Wszystko to sprawia, że podczas najcięższych zastosowań narzędzi “Chwilowy Środek Obrotu” ciągnika (określany skrótem DRP), czyli miejsce, które można uznać za główny punkt przyczepności, przesuwa się do przodu wzdłuż osi maszyny, wytwarzając swego rodzaju “ściskanie” osi przedniej, efektem czego jest nadzwyczajna przyczepność przedniego mostu napędowego ciągnika do podłoża. To z kolei skutkuje wysoką wydajnością maszyny, informuje producent.
Nowy ciągnik Lamborghini R7 210 wyposażono w system “Power Brake”, wystarcza lekkie naciśnięcie pedału hamulca, by uzyskać natychmiastową, zdecydowaną i dobrze modulowaną reakcję całego układu hamulcowego. Nawet wtedy, gdy silnik nie pracuje. Jest to kolejny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. W R7 dostępny jest także system EPB (Electric Park Brake). Zwykła dźwignia hamulca postojowego ustąpiła miejsca wygodnemu i znacznie bardziej praktycznemu sterowaniu elektronicznemu uruchamianemu z kabiny, które uruchamia hamowanie pojazdu poprzez przyłożenie siły aż 4.000 N.
Nowy R7 210 wyposażono w nowy silnik Deutz Common Rail (DCR) Euro III serii 2013 o pojemności 7 litrów, w 100 % kompatybilny z paliwem Biodiesel, system iEGR do recyrkulacji gazów spalinowych, turbosprężarkę z chłodnicą intercooler, elektroniczną regulację wtrysku, podwójne chłodzenie (płyn/olej) i chłodnicę paliwa w celu poprawy spalania.
Nowy ciągnik R7 210 jest wyposażony w inwersor elektrohydrauliczny pod obciążeniem, umożliwiający operatorowi łatwą i szybką zmianę kierunku jazdy (do 13 km/h) bez konieczności czekania na zatrzymanie maszyny. Urządzenie to jest szczególnie przydatne podczas zawracania na końcu pola i manewrów na bardzo ograniczonej przestrzeni.
źródło: www.lamborghini-tractors.com