Na targach SIMA w Paryżu swoją światową premierę ma nowy rozmiar opon należących do konceptu PneuTrac o wielkości 28-cali. Mitas zaprezentował go na przedniej osi traktora Case IH Maxxum. Na osi tylnej założone zostały opony PneuTrac w istniejącym dotychczas rozmiarze 38-cali.
Opracowany przez firmę Mitas nowy produkt 480/65 R28 PneuTrac to już trzeci rozmiar należący do tego rewolucyjnego konceptu. Dotychczasowe rozmiary PneuTrac 280/70 R18 i 600/65 R38 pozytywnie przeszły testy statyczne, teraz czekają je testy dynamiczne. W listopadzie 2014 r. Mitas PneuTrac otrzymał nagrodę „Innowacja Techniczna“ na targach EIMA we włoskie Bolonii.
Na targach SIMA można zobaczyć opony PneuTrac założone na obie osie ciągnika. W ten sposób powoli ujawniamy przyszłość wspomnianego konceptu – powiedział Andrew Mabin, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu firmy Mitas. Wyniki dynamicznych i statycznych testów laboratoryjnych konceptu PneuTrac na 18-calowych obręczach są porównywalne ze sztandarowymi oponami. Dokładamy wszelkich starań, żeby jak najszybciej wprowadzić PneuTrac na rynek. W chwili obecnej jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o konkretnej dacie – dodał Mabin.
Koncept PneuTrac łączy najlepsze właściwości tradycyjnych opon i gąsienic. Mitas przez dłuższy czas testuje wersje 280/70 R18 i 600/65 R38, obecnie rozpoczął testy statyczne, także na prezentowanej właśnie wersji konceptu o rozmiarach 480/65 R28. Dzięki nowej 28-calowej wersji oraz wykorzystaniu dotychczasowej 38-calowej opony Mitas może nałożyć opony na obie osie klasycznego traktora. W ten sposób możliwe będzie testowanie konceptu PneuTrac w czasie pracy na polu czy w warunkach normalnego używania.
PneuTrac ma bardzo duży potencjał. Nowy rozmiar, który właśnie prezentujemy, to krok milowy w rozwoju tego konceptu, – powiedział Pavel Kott, Manager Produktowy ds. opon rolniczych firmy Mitas.
Ślad, który na powierzchni zostawia Mitas PneuTrac, jest w porównaniu ze standardową oponą większy o 53%. Dzięki temu PneuTrac dysponuje większą siłą uciągu. Jednocześnie na powierzchnię oddziałuje mniejszy nacisk, rozdziela się też równomiernie po podłożu. Sztywność boczna rozwiązania PneuTrac jest w porównaniu z oponą standardową nawet o 167% wyższa.
Mitas PneuTrac ma lepszą trakcję i mniejszy poślizg, więc koszty eksploatacji są niższe w porównaniu z tradycyjnymi oponami i gąsienicami. PneuTrac jest w czasie jazdy stabilny nawet przy niższym ciśnieniu w oponie, a dla bezpiecznego i wygodnego użytkowania nie jest konieczne regulowanie ciśnienia w oponie.
W listopadzie 2014 na targach EIMA we włoskiej Bolonii rewolucyjny koncept Mitas PneuTrac wybrano „Innowacją Techniczną“. Nagrodę przyznało specjalistyczne jury na podstawie opisu technicznego i wyników testów praktycznych. Jury nagrodziło PneuTrac jako najlepszą innowację w dziedzinie „Wyposażenie i Akcesoria”.
Mitas rozwija PneuTrac we współpracy z firmą Galileo Wheel Ltd.
źródło: MITAS