W corocznym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, John Deere znajduje się cyklicznie jako jedyny przedstawiciel branży rolniczej. Tym razem amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 89. miejscu. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,37 miliarda dolarów.
– Nasza obecność w ranking Interbrand jest odzwierciedleniem pracy i zaangażowania, jaką prezentują wszyscy pracownicy naszej firmy w różnych rejonach świata. Tym bardziej jesteśmy dumni, że obecny rok jest dla wszystkich przedsiębiorstw wyjątkowy, oznaczał zmierzenie się z nowym wyzwaniem, przeformatowaniem pracy, celów, a co za tym idzie wyników. Co więcej, fakt że jesteśmy w zestawieniu obecni jako jedyni przedstawiciele branży potwierdza naszą pozycję lidera wyznaczającego trendy – mówi Marko Borwieck, prezes John Deere Polska.
Czołowa dziesiątka rankingu:
- Apple (wartość: 322 999 mln dolarów, wzrost 38%)
- Amazon (200 687; +60%)
- Microsoft (166 001; +53%)
- Google (165 444; -1%)
- Samsung (62 289; +2%)
- Coca-Cola (56 894; – 10%)
- Toyota (51 595; -8%)
- Mercedes-Benz (49 268; -3%)
- McDonald’s (42 816; -6%)
- Disney (40 773; -8%)
Pełen raport…
Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników – rezultatów finansowych marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek i jest to jeden z najbardziej cenionych rankingów marek.
John Deere to jedyna firma z branży rolniczej obecna w rankingu „Best Global Brands”. Amerykańska firma jest obecna w zestawieniu od 2011 roku.
Źródło: John Deere