Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Marka KUBOTA umacnia się Polsce

 

Doskonałe perspektywy rynkowe

Produkty rolnicze marki Kubota oferowane są oficjalnie w Polsce od 2004 roku, kiedy to po raz pierwszy przedstawiono rodzimym rolnikom ciągniki rolnicze serii ME. Liczne prezentacje na targach branżowych oraz pokazach polowych szybko przekonały wielu gospodarzy, że warto zainteresować się maszynami z dalekiej Japonii. Dzięki temu w kolejnych latach coraz więcej ciągników Kubota znajdowało nabywców, a w 2007 roku gama produktów oferowanych w Polsce poszerzyła się o maszyny komunalne z literą „K” na masce. Nawet w kryzysowych dla rolnictwa latach 2008-2009, mimo podwyżki cen maszyn wywołanej niekorzystnymi zmianami kursu Jena japońskiego, udało się utrzymać wzrost sprzedaży. Natomiast lata 2010 – 2012 to okres lawinowego zwiększenia zainteresowania marką Kubota w całym kraju. W roku 2010 na wybór marki Kubota zdecydowało się 156 nabywców, ale w roku 2011 liczba ta urosła ponad dwukrotnie i sprzedaż osiągnęła rekordową wartość 352 szt. maszyn*. Co więcej, pod koniec 2011r. marka Kubota świętowała w sprzedaż tysięcznego pojazdu na polskim rynku. Ten pozytywny trend rynkowy utrzymuje się również w bieżącym roku, gdyż okresie od stycznia do czerwca 2012r. Dilerzy marki Kubota wydali nabywcom końcowym aż 203 maszyny, a plany na drugą połowę roku są równie ambitne.

Nowe modele ciągników rolniczych – odpowiedź na opinie polskich rolników

Analitycy Koncernu Kubota doskonale zdają sobie sprawę, że Polska jest czwartym co do wielkości rynkiem zbytu ciągników rolniczych w Europie i dlatego producent ten ma bardzo poważne plany względem naszego rynku. Aby je zrealizować, Japończycy muszą dokładnie poznać oczekiwania i wymogi rodzimych rolników dotyczące użytkowanych maszyn. W tym celu już od kilku lat przedstawicie Działu Eksportu Kubota Corporation co najmniej raz do roku odwiedzali Polskę, spotykali się z użytkownikami ciągników rolniczych Kubota i skrupulatnie notowali ich opinie.

Krytyczne uwagi właścicieli dotychczasowych modeli spod znaku srebrzystego „K” zostały wysłuchane i w najnowszych maszynach Kubota, które zadebiutują na polskim rynku już we wrześniu, wprowadzono szereg poważnych udoskonaleń. Przede wszystkim gruntownie przekonstruowano skrzynię biegów w modelach o mocy do 85 i 100 KM, znacznie poprawiając precyzję zmiany przełożeń i dodając nadbieg zmniejszający zużycie paliwa w zadaniach transportowych. Z kolei dla modeli powyżej 100 KM zaprojektowano zupełnie nową kabinę, której nawiewy klimatyzacji zostały rozmieszczone w desce rozdzielczej, a nie w dachu kabiny. Wielu polskich rolników twierdziło, że ciągnik o mocy około 110 KM powinien posiadać o wiele bogatsze wyposażenie niż oferowany do tej pory model M108S. Właśnie w odpowiedzi na takie głosy nowy model M110GX otrzymał w standardzie elektroniczne sterowanie tylnego podnośnika i biegi przełączane pod obciążeniem. W modelu o mocy 130 KM polscy rolnicy chcieli już widzieć amortyzację przedniej osi i nowy model M135GX będzie oferował taką opcję.

Coraz większe zainteresowanie Kubota Corporation polskim rynkiem

Zaangażowanie japońskiego producenta w Polsce objęło ostatnio również kwestie serwisu i obsługi maszyn już sprzedanych w naszym kraju, w ramach inicjatywy Kubota Insight Program, co można przetłumaczyć jako program bliższego poznawania rynków europejskich. W dniach 16-18 lipca Pan Hiromu Lino, Zastępca Kierownika Działu Serwisu Rynków Zagranicznych Kubota Corporation odwiedził dziewięciu rolników na zachodzie Polski, a Pan Shimizu Hiroyuki, Specjalista z serwisowy z tego samego działu zawitał u dziewięciu rolników na wschodzie kraju. Towarzyszyli im przedstawiciele polskiego dystrybutora marki Kubota. Celem wizyty było sprawdzenie, jak japońskie ciągniki sprawdzają się na polskich polach, a także jak autoryzowane serwisy marki Kubota radzą sobie z ich obsługą. Skontrolowane zostały maszyny o przebiegu od kilkuset do trzech i pół tysiąca motogodzin, które służą swoim właścicielom od roku do sześciu lat. Przedstawiciele producenta zwracali uwagę na terminową wymianę elementów eksploatacyjnych i regulację mechanizmów ciągnika, stan jego instalacji elektrycznej, prawidłową pracę hydrauliki zewnętrznej i podnośnika tylnego, właściwe działanie rewersu bezsprzęgłowego, wspomagania kierownicy i oświetlenia, a także prawidłowe smarowanie kluczowych elementów ciągnika. Japończycy skrupulatnie oglądali każdy traktor, co każdorazowo zabierało około 40 minut. Zwracali przy tym szczególną uwagę na problemy mogące sugerować niewłaściwą obsługę serwisową po stronie Dilerów marki Kubota oraz na problemy zgłaszane przez samych użytkowników. Wizyta u każdego rolnika kończyła się wydaniem rekomendacji, jakie czynności należy podjąć, a także wystawieniem specjalnej nalepki świadczącej o przeprowadzonej inspekcji.

Zapytani o to, jak oceniają takie inicjatywy japońskiego producenta, rolnicy najczęściej odpowiadali, że wizyta specjalisty z Kraju Kwitnącej Wiśni świadczy o zaangażowaniu koncernu Kubota Corporation na polskim rynku i trosce o zadowolenie użytkowników maszyn z logo „K” na masce. Wielu właścicieli ciągników Kubota uznało takie działanie za „unikalne” i „niespotykane” nawet wśród europejskich producentów ciągników. Z kolei Japończycy, po raz pierwszy odwiedzający nasz kraj, byli zachwyceni polską gościnnością. Ponieważ producent planuje powtarzać tę inicjatywę dwa razy w roku, obaj specjaliści z Kubota Corporation mają nadzieję już wkrótce ponownie zawitać nad Wisłę.

Rosnąca sprzedaż, nadchodzący debiut nowych modeli oraz coraz częstsza obecność przedstawicieli japońskiego producenta w Polsce – wszystko to świadczy o rosnącym zainteresowaniu koncernu Kubota Corporation naszym krajem. Dla obecnych posiadaczy maszyn z logo „K” na masce oraz dla potencjalnych klientów to doskonała wiadomość. Z całą pewnością w najbliższych latach marka Kubota będzie jeszcze intensywniej rozwijała się na naszym rynku, a sieć serwisowa i zaopatrzenie w części zamienne do pomarańczowych maszyn będą jeszcze lepsze, niż obecnie.

 

*wszystkie dane pochodzą z raportu Agritrac firmy Martin&Jacob

 

źródlo: Kubota

 

Exit mobile version