-
Firma konsultingowa Interbrand przedstawiła właśnie najnowszy niezależny roczny ranking „Best Global Brands”, czyli zestawienie najcenniejszych marek świata.
-
Wśród docenionych znalazł się John Deere, który uplasował się na 90. pozycji.
-
Amerykański producent maszyn rolniczych znalazł się w zestawieniu już po raz 11.
Interbrand jest wiodącą firmą konsultingową, która rokrocznie przygotowuje niezależny ranking „Best Global Brands”. Od 2011 roku John Deere znajduje się w nim jako jedyny przedstawiciel branży rolniczej. W tym roku amerykański gigant znalazł się na 90. miejscu w zestawieniu, a wartość marki szacowana jest na około 5,616 miliarda dolarów.
– Coroczna obecność John Deere w rankingu Interbrand jako jedynego przedstawiciela branży rolniczej potwierdza naszą pozycję jako lidera, zarówno na świecie jak i w Europie i Polsce. Fakt, że już 11 raz z rzędu znaleźliśmy się w zestawieniu napawa nas dumą i odzwierciedla wkład i zaangażowanie wszystkich pracowników naszej firmy, którzy starają się, by wspólnie z naszymi partnerami wyżywić świat. „Best Global Brands” jest jednym z najbardziej prestiżowych rankingów, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy w nim obecni – komentuje Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska
Czołowa dziesiątka rankingu:
- Apple (wartość: 408 251 mln dolarów, wzrost 26%)
- Amazon (249 249; +24%)
- Microsoft (210 191; +27%)
- Google (166 811; +19%)
- Samsung (74 635; +20%)
- Coca-Cola (57 488; +1%)
- Toyota (54 107; +5%)
- Mercedes-Benz (50 866; +3%)
- McDonald’s (45 865; +7%)
- Disney (44 183; +8%)
Metodologia Interbrand jest pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny firm. Rezultat finansowy marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siła marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu to trzy czynniki warunkujące pozycję danej marki w rankingu. Łączna wartość wszystkich 100 marek, które znalazły się w zestawieniu wzrosła o 15% w stosunku do roku 2020.
źródło: John Deere