MICHELIN RoadBib – opona rolnicza o rewolucyjnej rzeźbie bieżnika

Michelin przedstawia oponę rolniczą MICHELIN RoadBib do ciągników o mocy powyżej 200 KM zaprojektowana z myślą o operatorach traktorów, którzy intensywnie użytkują maszyny na drogach. Opona zapewnia trwałość, oszczędność paliwa, wysoką trakcję i bezpieczeństwo. MICHELIN RoadBib powstała przy współpracy z rolnikami oraz operatorami maszyn.

Ciągniki o dużej mocy, wykorzystywane w gospodarstwach rolnych i na placach budowy, przez ponad 50 proc. czasu używane są na drodze. Stanowi to 80 proc. całego przebytego przez nie dystansu, a często do ciągników dodatkowo podpięte są ciężkie przyczepy i maszyny. Konstruktorzy działów badawczo-rozwojowych Michelin stanęli przed wyzwaniem opracowania rozwiązania o wysokiej trwałości, które będzie w stanie zapewnić trakcję na twardych i agresywnych drogach nieutwardzonych, ale równie dobrze sprawdzi się na miękkiej glebie pól uprawnych.

MICHELIN RoadBib posiada nową rewolucyjną rzeźbę bieżnika, która całkowicie różni się od wzorów dotychczas stosowanych w ogumieniu rolniczym. W bieżniku znajdują się 52 klocki połączone centralnym żebrem. Guma uformowana w ten sposób chroni glebę i plony przed ugniataniem oraz zapewnia o 20 proc. większą trwałość1. Ponadto w przypadku użytkowania ciągnika z przyczepą MICHELIN RoadBib pozwala na zmniejszenie o 5 proc. zużycia paliwa przy jednoczesnym obniżeniu poziomu wibracji i hałasu w kabinie pojazdu2, dzięki czemu praca operatora jest dużo bardziej komfortowa. Ponadto w czasie pracy na polu opony zapewniają o 10 proc. wyższą trakcję3.

W Europie opona MICHELIN RoadBib jest dostępna w dwóch rozmiarach:

  • 600/70 R30 158D/155E
  • 710/70 R42 173D/170E

 

źródło: Michelin

 

1 Wewnętrzne testy porównawcze z oponą MICHELIN MachXBib w analogicznym rozmiarze.

2 Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Michelin w czerwcu 2018 r. z wykorzystaniem ciągnika o mocy
215 KM wyposażonego w opony w rozmiarze 710/70 R 42 i ciągnącego przyczepę o wadze 19 ton.

3
Wewnętrzne testy porównawcze przeprowadzone na suchej nawierzchni (ściernisko) w okresie sierpień-listopad 2017 r. przy wykorzystaniu opon w analogicznych rozmiarach.