Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Ładowarki KRAMER – nowa seria 8 i zmodernizowana teleskopówka KT276

12 kwietnia 2024 roku uczestniczyliśmy w spotkaniu prasowym zorganizowanym przez producenta ładowarek, markę Kramer. Spotkanie było świetną okazją na zapoznanie się z aktualną ofertą marki od strony teoretycznej oraz praktycznej. Najwięcej uwagi poświęcono nowej wersji ładowarki teleskopowej KT276 oraz nowej serii 8 ładowarek kołowych, reprezentowanej przez nowy model KL37.8T. W trakcie pokazów firma udostępniła także ładowarki KT3610 i KT559.

Nowa wersja ładowarki teleskopowej KT276

Ładowarka teleskopowa KT276 o wymiarach 2 m szerokości i 2 m wysokości dedykowana jest głównie do pracy w ciasnych budynkach inwentarskich. Ładowarkę o udźwigu maksymalnym 2,7 tony i wysokości podnoszenia 6 m napędza silnik o mocy 75 KM. Maszyna dostępna jest z dwiema wysokościami kabiny.

Po modernizacji model KT276 oferuje zwiększony wydatek pompy hydraulicznej co przełożyło się na szybkość działania funkcji hydraulicznych. Układ hydrauliczny wyposażono w pompę zębatą i zawór priorytetowy rozdzielający przepływ oleju niezależnie od obciążenia co pozwala wykonać trzy czynności hydrauliczne jednocześnie.

Kolejna zmiana dotyczy układu napędowego – do tej pory ładowarka oferowała prędkość maksymalną 30 km/h, teraz dostępna jest także prędkość 40 km/h. Nowością dla modelu KT276 jest również homologacja ciągnikowa.

W ładowarce przeprojektowano deskę rozdzielczą i joystick w celu poprawienia ergonomii pracy operatora. Na joysticku dostępne są teraz dodatkowe przyciski, które wcześniej były rozmieszczone na pulpicie. Opcjonalnie dostępny 7-calowy kolorowy wyświetlacz, do tej pory montowany w większych maszynach oferuje dodatkowe funkcje. Po za ekranem informacyjnym mamy możliwość regulacji dodatkowych funkcji takich jak np. czułość joysticka a co za tym idzie szybkości działania ramienia teleskopowego lub możliwość ustawienia prędkości jazdy po której aktywuje się amortyzacja ramienia teleskopowego. Po za standardowym trybem jazdy PWR zostały dodane tryby ECO (automatyczne dostosowanie obrotów silnika do prędkości jazdy) i CSD (tryb tempomatu).

Do wyposażenia ładowarki opcjonalnie włączono także szybkozłącze Smart Attach, które podczas podczepiania narzędzia podłącza automatycznie trzecią funkcję hydrauliczną. Funkcja Smart Loading, która do tej pory polegała na zapamiętywaniu kąta łyżki została rozszerzona o funkcję wytrząsania łyżki.

Nowa seria 8 w ładowarkach kołowych Kramer

Modernizacja ładowarek Kramer serii 8 miała na celu zwiększenie wydajności maszyny przy zmniejszeniu zużycia paliwa. Ładowarki serii 8 napędza silnik marki Deutz o mocy 75 lub 100 KM (model KL37.8T). Nowa seria 8 ładowarek kołowych składa się z sześciu modeli. Dla sektora rolniczego Kramer rekomenduje modele KL33.8T oraz KL37.8T (Litera T oznacza, że ładowarka jest wyposażona w wysięgnik teleskopowy, zamontowany przed kabiną).

Czynniki wpływające na wydajność nowych ładowarek to m.in. system Smart Attach, który w modelu KL37.8T jest standardem. Ładowarka może także swobodnie pracować z osprzętem nie przystosowanym do systemu szybkiej wymiany narzędzi.

Ładowarki kołowe Kramer charakteryzują cztery koła skrętne, w nowej serii oprócz podstawowych trybów jazdy: cztery koła skrętne, przednie koła skrętne, psi chód, krab, dołożono czwarty tryb skrętu.- manualny psi chód, dzięki któremu możemy ustawić tylne koła pod dowolnym kątem, blokując pozycję tylnej osi przednimi kołami możemy swobodnie manewrować,.co umożliwia np. podczas pracy przy ścianie kierowanie maszyną. Pojawiła się także funkcja, która pozwala na uzyskanie pełnego skrętu kół przy mniejszej liczbie obrotów kierownicą.

Układ hydrauliczny ładowarek kołowych serii 8 wyposażono w pompę zębatą o wydatku 90 l/min (KL33.8T, KL37.8T) oraz zawór priorytetowy rozdzielający przepływ oleju.

Istotną aktualizacją jest także zmiana konstrukcyjna wysięgnika teleskopowego. Nowe ramię jest bardziej smukłe co poprawia widoczność z kabiny na osprzęt. W ładowarkach zastosowano również nowy amortyzator drgań, który efektywnie stabilizuje przeciążenia podczas jazdy.

W celu poprawienia wygody a przede wszystkim bezpieczeństwa pracy dostępna jest kamera cofania, która jest zintegrowana z maską silnika i zapewnia bardzo dobrą widoczność obszaru za maszyną podczas cofania.

W ładowarkach zastosowano nowe typy przekładni w celu zmniejszenie zużycia paliwa. Standardowo mamy dostępne trzy tryby jazdy, plus opcjonalny tryb tempomatu.

– Tryb PWR (Power) – ustawiany za pomocą pedału przyspieszenia

– Tryb Eco (nowość) – wciskając pedał przyspieszenia zmienia prędkość jazdy co powoduje zmianę prędkości obrotów silnika – maszyna zawsze szuka najniższych optymalnych obrotów – np. przy prędkości 30 km/h obroty wynoszą 1650 obr/min.

– Tryb Road – jest to tryb Eco z funkcją jazdy swobodnej. Standardowo, po zwolnieniu pedału przyspieszenia przekładnia hamuje, w tym trybie przekładnia, pompa i silnik hydrostatyczny nie wyhamowują maszyny lecz porusza się ona siłą rozpędu.

– Opcjonalnie, dostępny jest również tryb tempomatu.

W ładowarkach pojawił się nowy podłokietnik z większością przycisków funkcji najczęściej używanych. np. tryby jazdy lub tryby skrętu kół, wraz z zamontowanym centralnie joystickiem. Opcjonalnie dostępny jest także 7 calowy wyświetlacz znany z ładowarek teleskopowych oraz 9 tonowych ładowarek kołowych. Kolejną zmianą jest możliwość wyświetlania kąta położenia osprzętu.

Nowe najciekawsze funkcje dostępne na wyświetlaczu:

– czułość joysticka – prędkość pracy podnośnika teleskopowego

.- prędkość, aktywacja silnika

– reset wskazania kąta osprzętu

– częstotliwość uruchamiania rewersu wentylatora,

– funkcje Smart Loading (nowość) – dwie funkcje: pamięć kąta łyżki oraz kąt ustawienia wysięgnika

– funkcja włącz/wyłącz prędkości obrotowej w zależności od położenia joysticka

– funkcja włącz/wyłącz jazdy swobodnej

– wybieranie opcji wolniejszego otwierana łyżki, opcja przydatna przy pracy z łyżką o dużej pojemności.

– regulowana kontrola napięcia

W nowej serii 8 dostępne są dwa warianty kabiny – standardowa i panoramiczna (wydłużona przednia szyba).

 

 

Autorzy: Szymon Śpiewak, M.K./MDF

 

Exit mobile version