New Holland świętuje dwumilionowy ciągnik w Basildon w 60 roku istnienia fabryki

W tym samym roku, w którym obchodzone jest 60-lecie produkcji ciągników, fabryka New Holland w Basildon w Anglii wyprodukowała swój dwumilionowy ciągnik, co jest wyczynem, który udaje się tylko nielicznym tego typu zakładom na świecie.

Dwumilionowy egzemplarz to T7.225 o mocy 225 KM, jeden z najpopularniejszych modeli T7 produkowanych w fabryce w Basildon. Otrzymał on efektowne, uroczyste malowanie. Składają się na to: panele nadwozia w kolorze „candy blue”, srebrno-czarnej grafiki New Holland przedstawiającej flagę Wielkiej Brytanii Union Jack oraz logo „2 000 000 Basildon Tractors”, a także maski silnika w kształcie liścia New Holland. Traktor posiada również czarne obręcze kół z niebieskimi krawędziami.

„To kamień milowy w historii naszej fabryki w Basildon, a także znak zarówno oddania naszych wykwalifikowanych pracowników, jak i lojalności naszych klientów na całym świecie, którym jesteśmy niezmiernie wdzięczni” – powiedział Carlo Lambro, President marki New Holland.

„Od ciągników z 1964 roku do dzisiejszych, przeszliśmy długą drogę w zakresie możliwości, wydajności i technologii, umożliwiając naszym klientom bardziej wydajne gospodarowanie. Niezmienne jest jednak nasze zaangażowanie w Basildon i w całej naszej działalności w dalszy rozwój technologii, której nasi klienci potrzebują do zrównoważonego zasilania swoich gospodarstw w przyszłości”

Dwumilionowy ciągnik pojawi się na specjalnych pokazach podczas nadchodzących wydarzeń w Wielkiej Brytanii, a następnie zostanie wystawiony w Centrum dla Zwiedzających w Basildon.

Znaczące kamienie milowe w ciągu sześćdziesięciu lat

 

Otwarcie fabryki w Basildon w 1964 roku zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowej serii ciągników Ford 6X o mocy 37-65 KM, które miały być tam produkowane, co oznacza, że pierwszymi z dwóch milionów ciągników były modele 2000 Dexta, 3000 Super Dexta, 4000 Major i 5000 Super Major. W ciągu dwóch lat fabryka wyprodukowała 100 000 tych ciągników, a modele te stały się później powszechnie znane jako seria „Pre-Force”, po wprowadzeniu na rynek w 1968 r. ciągników „Ford Force” 2/3/4/5000, w których długo używane nazwy zostały wycofane. Zaledwie rok później fabryka wyprodukowała 250-tysięczny ciągnik.

W 1984 roku wyprodukowano 500-tysięczny ciągnik z serii 10 z kabiną Q, wprowadzonej na rynek trzy lata wcześniej, która ostatecznie obejmowała modele od 2610 o mocy 44 KM do 8210 o mocy 116 KM, wprowadzając takie rozwiązania, jak przekładnia SynchroShift.

Pięć lat później, co zbiegło się w czasie z wprowadzeniem na rynek w 1989 r. ewolucji III generacji serii 10, Basildon wyprodukował swój milionowy ciągnik. W tym roku obchodzono również 25-lecie produkcji w zakładzie, które uczczono wypuszczeniem specjalnej edycji ciągników 7810 Silver Jubilee.

W 1995 roku fabryka wyprodukowała swój 1 500 000 ciągnik, model Serii 40, cztery lata po tym, jak przeszła w ręce nowego właściciela po zakupie firmy Ford New Holland zajmującej się sprzętem rolniczym przez Fiata, tworząc dzisiejszą markę New Holland.

W lipcu 2024 roku z linii produkcyjnej zjedzie dwumilionowy ciągnik, co będzie kamieniem milowym dla fabryki w Basildon i marki New Holland na całym świecie.

Obecnie produkcja zakładu jest nadal eksportowana na cały świat i powiększyła się o najnowsze modele napędzane paliwami alternatywnymi – takimi jak metan i sprężony gaz ziemny. Są to produkty niedawno powstałego w zakładzie Centrum Doskonałości Paliw Alternatywnych, wyspecjalizowanego działu badawczo-rozwojowego zajmującego się alternatywnymi paliwami.

 

źródło: New Holland Agriculture