Wszystkie modele zasilane są czterocylindrowym silnikiem. Różni je tylko pojemność, bowiem w modelach M95GX-III oraz M105GX-III wynosi ona 3,8l, natomiast ciągniki o oznaczeniu M115GX-III, M125GX-III i M135GX-III posiadają silnik o pojemności aż 6,1l. Na szczególną uwage zasługuje model M115GX-III. Stanowi on ewenement na rynku ze względu na stosunkowo małą moc (123,5 KM), generowaną z silnika o bardzo dużej pojemności. Obie jednostki napędowe spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro IV.
W obu jednostkach napędowych zoptymalizowano krzywe mocy i momentu obrotowego co przekłada się na zwiększenie wydajności względem serii MGX-II. W rezultacie oba silniki osiągają maksymalną moc przy znacznie mniejszych obrotach, jednocześnie oferując jeszcze większy moment obrotowy. Przekłada się to nie tylko na zmniejszenie zużycia paliwa, ale również na mniejszy poziom hałasu w kabinie oraz większy komfort operatora.
Silnik w trzeciej generacji ciągników Kubota MGX otrzymał również znacznie większą chłodnicę – jej pojemność jest większa aż o 30%, co w połączeniu z dwoma dodatkowymi wlotami powietrza pod maską zapewnia znacznie wydajniejsze chłodzenie. Poprawiono ponadto dostęp do wszystkich punktów obsługowych, ułatwiając w ten sposób konserwację maszyny.
Unikatowa, 8-biegowa przekładnia Power Shift o trzech zakresach zapewnia 24 przełożenia do jazdy w przód oraz 24 przełożenia wsteczne. Opcjonalne biegi pełzające umożliwiają uzyskanie 32 przełożeń w każdym kierunku. Dzięki zastosowaniu wysoce zaawansowanego mikroprocesora, zmiana biegów pod obciążeniem jest jeszcze bardziej płynna i precyzyjna. Przekładnia zastosowana w ciągnikach Kubota MGX-III umożliwia zmianę biegu za pomocą jednego przycisku, nie wymaga to nawet podnoszenia ręki z prawego podłokietnika. W standardzie przekładnia Power Shift oferuje możliwość pracy w trybie automatycznym, co jest szczególnie przydatne przy zmiennych warunkach glebowych, pracy na nierównym terenie oraz w transporcie.
Cechą wyróżniającą serię ciągników Kubota MGX jest system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, który zastosowano również w najnowszej odsłonie maszyn. Niezawodna przekładnia stożkowa zastosowana w przedniej osi traktora zapewnia promień skrętu na poziomie 55°. Przy kącie skrętu powyżej 35° ciągnik automatycznie zwiększa prędkość obrotu przednich kół, co czyni najnowszą serię ciągników Kubota wyjątkowo zwrotnymi. Każdy z ciągników tej serii można opcjonalnie wyposażyć w system amortyzacji przedniej osi, co znacząco zwiększa przyczepność przednich kół traktora oraz komfort pracy operatora.
Opcją dodatkową dedykowaną do ciągników serii MGX-III jest terminal IsoMatch Tellus o rozmiarze 12 cali lub IsoMatch Tellus Go o rozmiarze 7 cali. Oba terminale są w pełni kompatybilne ze standardem ISOBUS. W połączeniu z funkcją GEOcontrol oraz odbiornikiem GNSS możliwe jest kontrolowanie sekcji lub zmiennych dawek w maszynach towarzyszących wspierających standard ISOBUS. Umożliwia to optymalizację kosztów w gospodarstwie przez oszczędność czasu, nawozów, nasion czy środków ochrony roślin.
Źródło: Kubota Corporation