Michelin opracował dwa nowe modele opon przeznaczone specjalnie dla kombajnu New Holland CR11

Michelin wprowadza na rynek dwie nowe opony MICHELIN CEREXBIB 2, które powstały w wyniku ścisłej współpracy z New Holland i CNH Group. Obie firmy podpisały dwuletnią umowę na wyłączność dostaw. Założona w 1889 roku firma Michelin, będąca światowym liderem w produkcji opon, oraz New Holland, uznany pionier w produkcji maszyn rolniczych, założony w 1895 r., podzielają dwie podstawowe wartości – doskonałość i innowacyjność.

W ramach ekskluzywnej współpracy z firmą New Holland, Michelin opracował dwa nowe rozmiary, przeznaczone specjalnie do kombajnu CR11. Wymiary i waga modelu New Holland stanowiły spore wyzwanie, jak zminimalizować ugniatanie gleby, biorąc pod uwagę wyjątkową szerokość maszyny i jej opon.

W połączeniu z nową konfiguracją tylnej osi, te wysokowydajne opony nie tylko zwiększają powierzchnię styku pojazdu z podłożem o 23%(1) i zmniejszają nacisk na podłoże o 7%(2), ale także optymalizują ogólne zużycie paliwa. W efekcie jest to jedyna gama opon na rynku oferująca możliwość dodatkowego załadunku w trybie pracy cyklicznej pojazdu przy prędkości 10 km/h lub obniżenie ciśnienia w oponie przy niezmienionej nośności. Prędkość 10km/h odpowiada średniej prędkości maszyn podczas pracy.

dsc03910 Michelin opracował dwa nowe modele opon przeznaczone specjalnie dla kombajnu New Holland CR11

Nowe rozmiary, oferujące wyjątkową nośność 19 ton metrycznych na oponę i imponującą średnicę 2,32 metra (dla rozmiaru VF900/65R46 CFO), stanowią znaczący postęp w technologii opon rolniczych.

Dodanie dwóch nowych rozmiarów, VF900/65R46 CFO i VF 800/70R46 CFO, rozszerza gamę opon MICHELIN CEREXBIB 2. Te dwa nowe rozmiary zostały zaprojektowane, aby sprostać istotnym wyzwaniom technicznym, czyli:

– nośności nowej maszyny, z jej znacznie większym zbiornikiem (20 000 litrów) i znacznie szerszym hederem (15 metrów).

– ograniczeniom dotyczącym średnicy i szerokości pojazdów w celu zapewnienia zgodności z różnymi europejskimi przepisami dotyczącymi transportu drogowego.

dsc03921 Michelin opracował dwa nowe modele opon przeznaczone specjalnie dla kombajnu New Holland CR11

TECHNOLOGIA MICHELIN ULTRAFLEX, główna innowacja w dziedzinie opon rolniczych, obchodzi 20. rocznicę powstania

Innowacyjna TECHNOLOGIA MICHELIN ULTRAFLEX, wprowadzona na rynek w 2004 r. wraz z oponami MICHELIN XEOBIB, świętuje 20. rocznicę innowacji w dziedzinie opon rolniczych. Zapewnia ona większą powierzchnię styku pojazdu z podłożem, chroniąc je przed ugniataniem i koleinowaniem, co zwiększa wydajność. Badania przeprowadzone przez angielski Harper Adams University, rozpoczęte w 2012 roku, wykazały, że opony wykorzystujące technologię MICHELIN Ultraflex, napompowane przy niskim ciśnieniu, zwiększają plony o 4%(3). Technologia ULTRAFLEX jest zgodna ze standardami – VF* (Very High Flexion), a następnie od 2006 roku z IF** (Improved Flexion). Te normy na nowo zdefiniowały zastosowanie opon niskociśnieniowych.

Jesteśmy dumni ze współpracy z New Holland”, powiedział Nicolas Reboul, dyrektor ds. sprzedaży OE w rolnictwie, dodając, że to „było prawdziwe wyzwanie techniczne”. „Innowacyjność i doskonałość są wpisane w DNA naszej Grupy, dlatego Michelin będzie nadal odgrywał kluczową rolę w rolnictwie przyszłości, promując coraz bardziej ekologiczne rozwiązania, jednocześnie zwiększające wydajność”.

 

Źródło: Michelin