Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

New Holland rozszerza serię ciągników T6 o nowy model Dynamic CommandTM

 

Wraz z nowymi modelami, New Holland poszerza swój asortyment ciągników wielozadaniowych. Klienci szukający konwencjonalnych rozwiązań, gdzie maszyna wykorzystywana jest głównie do prac polowych w pobliżu gospodarstwa mogą wybrać modele T6 16×16 Electro CommandTM z 4-stopniową przekładnią Semi Powershift. Przedsiębiorcy potrzebujący ciągnika do upraw i transportu mogą wybrać nowy model T6 24×24 Dynamic CommandTM, a dla klientów których kluczowe znaczenie ma precyzyjne określenie prędkości, najlepszym rozwiązaniem będzie wielokrotnie nagradzany model T6 Auto CommandTM z przekładnią bezstopniową.

 

Sean Lennon Specjalista ds. ciągników, wyjaśnia: „Marka New Holland jest dumna ze swojej bogatej historii, gdzie od początku starała się dawać klientom coś więcej niż tylko samą moc, szczególnie w segmencie cięższych ciągników, począwszy od serii 90 FiatAgrim, modeli TS i TS-A, aż do najnowszych ciągników T6. Obecna seria Dynamic CommandTM wprowadza dodatkowy poziom technologiczny dla tego segmentu. Główną ideą jest to, aby modele serii T6 mogły spełnić oczekiwania różnych klientów i w każdym gospodarstwie rolnym”.

 

Wydajność dzięki przekładni Dynamic CommandTM

Przekładnia Dynamic CommandTM została zaprojektowana przez New Holland i skonstruowana na nowej, dedykowanej linii produkcyjnej we włoskiej fabryce New Holland w Modenie. Fabryka jest objęta programem World Class Manufacturing co oznacza kontrolę na każdym etapie produkcyjnym i dzięki temu zapewnia wysoką i powtarzalną jakość w produkcji.

 

W kwestiach konstrukcyjnych wszystkie nowe przekładnie Dynamic CommandTM 24×24 zostały stworzone bez kompromisów w zakresie zwiększania wydajności. Jeśli obsługa przekładni wymaga mniej energii, to klient odczuwa lepsze tempo pracy i mniejsze zużycie paliwa. W sercu 3-zakresowych, 8-stopniowych przekładni Semi-Powershift znajduje się podwójne sprzęgło Dual Clutch, bardzo dobrze sprawdzające się w przekładniach Auto Command.

 

Cztery nieparzyste biegi i sprzęgło umiejscowione są na jednym wale, a cztery parzyste biegi wraz z drugim sprzęgłem znajdują się na drugim wale. Moc jest modulowana pomiędzy dwoma sprzęgłami, gdy jeden nieparzysty bieg jest rozłączany przez jedno sprzęgło, drugie załącza przełożenie parzyste. Wszystko odbywa się nieodczuwalnie przez operatora.

Dedykowane sprzęgła do jazdy w przód i w tył zapewniają kontrolowane przenoszenie mocy nawet na stromych nachyleniach, podczas gdy zmiana zakresów jest całkowicie zautomatyzowana. Straty mocy zostały zminimalizowane przez pompę smarującą o regulowanej wydajności, która dostarcza tylko wymaganą ilość oleju, co wpływa na sprawność działania i trwałość.

 

Funkcje poprawiające wydajność w modelu T6 Dynamic CommandTM:

 

 

 

T6 Electro Command

T6 Dynamic Command

T6 Auto Command

Moc maks. KM

(*z EPM)

Moc znamionowa

(KM)

T6.125

 

 

125

115

T6.145

T6.145

T6.145

145*

115

T6.155

T6.155

T6.155

155*

125

T6.165

T6.165

T6.165

165*

135

T6.175

T6.175

T6.175

175*

145

 

 

Wyjątkowy komfort obsługi, mniejszy wkład operatora, wyższa wydajność

W kwestiach sterowania klienci wybierający T6 Dynamic CommandTM mogą rozważyć dwie wersje wielokrotnie nagradzanego podłokietnika SideWinderTM II – jedną z elektronicznymi i hydraulicznymi zaworami zdalnymi lub z zaworami mechanicznymi. W opcji mechanicznej zmieniono położenie zintegrowanego panelu sterowania, który teraz znajduje się w przedniej części podłokietnika. Takie umiejscowienie daje nieskrępowany dostęp do dźwigni po prawej stronie.

 

Wielofunkcyjna dźwignia CommandGripTM jest również dostępna w dwóch wersjach, stałej lub opcjonalnej wykorzystującej siłę nacisku, jak ma to miejsce w przypadku ciągników z Auto CommandTM CVT. Popchnięcie dźwigni CommandGripTM do przodu powoduje zmianę przełożenia na wyższe, pociągnięcie do tyłu redukuje przełożenie. Po załączeniu wstecznego układ sterowania sprytnie rozpocznie cofanie. Pociągnięcie dźwigni do tyłu zmieni przełożenie na wyższe. To normalny układ sterowania prędkością w Auto CommandTM. Podczas pracy w trybie zarządzania obrotami zależnie od prędkości jazdy popchnięcie dźwigni do przodu spowoduje przyspieszenie ciągnika do wymaganej prędkości docelowej, a pociągnięcie do tyłu zmniejszy prędkość ciągnika.

 

Aby T6 był idealnym ciągnikiem do pracy z ładowaczem czołowym można go wyposażyć w układ CustomSteerTM, nową funkcję układu kierowniczego o zmiennych przełożeniach, która daje pełne możliwości manewrowania ciągnikiem T6 przy mniejszej ilości obrotów kierownicy. Częste manewrowanie podczas załadunku właśnie zostało ułatwione. Jeden obrót kierownicy może całkowicie skręcić koła od lewej do prawej, jednocześnie zachowując precyzję prowadzenia. Dodając do tego funkcję zatrzymania ciągnika bez użycia sprzęgła, wysokowydajną pompę hydrauliczną, zaawansowany joystick do obsługi ładowacza ze sterowaniem przekładnią, dach o dużej widoczności i jak na dłoni widać dlaczego T6 Dynamic CommandTM to idealny ciągnik do zadań min. takich jak praca z ładowaczem czołowym.

 

T6 Dynamic CommandTM może być oferowany z opcją ISOBUS Class 3. Po podczepieniu prasy rolującej New Holland z systemem IntelliBaleTM, to prasa może wymusić zatrzymanie ciągnika po uformowaniu gotowej beli, a następnie wyrzucić ją i zamknąć tylną klapę. Aby kontynuować dalszą pracę kierowca musi jedynie załączyć kierunek rewersem przy kierownicy.

 

Filozofia marki New Holland opiera się na założeniu, że zaawansowane funkcje mają ułatwiać, a nie komplikować pracę operatora. Intuicyjna obsługa to podstawowe kryteria konstrukcyjne, a T6 Dynamic CommandTM nie stanowi wyjątku od tej reguły.

 

 

New Holland Agriculture

Exit mobile version