John Deere po raz kolejny wśród najcenniejszych marek na świecie. W corocznym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 88. miejscu, awansując o 4. miejsca w porównaniu z rokiem ubiegłym. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,4 miliarda dolarów. Jest to jedyna marka ciągników rolniczych obecna w zestawieniu.
Czołowa dziesiątka rankingu:
-
Apple (wartość: 214 480 mln dolarów, wzrost 16%)
-
Google (155 506; +10%)
-
Amazon (100 764, +56%)
-
Microsoft (92 715; +16%)
-
Coca-Cola (66 341; -5%)
-
Samsung (59 890; +6%)
-
Toyota (53 404; +6%)
-
Mercedes (48 601; +2%)
-
Facebook (45 168; -6%)
-
McDonalds (43 417; +5%)
Pełen raport:
https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2018/
– Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy, otwierając też nowe drogi – podsumował Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand.
Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników – rezultatów finansowych marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu.
– To wyróżnienie podkreśla sukces naszych 70 000 pracowników na całym świecie, którzy każdego dnia pracują nad osiągnięciem podstawowych celów i wartości firmy: uczciwości, jakości, zaangażowania i innowacji – powiedział Samuel R. Allen, prezes i dyrektor generalny Deere & Company.
John Deere jest obecny w rankingu „Best Global Brand” od 2011 roku, kiedy to firma Interbrand oszacowała wartość marki na 3,65 miliarda dolarów. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek.
Lider w opinii…
Produkty marki John Deere cieszą się również znakomitą renomą w Polsce, co potwierdzają opublikowane we wrześniu wyniki Niezależnego Badania Opinii Rolników prowadzonego przez Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Oceny drugiej edycji tego badania zbierano przez 10 miesięcy (IX 2017-VII 2018) wśród użytkowników ciągników, a ostateczna ocena została określona na podstawie czterech kryteriów głównych: funkcjonalność, awaryjność, ergonomia i bhp oraz estetyka wykonania. Rolnicy poszczególne cechy oceniali w skali 1-5.
Oto wyniki (w nawiasie rezultaty z pierwszej edycji badania):
- John Deere – 4,36 (4,33)
- Massey Ferguson – 4,31 (4,20)
- Fendt – 4,26 (4,26)
- New Holland – 4,25 (4,13)
- Case IH – 4,20 (4,10)
- Deutz-Fahr – 4,12 (4,15)
- Zetor – 3,92 (3,84)
- Ursus – 3,75 (3,73)
Szczegółowe wyniki są dostępne na stronie NBOR
http://www.nbor.pl/files/nbor_najlepsze_ciagniki_2018.pdf
– Co bardzo ważne, w poprzedniej edycji NBOR John Deere również zwyciężył, a zatem w dwóch edycjach badania, w których uwzględniono łącznie oceny ponad 1200 rolników nasze ciągniki zebrały najlepsze opinie, co potwierdza wysoką wiarygodność tych wyników – mówi Piotr Dziamski z John Deere Polska.
…i liczbie zarejestrowanych ciągników
Bardzo dobra opinia użytkowników ma odzwierciedlenie w łącznej liczbie zarejestrowanych nowych i używanych ciągników. Otóż pojazdy marki John Deere były najczęściej wybierane przez polskich rolników w okresie od stycznia do sierpnia 2018 roku. W tym czasie według najnowszych badań niezależnego źródła PIGMiUR opierających się na danych SAMAR zarejestrowanych zostało łącznie 2 576 sztuk nowych i używanych ciągników tej marki, co jest najlepszym wynikiem na rynku.
– Zarówno wysokie oceny użytkowników jak i najwyższy w branży uzyskany wynik rejestracji ciągników (2 576 szt.) świadczą o niesłabnącej popularności marki John Deere i jednocześnie bardzo wysokim zaufaniu do naszych maszyn – dodaje Piotr Dziamski.
Na pozycję lidera John Deere w ogólnym zestawieniu składa się sprzedanych 939 nowych ciągników oraz 1637 używanych. Kolejne miejsca na podium, zajmują Massey Ferguson z wynikiem 1835 sztuk (132 nowe, 1703 używane) oraz Zetor, którzy sprzedał 1756 egzemplarzy (491 nowych, 1265 używanych).
Źródło: John Deere Polska