Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

New Holland T5.120 zwycięzcą w kategorii Best Utility konkursu Traktor Roku 2017

Ciągnik New Holland T5.120 został zwycięzcą w kategorii Best Utility Tractor of the Year® 2017, co zostało dziś ogłoszone na wystawie EIMA we włoskiej Bolonii. Jury składające się z 23 czołowych dziennikarzy rolniczych z całej Europy przez dwa miesiące analizowało i testowało zgłoszone traktory na polach zanim podjęli decyzję i uznali T5.120 za najlepszy z nich.

Marka New Holland wprowadziła ulepszenia do popularnej serii ciągników T5 jednych z najlepiej sprzedających się w Europie pojazdów danego typu mocy. Ulepszone modele nie tylko spełniają normy Tier 4B dotyczące emisji spalin, ale również zawierają szereg nowych funkcji mających na celu podniesienie komfortu pracy, wydajności i produktywności.

New Holland tradycyjnie wykazuje duże możliwości w zaopatrywaniu tego sektora rolnictwa w ciągniki tego typu. Projekt nowego ciągnika T5 Tier 4B służy właśnie temu celowiwyjaśnił Sean Lennon, Product Manager New Holland Agriculture.

Prezydent marki w New Holland Agriculture Carlo Lambro dodał: Tytuł najlepszego ciągnika Best Utility 2017 stanowi świadectwo długotrwałego przewodzenia marki New Holland w segmencie. Ta nagroda to zasłużone uznanie dla ciężkiej pracy i poświęcenia wszystkich osób związanych z rozwojem nowej serii traktorów T5, od zespołów inżynierskich do całego zespołu fabryki Jesi, za rozwój traktora spełniającego określone wymagania naszych klientów.

Nowa seria T5 Tier 4B została poddana przeprojektowaniu, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom hodowców żywego inwentarza oraz osobom, które potrzebują zwrotnego ciągnika o średnim zużyciu mocy do codziennej i mieszanej pracy na roli.

Najlepsze w swojej klasie opcje przedniej osi z zawieszeniem Terraglidew połączeniu z zawieszeniem kabiny Comfort Ridezwiększają wygodę podczas pracy

Kluczowym osiągnięciem jest wprowadzenie opcji przedniej osi ze zmodernizowanym zawieszeniem Terraglide. Dzięki jej połączeniu z opcjonalną amortyzacją kabiny Comfort Rideoperatorzy mogą oczekiwać poziomu wygody porównywalnego z maszynami o większych rozmiarach. Opcjonalne przednie hamulce zapewniają prawdziwą skuteczność hamowania układu hamulców na cztery koła.

W wersji luksusowej kabiny VisionViewkomfort pracy jest zwiększony dzięki przemyślnie rozmieszczonym elementom sterowania i opcji nachylenia kolumny kierownicy, tak aby wszystko znajdowało się na wyciągnięcie ręki operatora. Panoramiczna przednia szyba i duże wycieraczki o zakresie 200 stopni zapewniają lepszą widoczność nawet w trudnych warunkach pogodowych. Użytkownik może również skorzystać z ulepszeń przestrzeni bagażowej oraz dodatkowego schowka znajdującego się po lewej stronie fotela.

Do bezpieczniejszej pracy nocą służą nowe, zewnętrzne światła robocze LED o wysokiej mocy. Opcjonalne 8 świateł LED generuje oświetlenie o natężeniu 15 600 lumenów i szerszym zakresie emisji białego światła. W porównaniu ze światłami halogenowymi i jednakowej mocy, te światła zapewniają o 145% większe oświetlenie i dłuższą trwałość przy mniejszym zużyciu energii.

Operatorzy porównywalnego wyposażenia zyskują dzięki zastosowaniu opcjonalnej funkcji ISOBUS klasy II, która ułatwia monitorowanie i kontrolowanie wszystkich modyfikacji za pomocą opcjonalnego monitora IntelliViewIII i obsługi z poziomu jednego ekranu.

Doskonale zaprojektowany ładowacz czołowy o szerszej ramie z nowymi opcjami joysticka

Nowa, szeroka rama ze śrubowanymi ramionami i opcjonalnymi prowadnicami bocznymi stanowi część zestawu wyposażenia ładowacza czołowego.

Nowe, opcjonalne joysticki ze sterowaniem mechanicznym lub elektrohydraulicznym i zintegrowanym przełączaniem skrzyni biegów mają na celu ułatwienie sterowania i zwiększenie wydajności pracy we wszystkich ciągnikach serii T5 z ładowaczami czołowymi. Przyciski funkcji skrzyni biegów i ładowacza są teraz dostępne w jednym urządzeniu.

Ulepszona funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command

Nowe tryby automatycznego transportu i automatycznej pracy na polu polepszają zarówno funkcjonalność skrzyni biegów Electro Command, jak i zdolności jezdne ciągnika. W przypadku pracy w transporcie operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany biegów w trybie automatycznego transportu. Wpływa to również na znaczące zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas pracy na polu istnieje możliwość optymalizacji wydajności i ekonomii pracy zarówno wału WOM, jak i sprawności uciągu. Zapewnia to tryb automatycznej pracy na polu, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni. Skrzynia biegów ECO Electro Command o prędkości maksymalnej wynoszącej 40 km/godz. pozwala również na użycie opcjonalnej funkcji biegów pełzania.

Ponadto wprowadzono również trzy nowe ustawienia modulacji przekładni nawrotnej, pozwalające operatorowi na ustawienie skuteczniejszej reakcji na zmiany kierunku jazdy do przodu i do tyłu. Jest to funkcja w szczególności kierowana do dużej grupy użytkowników, którzy podłączają ładowacze czołowe do ciągników tych rozmiarów.

Silniki ECOBlue Compact HI-eSCR przystosowane do wymogów modeli Tier 4B odznaczają się zwiększoną wydajnością i o 24% większym zapasem momentu obrotowego

Wszystkie te modele są wyposażone w silnik Common Rail F5C o pojemności 3,4-litra. Został on zaprojektowany i skonstruowany przez firmę FPT Industrial, a zastosowano w nim technologię ECOBlue Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin). Wynika to wprost z nowej strategii marki New Holland dotyczącej normy emisji Tier 4B, w myśl której Compact SCR oraz układ recyrkulacji spalin o niskim natężeniu przepływu zostaną wprowadzone do produktów o niższej mocy i ograniczonych wymogach w zakresie chłodzenia, dla których wymiary gabarytowe mają kluczowe znaczenie. To wszystko składa się na nadzwyczajną wydajność, większą produktywność i o 24% większe wzmocnienie momentu obrotowego, zapewniające jeszcze skuteczniejszą pracę. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 165 litrów, podczas gdy zbiorniki preparatu AdBlue mieszczą 12 litrów.

Skuteczniejsza wydajność pracy uzyskana dzięki większej nośności tylnego zaczepu 3-punktowego TUZ

Nośność tylnego zaczepu 3-punktowego została podniesiona do 5420 kg, podczas gdy konstrukcja zdalnego zaworu została poprawiona w celu łatwiejszego sprzęgu. Uniwersalność zastosowania została zwiększona dzięki użyciu wielofunkcyjnego przedniego zaczepu o nośności 1850 kg i wału WOM o prędkości obrotowej 1000 obr./min.

Nowa przednia oś do wysokich obciążeń jest dopasowana do kół w rozmiarach 28 cali

Ulepszenia podwozia pozwoliły na zwiększenie masy brutto pojazdu z 7,4 do 8 ton. Z kolei nowa, opcjonalna sztywna oś przednia do wysokich obciążeń umożliwia założenie przednich kół w rozmiarach 28 cali.

Dane techniczne:

Model

 

Maksymalna moc (KM)

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

Wzrost momentu obrotowego (%)

T5.100

99

430

 

42

T5.110

107

468

 

42

T5.120

117

491

 

37

źródło: New Holland

 

Exit mobile version