Zmiany rozpoczęły się od rozwiązania chronionego patentem, jakim jest zastosowanie obrotowego kosza koła zapasowego. To niecodzienne rozwiązanie ma na celu ułatwienie wymiany koła zapasowego w trudnych warunkach polowych przy użyciu jak najmniejszej siły fizycznej. Kosz po jego częściowym opuszczeniu wysuwa się poza obrys przyczepy w tak znacznym stopniu, że podniesienie ułożonego koła pod optymalnym kątem nie sprawia żadnego problemu.
Następnym elementem, który w znaczny sposób wpłynął na podniesienie jakości i estetyki to kompletne oświetlenie przyczepy lampami ledowymi. Obrysówki, lampy rogowe oraz tylne lampy zespolone w znacznym stopniu poprawiły widoczność przyczepy na drodze czym poprawiło to bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Lampa ledowa to 11 tys godzin nie przerwanej pracy. Jest to znacznie wyższy wynik niż przy tradycyjnej żarówce, która zresztą jest mniej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Przy oświetleniu ledowym, jeżeli dojdzie do częściowego uszkodzenia lampy Pozostała cześć punktów świetlnych dalej będzie spełniała swoje zadanie. Natomiast przy tradycyjnym oświetleniu, uszkodzenie wolframu w żarówce całkowicie ja wyklucza z powierzonego jej zadania. Na chwilę obecną, Metaltech jako jedyny w Polsce stosuje oświetlenie ledowe do przyczep rolniczych.
Kolejnym krokiem było zastosowanie ogumienia 425/65R22,5′ Double Star. Jest to nowe ogumienie o zupełnie nowych parametrach. Opona ta jest stosowana w zamian za markę Austone która już zakończyła linię opon do pojazdów rolniczych. Double Star 425/65R22,5′ posiada charakterystyczny bieżnik który zachowuje się bardzo dobrze na drodze i na polu. Kostka „budowlana” ma dużą powierzchnię przylegania co powoduje równomierne rozłożenie się nacisków i dzięki temu nie niszczy podłoża pola. Bieżnik tej opony bardzo dobrze zachowuje się również na asfalcie, jest tak zaprojektowana aby podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych odprowadzać wodę tak, aby nie tworzyła się poduszka powietrzna. Opona posiada index doi 110km/h co oczywiście możemy rozpatrywać czysto teoretycznie ponieważ pojazdy rolnicze nie mogą się poruszać z takimi prędkościami. Ta innowacyjna opona ma dużą nośność i właśnie to docenią rolnicy biorąc pod uwag przy zakupie nowych przyczep. Przy 40km/h opona ta wytrzymuje obciążenie 5920kg. Dzięki takim parametrom wytrzymałościowym znika problem reklamacji kół o tym rozmiarze.
Pod koniec roku firma wprowadziła do produkcji nową plandeka w przyczepach serii DB, która jest mocowana z jednej strony do burty na stałe ze pomocą „oczek celnych”. Dzięki temu mocowaniu, problem osuwania się plandeki podczas jej zwijania został praktycznie zlikwidowany. Jej stabilność ułatwia czynności związane z zabezpieczeniem ładunku przed warunkami atmosferycznymi. „ABS” w postaci gumowego paska również ułatwia rozwinięcie plandeki. Dopełnieniem wyposażenia które ułatwi pracę operatora plandeki, jest “haczyk” do plandeki. Ten prosty gadżet ma na celu ułatwienie wyciągnięcia tak zwanych “gumek” spod plandeki które po jej rozwinięciu należy zabezpieczyć zahaczając o plastikowe haczyki na lewej burcie.
Nie sposób zapomnieć tu o jeszcze jednym “drobiazgu” jakmim jest ergonomiczna rączka na dźwigni centralnego zamka. Wykończenie rączki zamka spowodowało że zamknięcie burty to czysta przyjemność. Zawiasy górnej burty to nowe, proste rozwiązanie które przyśpieszy demontaż burty. W poprzednim rozwiązaniu dochodziło do uszkodzenia powierzchni lakierniczej podczas demontażu burty przy użyciu tradycyjnych kluczy.
Wprowadzono również zmiany w kolorystyce przyczepy, na burtach zastosowano podkreślone kolorowym oznaczeniem w postaci pasków folii odpornej na działania promieni UV. Odpowiednio dobrane kolory powodują, że paski prezentują się równie dobrze na przyczepach w kolorze standardowym jak i dowolnie wybranym z palety Rall
Zastosowane zmiany w przyczepach serii DB to odpowiedź na oczekiwania klientów i propozycje modyfikacji zgłoszonych przez użytkowników sprzętu sygnowanego marką Metaltech.
{gallery}DB{/gallery}
Źródło:Metaltech