Nowości wprowadzone w Modelach Roku 2012
Największe zmiany w nowych R3 dotyczą tego co określa charakter ciągnika, stanowi jego serce. Do napędu ciągnika wykorzystano ekonomiczny i wydajny silnik SDF serii 1000. Turbodoładowana, sterowana elektronicznie jednostka napędowa z Intercoolerem sprawnie radzi sobie z napędem ciągnika. Cztery litry pojemności z czterech cylindrów pozwala generować moc 88 i 102 KM (odpowiednio dla modelu: 90-105).
Modele R3.90-105 wyposażono w wentylator napędzany od silnika poprzez sprzęgło wiskotyczne. Tego rodzaju rozwiązanie umożliwiło osiągnięcie oszczędności w zakresie ilości zużywanego paliwa. Wentylator pracuje z pełną wydajnością tylko wtedy gdy czujniki temperatury zgłaszają takie zapotrzebowanie. Jeśli dalsze chłodzenie silnika nie jest wymagane, sprzęgło wiskotyczne rozłącza napęd wentylatora i obraca się on swobodnie. W ten sposób obciążenie silnika spada o 4 KM. Ma to odzwierciedlenie w obniżonym zużyciu paliwa.
Zmiany wprowadzone w modelach R3.90-105 – Model Roku 2012 objęły dach ciągnika. Obniżono obudowę skraplacza klimatyzacji, jednocześnie podnosząc podsufitkę wewnątrz kabiny. W ten sposób operator dysponuje większą ilością miejsca. Dach zyskał nową smukłą budowę, poprawiono także jego wytrzymałość poprzez możliwość wykonania całej konstrukcji z jednego elementu.
źródło: www.lamborghini-tractors.com