Udoskonalenia silnika w serii 100-120 KM. Nowy silnik FPT o pojemności 3,6 l oferuje większą pojemność skokową. Zwiększony poziom mocy i momentu obrotowego. Maksymalny moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej silnika. Zgodność z wymogami normy emisji spalin Stage V. Kompatybilność z nową serią ładowaczy czołowych.
W ciągnikach Luxxum marki Case IH zastosowano nowy silnik i wprowadzono inne udoskonalenia. Trzy wielofunkcyjne modele przeznaczone do średniej wielkości gospodarstw hodowlanych i mieszanych, które zapewniają moc 101, 110 i 117 KM, oferują teraz jeszcze lepsze osiągi, spełniając jednocześnie najnowsze normy emisji spalin Stage V.
Nowy czterocylindrowy silnik FPT Stage V, oferowany nadal z półautomatyczną przekładnią ActiveDrive 4 o płynnej zmianie biegów, gwarantuje większą moc i lepszą wydajność. Nowy silnik F5 o większej pojemności 3,6 litra zajmuje tyle samo miejsca, co jego poprzednik, w dalszym ciągu zapewniając modelom Luxxum kompaktowe wymiary ogólne.
Nowy silnik ma szereg korzyści eksploatacyjnych, takich jak zwiększona moc użyteczna w dolnym przedziale zakresu oraz nawet o 5% wyższy moment obrotowy, dzięki czemu działa jeszcze wydajniej i zapewnia lepsze właściwości jezdne. Maksymalny moment obrotowy jest teraz osiągany przy niższej prędkości obrotowej wynoszącej 1300 obr./min, poprawiając dynamikę pracy silnika pod obciążeniem i zdolność rozruchu przy dużych obciążeniach.
– Już teraz Luxxum jest bardzo popularnym modelem używanym przez gospodarstwa mieszane hodowlane, zarówno na obszarach górskich, jak i nizinnych – mówi Can Tümer, Product Marketing Manager. – Najnowsze udoskonalenia technologiczne sprawiają, że jest jeszcze bardziej atrakcyjny do użytku w zastosowaniach na pochyłościach lub z większą przyczepą. Gdy dodać do niego kolejne ulepszenia, staje się prawdziwie wszechstronnym modelem.
Nowy układ oczyszczania spalin
Nowe ciągniki Luxxum zyskały również nowy układ oczyszczania spalin, tj. bezobsługowe rozwiązanie „Compact HI-eSCR2”. Aby spełnić wymogi normy Stage V, w układzie tym zastosowano katalizator utleniający do silników wysokoprężnych (DOC), bezobsługowy filtr cząstek stałych i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Niski 10-procentowy współczynnik recyrkulacji spalin silnika to obecnie najlepsza dostępna opcja na rynku, która pomaga zoptymalizować spalanie i jednocześnie ograniczyć do minimum używanie układu SCR w jednoczęściowej kompaktowej konstrukcji znajdującej się pod maską. Dzięki niewielkim rozmiarom nie zakłóca widoczności z przodu, ani nie wpływa negatywnie na zwrotność maszyny. Układ oczyszczania spalin Compact HI-eSCR2 nie wymaga konserwacji, co oznacza, że podczas całego cyklu eksploatacji nie ma konieczności wymiany części ani czyszczenia mechanicznego.
Więcej nowych funkcji i nowy ładowacz czołowy z serii L
Ciągniki Luxxum Stage V są obecnie oferowane z kilkoma nowymi opcjonalnymi rozwiązaniami, które świadczą o wiodącej pozycji tych maszyn na rynku ciągników uniwersalnych. Podobnie jak w większych modelach, do wyposażenia opcjonalnego należy kierownica ze skórzanym obiciem i dywanik w kabinie, a także dwa nowe reflektory robocze, łącznie z którymi liczba reflektorów wynosi dziesięć, przez co bezpieczeństwo i prostota pracy w nocy i w ciemne dni są jeszcze większe.
Dla właścicieli ciągników Luxxum jako maszyn wielofunkcyjnych jedną z najważniejszych funkcji jest obsługa ładowacza czołowego. Nowe maszyny będą miały w pełni kompatybilny joystick elektrohydrauliczny, który przyspieszy tempo pracy. Łączy on w sobie elementy sterujące ładowacza czołowego z elementami sterującymi skrzyni biegów, dzięki czemu nie ma potrzeby przełączania między Multicontrollerem a joystickiem.
Joystick jest kompatybilny z nowymi ładowaczami czołowymi z serii L, choć dostępne są różne serie ładowaczy, dostosowane do różnych potrzeb klienta. Seria „A” jest funkcjonalna, prosta, niezawodna i ekonomiczna, natomiast seria „U” idealnie nadaje się do prac codziennych. Flagowa seria „T” jest przeznaczona do prac intensywnych. Dostępny jest także duży wybór osprzętu.
Zamówienie odpowiedniego ładowacza do nowych ciągników Luxxum Stage V jest teraz jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne, podobnie, jak w przypadku modeli Puma, Maxxum, Vestrum i Farmall C. Nową serię L można obecnie zamawiać za pomocą konfiguratora cyfrowego dealera marki Case IH, jako pojedynczy zakup wybranego ciągnika i wybranego ładowacza.
Źródło: CASE IH