ciągnik Massey Ferguson 5711

Kolejne ciągniki Massey Ferguson serii 5700 z przekładnią Dyna-4

Massey Ferguson poszerza dostępną gamę modeli serii globalnej MF 5700, rozszerzając jej wyposażenie o powszechnie znaną przekładnię Dyna-4. Obecnie dostępną też dla modeli MF 5710 i MF 5711 wyposażonych w silniki czterocylindrowe. Modele te o mocy 100 KM i 110 KM, mogą dodatkowo być wyposażone w opcjonalną amortyzację kabiny.

Premiera nowych modeli Massey Ferguson serii 5700 miała miejsce w dniach 8 do 12 kwietnia 2018 roku na Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej TECHAGRO 18 w Brnie. Dołączyły one do zaprezentowanych na wystawie Agritechnica w 2017 roku modeli MF 5708 i MF 5709 z przekładnią Dyna-4.

Wprowadzenie najnowszych modeli znacznie rozszerzyło serię globalną Massey Ferguson, która może teraz zaoferować klientom jeszcze większy wybór przekładni napędowych począwszy od obecnej, nowoczesnej i bardzo łatwej w obsłudze mechanicznej przekładni 12 x 12 aż po zaawansowaną Dyna-4 z obsługą bez użycia sprzęgła.

Nowe modele ciągników MF 5710 i MF 5711 wyposażone w przekładnię Dyna-4 zwrócą na siebie uwagę szerokiego grona rolników, którzy szukają ciągników o wysokiej wydajności i wszechstronności – szczególnie do prac polowych – twierdzi Francesco Quaranta, Vice-President Sales, Marketing and Product Management Massey Ferguson, Europe and the Middle East. Nowe funkcje, wraz z niedawno wprowadzoną opcją Visio Roof, jeszcze bardziej poprawiają możliwości wykorzystania naszych ciągników. Powszechnie ceniona skrzynia biegów Dyna-4, umożliwiająca zmianę czterech półbiegów pod obciążeniem, uzupełnia tą wytrzymałą i niezwykle opłacalną maszynę o najlepszej klasy sterowanie – dodaje.

Dodatkowe udogodnienia w prostych ciągnikach

Dodanie półautomatycznej przekładni Dyna-4 oraz opcjonalnej amortyzacji kabiny polepsza komfort użytkowania nowych modeli ciągników Massey Ferguson serii 5700 o mocy 100 KM i 110 KM.

Wyprodukowana w fabryce Massey Ferguson w Beauvais, we Francji, przekładnia Dyna-4 doskonale uzupełnia istniejące modele MF 5710 i MF 5711 wyposażone w mechaniczną skrzynię biegów 12 x 12.

Te oszczędne traktory skonstruowane na wytrzymałym podwoziu MF 5700, wyposażone w tylny TUZ o udźwigu 4,3 tony i w przekładnię Dyna-4, są dobrym rozwiązaniem dla szerokiego zakresu prac polowych i transportowych. Są one wyposażone w szereg nowoczesnych funkcji, obejmujących m.in. ułatwiające użytkowanie sterowanie układem hydraulicznym, które sprawiają, że traktory te są idealne do prac z ładowaczem.

Powszechnie ceniona przekładnia Dyna-4

Dyna-4 to wydajna przekładnia, która dzięki zastosowaniu czterech półbiegów Dynashift (Powershift) w czterech zakresach daje użytkownikowi dostęp do najwyższej klasy, prostej i wygodnej kontroli aż 16 przełożeń do przodu i do tyłu. Biegi pełzające są dostępne opcjonalnie.

Dźwignia Power Control zlokalizowana z lewej strony kierownicy oraz dźwignia w kształcie litery T umiejscowiona na prawej konsoli zapewniają niezrównaną łatwość obsługi przekładni i zmiany kierunku jazdy.

Poza wprowadzeniem tych przejrzystych, bezsprzęgłowych opcji, traktory można dodatkowo wzbogacić o opcjonalną funkcję AutoDrive. Po ustawieniu jej na tryb „automatyczny”, samodzielnie będzie ona zmieniała półbiegi, zależnie od obrotów silnika. Tym samym, znacząco ułatwia ona użytkowanie traktora i pozwala na automatyczny wybór, najlepszych pod względem wydajności i oszczędności ustawień.

Sprzęgło w hamulcu

Zastosowanie przekładni Dyna-4 umożliwia wprowadzenie funkcji sprzęgła w hamulcu. To doskonałe rozwiązanie pozwala na znaczne poprawienie i ułatwienie sterowania traktorem podczas wykonywania prac z ładowaczem. Aktywowana za pomocą prostego przełącznika, opcja ta sprawia, że przekładnia ustawia się w pozycji neutralnej w momencie naciśnięcia pedału hamulca, sprawiając, że użytkownik musi użyć jedynie jednego pedału.

Poprawiająca wygodę użytkowania amortyzacja kabiny

Nowa opcja amortyzacji kabiny znacznie poprawia komfort użytkowania modeli MF 5700 wyposażonych w przekładnię Dyna-4.

W pełni mechaniczny system składa się z połączeń za pomocą silent bloków z przodu kabiny oraz pary amortyzatorów sprężynowych zamontowanych z tyłu. System ten nie wymaga reakcji od użytkownika a stopień amortyzacji jest już ustawiony i uzależniony od sprężyn oraz dostosowany do wielkości ciągnika.

Specyfikacja serii MF 5700 z silnikami trzy – i czterocylindrowymi

Model MF 5708 MF 5709 MF 5710 MF 5711
Moc silnika 85 KM 95 KM 100 KM 110 KM
Silnik AGCO Power
3 cyl. / 3,3 litra 4 cyl. / 4,4 litra
Typy przekładni Przekładnia Semi-Powershift Dyna-4 Zsynchronizowana przekładnia
16/16 mechaniczna 12 x 12
NOWOŚĆ: przekładnia Semi-
Powershift Dyna-4 16/16
Amortyzacja Opcjonalne dla obu modeli NOWOŚĆ: Opcjonalne dla modeli
kabiny Dyna-4
Udźwig tylnego 4,3 t 4,3 t 4,3 t 4,3 t
TUZ

Przekładnia Dyna-4, to przekładnia Semi-Powershift umożliwiająca zmianę 4 półbiegów pod obciążeniem. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą dźwigni w kształcie litery T oraz dźwigni Power Control służącej do zmiany kierunku jazdy, wysprzęglania i zmiany przełożeń. Przekładnia Dyna-4 jest w standardzie w modelach o mocy 85 KM i 95 KM oraz jako wyposażenie opcjonalne dla modeli o mocy silnika 100 KM i 110 KM. Przekładnia Dyna-4 może zostać wyposażona w system AutoDrive i funkcję sprzęgła w hamulcu. Sprawdzona amortyzacja kabiny jest dostępna do wszystkich modeli z przekładnią Dyna-4.

źródło: AGCO