Massey Ferguson poszerza dostępną gamę modeli serii globalnej MF 5700, rozszerzając jej wyposażenie o powszechnie znaną przekładnię Dyna-4. Obecnie dostępną też dla modeli MF 5710 i MF 5711 wyposażonych w silniki czterocylindrowe. Modele te o mocy 100 KM i 110 KM, mogą dodatkowo być wyposażone w opcjonalną amortyzację kabiny.
Premiera nowych modeli Massey Ferguson serii 5700 miała miejsce w dniach 8 do 12 kwietnia 2018 roku na Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej TECHAGRO 18 w Brnie. Dołączyły one do zaprezentowanych na wystawie Agritechnica w 2017 roku modeli MF 5708 i MF 5709 z przekładnią Dyna-4.
Wprowadzenie najnowszych modeli znacznie rozszerzyło serię globalną Massey Ferguson, która może teraz zaoferować klientom jeszcze większy wybór przekładni napędowych począwszy od obecnej, nowoczesnej i bardzo łatwej w obsłudze mechanicznej przekładni 12 x 12 aż po zaawansowaną Dyna-4 z obsługą bez użycia sprzęgła.
Nowe modele ciągników MF 5710 i MF 5711 wyposażone w przekładnię Dyna-4 zwrócą na siebie uwagę szerokiego grona rolników, którzy szukają ciągników o wysokiej wydajności i wszechstronności – szczególnie do prac polowych – twierdzi Francesco Quaranta, Vice-President Sales, Marketing and Product Management Massey Ferguson, Europe and the Middle East. Nowe funkcje, wraz z niedawno wprowadzoną opcją Visio Roof, jeszcze bardziej poprawiają możliwości wykorzystania naszych ciągników. Powszechnie ceniona skrzynia biegów Dyna-4, umożliwiająca zmianę czterech półbiegów pod obciążeniem, uzupełnia tą wytrzymałą i niezwykle opłacalną maszynę o najlepszej klasy sterowanie – dodaje.
Dodatkowe udogodnienia w prostych ciągnikach
Dodanie półautomatycznej przekładni Dyna-4 oraz opcjonalnej amortyzacji kabiny polepsza komfort użytkowania nowych modeli ciągników Massey Ferguson serii 5700 o mocy 100 KM i 110 KM.
Wyprodukowana w fabryce Massey Ferguson w Beauvais, we Francji, przekładnia Dyna-4 doskonale uzupełnia istniejące modele MF 5710 i MF 5711 wyposażone w mechaniczną skrzynię biegów 12 x 12.
Te oszczędne traktory skonstruowane na wytrzymałym podwoziu MF 5700, wyposażone w tylny TUZ o udźwigu 4,3 tony i w przekładnię Dyna-4, są dobrym rozwiązaniem dla szerokiego zakresu prac polowych i transportowych. Są one wyposażone w szereg nowoczesnych funkcji, obejmujących m.in. ułatwiające użytkowanie sterowanie układem hydraulicznym, które sprawiają, że traktory te są idealne do prac z ładowaczem.
Powszechnie ceniona przekładnia Dyna-4
Dyna-4 to wydajna przekładnia, która dzięki zastosowaniu czterech półbiegów Dynashift (Powershift) w czterech zakresach daje użytkownikowi dostęp do najwyższej klasy, prostej i wygodnej kontroli aż 16 przełożeń do przodu i do tyłu. Biegi pełzające są dostępne opcjonalnie.
Dźwignia Power Control zlokalizowana z lewej strony kierownicy oraz dźwignia w kształcie litery T umiejscowiona na prawej konsoli zapewniają niezrównaną łatwość obsługi przekładni i zmiany kierunku jazdy.
Poza wprowadzeniem tych przejrzystych, bezsprzęgłowych opcji, traktory można dodatkowo wzbogacić o opcjonalną funkcję AutoDrive. Po ustawieniu jej na tryb „automatyczny”, samodzielnie będzie ona zmieniała półbiegi, zależnie od obrotów silnika. Tym samym, znacząco ułatwia ona użytkowanie traktora i pozwala na automatyczny wybór, najlepszych pod względem wydajności i oszczędności ustawień.
Sprzęgło w hamulcu
Zastosowanie przekładni Dyna-4 umożliwia wprowadzenie funkcji sprzęgła w hamulcu. To doskonałe rozwiązanie pozwala na znaczne poprawienie i ułatwienie sterowania traktorem podczas wykonywania prac z ładowaczem. Aktywowana za pomocą prostego przełącznika, opcja ta sprawia, że przekładnia ustawia się w pozycji neutralnej w momencie naciśnięcia pedału hamulca, sprawiając, że użytkownik musi użyć jedynie jednego pedału.
Poprawiająca wygodę użytkowania amortyzacja kabiny
Nowa opcja amortyzacji kabiny znacznie poprawia komfort użytkowania modeli MF 5700 wyposażonych w przekładnię Dyna-4.
W pełni mechaniczny system składa się z połączeń za pomocą silent bloków z przodu kabiny oraz pary amortyzatorów sprężynowych zamontowanych z tyłu. System ten nie wymaga reakcji od użytkownika a stopień amortyzacji jest już ustawiony i uzależniony od sprężyn oraz dostosowany do wielkości ciągnika.
Specyfikacja serii MF 5700 z silnikami trzy – i czterocylindrowymi
Model | MF 5708 | MF 5709 | MF 5710 | MF 5711 | |||||
Moc silnika | 85 KM | 95 KM | 100 KM | 110 KM | |||||
Silnik | AGCO | Power | |||||||
3 cyl. / 3,3 litra | 4 cyl. / 4,4 litra | ||||||||
Typy przekładni | Przekładnia Semi-Powershift Dyna-4 | Zsynchronizowana przekładnia | |||||||
16/16 | mechaniczna 12 x 12 | ||||||||
NOWOŚĆ: przekładnia Semi- | |||||||||
Powershift Dyna-4 16/16 | |||||||||
Amortyzacja | Opcjonalne dla obu modeli | NOWOŚĆ: Opcjonalne dla modeli | |||||||
kabiny | Dyna-4 | ||||||||
Udźwig tylnego | 4,3 t | 4,3 t | 4,3 t | 4,3 t | |||||
TUZ |
Przekładnia Dyna-4, to przekładnia Semi-Powershift umożliwiająca zmianę 4 półbiegów pod obciążeniem. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą dźwigni w kształcie litery T oraz dźwigni Power Control służącej do zmiany kierunku jazdy, wysprzęglania i zmiany przełożeń. Przekładnia Dyna-4 jest w standardzie w modelach o mocy 85 KM i 95 KM oraz jako wyposażenie opcjonalne dla modeli o mocy silnika 100 KM i 110 KM. Przekładnia Dyna-4 może zostać wyposażona w system AutoDrive i funkcję sprzęgła w hamulcu. Sprawdzona amortyzacja kabiny jest dostępna do wszystkich modeli z przekładnią Dyna-4.
źródło: AGCO