Gama modeli Mach to aktualnie najmocniejsze ciągniki w ofercie marki Lamborghini. Koncepcja stworzenia modeli Lamborghini Mach zakładała opracowanie ciągnika z silnikiem wysokiej mocy oraz najlepszymi parametrami w zakresie siły uciągu dla sprostania największym wymaganiom użytkowników. Ciągniki oferowane są w wersji ST – modele 200 i 220 oraz VRT – modele 210, 230 i 250.
Ciągniki Lamborghini Mach VRT napędzane są silnikami Deutz Tier 4i (6 cylindrów), które wykorzystują technologię: cztery zawory na cylinder, turbosprężarkę z zaworem WestGate, Intercooler oraz wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail. Jednostki napędowe oferują maksymalną moc do 265 KM (194 kW) przy 1650 obr./min. Za spełnienie aktualnej normy spalin odpowiada katalizatora SCR.
Mach VRT wyposażony jest w przekładnię bezstopniową ZF S-matic S240, która umożliwia wybór dwóch wariantów: prędkość maksymalna 60 km/h przy 2100 obr./min, 50 km/h przy 1750 obr./min. lub 50 km/h przy 2050 obr./min i 40 km/h przy 1750 obr./min. Dostępne są także trzy tryby jazdy: AUTOMATYCZNY, MANUALNY I WOM. Operator może pracować przy bardzo niskich prędkościach jazdy bez konieczności zmiany przełożeń i korzystania z pedału przyspieszenia i hamulca, z łatwością sterując osprzętem za pomocą joysticka. Rewers elektro-hydrauliczny z regulacją umożliwia dostosowanie szybkości zmiany kierunku jazdy do sytuacji roboczej. Za bezpieczeństwo odpowiada układ hamulcowy Power Brake, elektroniczny hamulec postojowy i funkcja PowerZero umożliwiająca zatrzymanie ciągnika i ponowne rozpoczęcie jazdy bez wykorzystywania pedału hamulca.
Wersja podstawowa układu hydraulicznego obejmuje pompę wspomagania układu kierowniczego o wydajności 44 l/min oraz pompę hydrauliki Load Sensing o wydajności 120 l/min (opcjonalnie 160 l/min), zasilającą 4 rozdzielacze i elektronicznie sterowane złącze Power Beyond. Liczba obwodów może zostać zwiększona do 7.Udźwig podnośnika tylnego to 10000 kg, a przedniego 4500 kg.
Mach posiada kabinę „MaxiVision”, która zapewnia odpowiednią widoczność we wszystkich kierunkach. Wszystkie elementy sterowania pogrupowano w ramach funkcji, a te służące do sterowania silnikiem, jazdą, WOM i funkcjami układu hydraulicznego umieszczono na podłokietniku wyposażonym w nowy joystick. Wyposażenie standardowe może zostać uzupełnione o dotykowy monitor oraz system prowadzenia GPS Agrosky. firmy SAME DEUTZ-FAHR, który jednocześnie odbiera sygnał nie z jednej, lecz dwóch sieci pozycjonowania satelitarnego (GPS-NAVSTAR i GLONASS). W opcji dostępny jest również system Agrosky Ready do prowadzenia oraz SCR-40 do odbioru złożonego sygnału satelitarnego.
Lamborghini Mach VRT – podstawowe dane techniczne:
210 |
230 |
250 |
|
Moc maksymalna (KM/kW) |
205/151 |
220/162 |
238/175 |
Moc homologowana (2000/25/EC) przy znamionowej prędkości obrotowej (KM/kW) |
222/163 |
242/178 |
243/179 |
Moment maksymalny (Nm) |
883 |
937 |
1.010 |
Liczba cylindrów / pojemność (il./cm³) |
6/6057 |
||
Udźwig podnośnika (kg) |
10000 |
||
Szerokość maksymalna (mm) |
2550 |
||
Waga z kabiną (kg) |
8100 |
Lamborghini Mach ST w skrócie:
– Silnik Deutz 6.1 wtrysk Common Rail, 6 cylindrów, turbo, Intercooler, 24 zawory, układ
oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue, norma emisji spalin Tier 4i
– Moc: Mach ST 200 moc: 145 KM, Mach ST 220 moc: 163 KM (ECE R 120)
– Skrzynia biegów 33+33 z 12 półbiegami zmienianymi automatycznie: Automatic
Powershift (APS), zakres polowy od 0 do 19 km/h, zakres transport od 0 do 50 km/h
– Prędkość maksymalna 50 km/h (zgodnie z przepisami prawa) przy 1750 obr./min
– Rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle z regulacją szybkości reakcji
– Układ hamulcowy Powerbrake oraz elektroniczny hamulec postojowy (EPB)
– Geometria Dynamic Rotation Point (DRP) ze zmiennym położeniem środka ciężkości
– Zamknięty układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności Load-Sensing o
wydajności 120 l/min
• Kabina MaxiVision
– Podłokietnik wielofunkcyjny z joystickiem do sterowania wszystkimi funkcjami ciągnika
– Centrum sterowania: iMonitor2 z obsługą maszyn poprzez ISOBUS i
obsługą systemu Agrosky
Ciągniki Lamborghini Mach to oprócz oferowanej mocy oryginalny styl. Design opracowany przy współpracy z Giugiaro Design nadał ekskluzywnego charakteru maszynie przeznaczonej do ciężkich prac.
MDF / Lamborghini