Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

New Holland T5 Dual Command – świeża stylistyka i nowe funkcje

Gama ciągników New Holland T5 Dual Command, obejmująca pięć modeli o mocy od 80 do 117 KM, napędzanych czterocylindrowymi silnikami FPT F36 o pojemności 3,6 litra, zyskała nowy wygląd i nowe funkcje, a także szereg aktualizacji mających na celu poprawę wydajności i komfortu operatora. 

Zwiększona wydajność dla większej produktywności

Odnowiony model T5 Dual Command oferuje szerszą gamę opon tylnych i wybór osi przednich – standardową jednostkę do lżejszych prac i wąskich zastosowań lub nową oś HD dla ciągników, które mają wykonywać ciężkie prace z ładowaczem i intensywne zadania polowe. Ponadto, opcja osi przedniej SuperSteer™ , unikalna dla marki New Holland, oferuje kąt skrętu 76°, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwrotność i wydajność na ciasnych uwrociach, małych polach i w podwórzach. Rozstaw osi wynoszący 2,35 m łączy zwrotność ze stabilnością.

Ciągniki wyposażone w standardową oś przednią korzystają ze zwiększonej o 20% sterowności pod obciążeniem, co pozwala na szybsze skręcanie, podczas gdy bardziej wytrzymała oś HD zwiększa dopuszczalną masę całkowitą pojazdu do 7000 kg. Wyposażone w 38-calowe tylne opony, ciągniki T5 łączą wysoki prześwit 480 mm i niską wysokość całkowitą poniżej 2,67 m, minimalizując ryzyko uszkodzenia upraw i umożliwiając wjazd do większości budynków gospodarczych.

Modele T5 Dual Command zyskują również zwiększenie udźwigu tylnego podnośnika o 7% do 4700 kg , podczas gdy nowa pompa hydrauliczna o wydajności 82 l/min zapewnia o 30% większy przepływ hydrauliczny, co pozwala na szybkie uruchamianie osprzętu na uwrociach i krótki czas cyklu ładowacza.

Więcej technologii w połączeniu z większym komfortem

Skrzynia biegów w nowych modelach T5 DualCommand to sprawdzona jednostka Dual Command 24F/24R, z czterema biegami, trzema zakresami i dwubiegowym powershiftem oraz elektroniczną zmianą biegów.

Nowa automatyczna blokada mechanizmu różnicowego i automatyczne włączanie napędu na 4 koła w modelach T5 Dual Command upraszcza skręcanie na uwrociach, a nowy bezobsługowy, cichszy i łatwy do włączenia przedni WOM ze sprzęgłem w kąpieli olejowej zapewnia większą wydajność i wszechstronność.

Zewnętrznie, nowe ciągniki T5 charakteryzują się odświeżoną stylistyką z nowymi przednimi i bocznymi osłonami silnika oraz nowymi oznaczeniami pasującymi do pozostałych zmodernizowanych maszynach New Holland. Nowy wydech w kształcie litery U zapewnia niezakłóconą widoczność do przodu, a zmodernizowane reflektory robocze i przednie z opcjonalnym pakietem świateł LED zwiększają widoczność
i bezpieczeństwo w terenie i na drodze, a także nowe „charakterystyczne” światła LED.

Ciągniki T5 Dual Command korzystają z mechanicznego zawieszenia kabiny Comfort Ride, zapewniającego płynniejszą jazdę w polu i na drodze. Modele te są również wyposażone w nowy cyfrowy zestaw wskaźników o zmienionym wyglądzie, który ułatwia odczytywanie informacji.

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem wśród właścicieli ciągników użytkowych na te same standardy technologii rolnictwa precyzyjnego, które obowiązują w modelach o większej mocy, nowe modele T5 Dual Command mogą być wyposażone w  telematykę i pełen zestaw technologii rolnictwa precyzyjnego , w tym autoprowadzenie, terminal dotykowy IntelliView 12 i złącze ISOBUS klasy 2 do podłączania narzędzi. Monitorowanie danych maszyny w czasie rzeczywistym – w tym dokładna lokalizacja i stan pracy – oraz zdalny podgląd wyświetlaczy w kabinie i wizualizacja warstw danych agronomicznych mogą być zarządzane dla wielu gam maszyn za pośrednictwem platformy New Holland FieldOps dostępnej na całym świecie.

Pierwsze egzemplarze nowego ciągnika T5 Dual Command trafią do dealerów New Holland pod koniec 2024 roku.

 

Źródło: New Holland Agriculture

 

Exit mobile version