło: John Deere