Producent ciągników rolniczych, włoska firma Argotractors wprowadziła na rynek nową serię ciągników marki McCormick oznaczoną symbolem X6 T4i. W skład tej serii wchodzą 2 modele X6.420 i X6.430.
Ciągniki wyposażone są w 4 cylindrowy silnik BetaPower o pojemności 4,5 l z katalizatorem SCR. Generuje on następującą moc 111/121 KM oraz 121/133 KM. Głowica silnika posiada 4 zawory na cylinder. Jest zastosowany elektroniczny wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu Common Rail wyprodukowany przez firmę Bosch, która jest również producentem systemu wtrysku płynu AdBlue. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 498 Nm oraz 542 Nm. Silnik jest wyposażony w dwustopniowy suchy filtr powietrza z wyrzutnikiem pyłów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 180 l, a zbiornika płynu AdBlue 25 l.
Skrzynia przekładniowa występuje w 2 wersjach:
– 36 przełożeń do przodu ( 3 zakresy, 4 biegi, 3 półbiegi zmieniane pod obciążeniem) i 12 przełożeń do tyłu, bez reduktora, prędkość jazdy 40 km/h, zmiana kierunku jazdy elektrohydraulicznie.
– 48 przełożeń do przodu ( 4 zakresy, 4 biegi, 3 półbiegi zmieniane pod obciążeniem) i 16 przełożeń do tyłu z reduktorem , prędkość jazdy 40 km/h, zmiana kierunku jazdy elektrohydraulicznie.
Wałek WOM występuje w 3 wersjach:
– 2 prędkości obrotowe wałka 540/540ECO osiągane przy obrotach silnika 1944/1377 obr/min
– 2 prędkości obrotowe wałka 540/1000 osiągane przy obrotach silnika 1944/1917 obr/min.
– 4 prędkości obrotowe wałka 540/540ECO/1000/1000ECO osiągane przy obrotach silnika 1944/1580/1952/1586 obr/min.
Średnica wałka 1 3/8″ (34,9 mm) z 6 wypustami lub 1 3/8″ (34,9 mm) z 21 wypustami. Włączanie wałka odbywa się w kabinie, ale jest również możliwość włączania z błotnika ciągnika, gdzie jest zamontowany przycisk.
Hamulce tylne wielotarczowe chłodzone olejem zamontowane na tylnym mechanizmie różnicowym. Są sterowane hydraulicznie za pomocą 2 pedałów hamulcowych znajdujących się po prawej stronie kierowcy. Mogą być one połączone ze sobą co zapewnia jednoczesne i równomierne hamowanie 2 kół. Hamulec postojowy sterowany dźwignią ręczną połączoną linką sterującą z wielotarczowym (6 tarcz, wykonane ze spiekanego brązu) hamulcem zamontowanym na wale napędowym osi przedniej. Hamulec hydrauliczny przyczep montowany pod zamówienie. W przypadku zamówienia ciągnika z amortyzowaną osią przednią występują hamulce wielotarczowe chłodzone olejem zamontowane na przednim mechaniźmie różnicowym.
Oś przednia wykonana z żeliwa. Włącznie przedniego napędu odbywa się elektro-hydraulicznie przez hydrauliczne sprzęgło. Maksymalny kąt skrętu kół wynosi 55°. Blokada mechanizmu różnicowego jest włączana elektrohydraulicznie jednocześnie z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Wyłączanie blokad mechanizmów różnicowych po naciśnięciu pedałów hamulca. Wał napędowy zamontowany w osi podłużnej ciągnika. Promień obrotu bez hamowania (4WD) wynosi 5200 mm.
Układ hydrauliczny w dwóch wersjach:
1. Pompa zębata dwustopniowa o wydajności 66 l/min(I stopień) + 38 l/min(II stopień) – [pierwszy stopień zasila do 4 par zaworów zewnętrznych (ciśnienie robocze do 200 ± 5 bar), hamulec hydrauliczny przyczepy opcja ( ciśnienie robocze 130 ± 10 bar) i zaczep polowy hydrauliczny opcja (ciśnienie robocze 200 ± 5 bar)]
[drugi stopień zasila układ wspomagania układu kierowniczego(ciśnienie robocze wynosi 21 bar ) oraz obwód niskiego ciśnienia skrzyni biegów:
– WOM hydrauliczny
– hydrauliczny hamulec WOM
– układ chłodzenia oleju
– układ smarowania przekładni
2. Pompa wielotłoczkowa w centralnym układzie zamkniętym LS o całkowitej wydajności 110 l/min.
Kabina jest wykonana w technologii 4 słupkowej spełniającej międzynarodowe standardy OECD. Jest wykonana ze stali konstrukcyjnej i wyposażona w ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz izotermiczne szyby. Wyposażona została w duże okno dachowe, które umożliwia pracę z ładowaczem czołowym i jest on widoczny w każdym położeniu. Poziom hałasu zgodny z normami EEC i wynosi:
– ciągnik uruchomiony, drzwi kabiny zamknięte 78 dBA
– ciągnik uruchomiony, drzwi kabiny otwarte 82 dBA
– ciągnik podczas jazdy 83 dBA
Trzypunktowy układ zawieszenia jest kat. 2 z szybkosprzęgami i posiada stabilizatory boczne z możliwością regulacji poziomej zawieszonych maszyn. Regulacja pionowa maszyny jest przeprowadzana mechanicznie za pomocą cięgła lewego i prawego (w opcji prawe cięgło może być hydrauliczne). Sterowanie podnośnikiem odbywa się w kabinie, a w przypadku zaczepiania maszyny można sterować przyciskiem zamontowanym na błotniku tylnym. Udźwig podnośnika razem z dwoma siłownikami wspomagającymi wynosi 6000 kg (średnica siłowników 65 mm).
Instalacja elektryczna jest 12 V, minus na masie. Ciągnik posiada 2 akumulatory 12 V o pojemności 850 Ah. Główny wyłącznik odłącza akumulator. Alternator 12 V, 150 A. Rozrusznik 12 V, 4,2 kW. W wyposażeniu gniazdo 7-stykowe służące do połączenia instalacji elektrycznej przyczepy oraz gniazdo 3-stykowe znajdujące się w kabinie służące zasilaniu urządzeń sterujących maszynami.
źródło: Romanowski