New Holland T6 Dynamic Command – nowe rozwiązania techniczne w przenoszeniu mocy

Wraz z nowymi modelami, New Holland poszerza swój asortyment ciągników wielozadaniowych. Klienci szukający konwencjonalnych rozwiązań, gdzie maszyna wykorzystywana jest głównie do prac polowych w pobliżu gospodarstwa mogą wybrać modele T6 16×16 Electro CommandTM z 4-stopniową przekładnią Semi Powershift. Przedsiębiorcy potrzebujący ciągnika do upraw i transportu mogą wybrać nowy model T6 24×24 Dynamic CommandTM, a dla klientów których kluczowe znaczenie ma precyzyjne określenie prędkości, najlepszym rozwiązaniem będzie wielokrotnie nagradzany model T6 Auto CommandTM z przekładnią bezstopniową.

 

T6 Electro Command T6 Dynamic Command T6 Auto Command

Moc maks. KM

(*z EPM)

Moc znamionowa

(KM)

T6.125 125 115
T6.145 T6.145 T6.145 145* 115
T6.155 T6.155 T6.155 155* 125
T6.165 T6.165 T6.165 165* 135
T6.175 T6.175 T6.175 175* 145

 

 Marka New Holland jest dumna ze swojej bogatej historii, gdzie od początku starała się dawać klientom coś więcej niż tylko samą moc, szczególnie w segmencie cięższych ciągników, począwszy od serii 90 FiatAgrim, modeli TS i TS-A, aż do najnowszych ciągników T6. Obecna seria Dynamic CommandTM wprowadza dodatkowy poziom technologiczny dla tego segmentu. Główną ideą jest to, aby modele serii T6 mogły spełnić oczekiwania różnych klientów i w każdym gospodarstwie rolnym – wyjaśnia Sean Lennon Specjalista ds. ciągników.

Wydajność dzięki przekładni Dynamic CommandTM

Przekładnia Dynamic CommandTM została zaprojektowana przez New Holland i skonstruowana na nowej, dedykowanej linii produkcyjnej we włoskiej fabryce New Holland w Modenie. Fabryka jest objęta programem World Class Manufacturing co oznacza kontrolę na każdym etapie produkcyjnym i dzięki temu zapewnia wysoką i powtarzalną jakość w produkcji.

W kwestiach konstrukcyjnych wszystkie nowe przekładnie Dynamic CommandTM 24×24 zostały stworzone bez kompromisów w zakresie zwiększania wydajności. Jeśli obsługa przekładni wymaga mniej energii, to klient odczuwa lepsze tempo pracy i mniejsze zużycie paliwa. W sercu 3-zakresowych, 8-stopniowych przekładni Semi-Powershift znajduje się podwójne sprzęgło Dual Clutch, bardzo dobrze sprawdzające się w przekładniach Auto Command.

Cztery nieparzyste biegi i sprzęgło umiejscowione są na jednym wale, a cztery parzyste biegi wraz z drugim sprzęgłem znajdują się na drugim wale. Moc jest modulowana pomiędzy dwoma sprzęgłami, gdy jeden nieparzysty bieg jest rozłączany przez jedno sprzęgło, drugie załącza przełożenie parzyste. Wszystko odbywa się nieodczuwalnie przez operatora.

Dedykowane sprzęgła do jazdy w przód i w tył zapewniają kontrolowane przenoszenie mocy nawet na stromych nachyleniach, podczas gdy zmiana zakresów jest całkowicie zautomatyzowana.

Straty mocy zostały zminimalizowane przez pompę smarującą o regulowanej wydajności, która dostarcza tylko wymaganą ilość oleju, co wpływa na sprawność działania i trwałość.

Wprowadzamy nowy standard

Połączenie efektywnej przekładni z podwójnym sprzęgłem oraz silnika NEF o pojemności skokowej 4,5 l z technologią ECOBlue™ Hi-eSCR (wysoko wydajna selektywna redukcja katalityczna) pozwoliło uzyskać w teście DLG PowerMix 1.0 zużycie paliwa na poziomie zaledwie 258 g/kWh, a płynu AdBlue – 23 g/kWh. Jest to najlepszy wynik w historii testów ciągników rolniczych z 4-cylindrowym silnikiem i niższy o -9%. W teście zmierzono także sprawność przenoszenia mocy silnika przez zastosowaną w ciągniku T6 przekładnię Dynamic Command na WOM, uzyskując przy tym wynik 93%.

* Data sourced from independent external sources: DLG test reports http://www.dlg.org/tractors.html and UK Profi International The Farm Machinery Magazine, based on 4 cylinder published DLG test.

Funkcje poprawiające wydajność – zautomatyzowanie funkcji pracy

Dzięki nowym funkcjom model T6 Dynamic CommandTM sprawia, że praca staje się dużo łatwiejsza.

  • Inteligentne przełączanie zakresów: zawsze znajdziesz się na właściwym przełożeniu podczas zmiany zakresu, ponieważ przełożenia z różnych zakresów, które się dublują zostaną automatycznie pominięte. Zakres biegów dopasowuje się do charakteru pracy.

  • Zatrzymanie ciągnika bez użycia sprzęgła: to idealna funkcja odciążająca operatora, sprawdza się wszędzie tam gdzie ciągnik często się zatrzymuje, zmienia kierunek jazdy. Ma to szczególne znaczenie w przypadku pracy z ładowaczem czołowym. Aby zatrzymać ciągnik wystarczy nacisnąć tylko pedał hamulca – nie ma potrzeby naciskania pedału sprzęgła, włączania biegu jałowego. Kiedy chcemy ruszyć, zwalniamy pedał hamulca i napęd zostaje ponownie załączony, a ciągnik rusza. System ten działa bardzo intuicyjnie i jest w pełni zautomatyzowany.

  • Automatyczna zmiana przełożeń: podstawowy element automatyzacji, który zajmuje się zmianą przełożeń w oparciu o regulowaną wartość graniczną prędkości obrotowej silnika. W zależności od zadania operator może ustawić wartość prędkości obrotowej wału silnika przed zmianą zakresu.

  • Zarządzanie obrotami zależnie od prędkości jazdy: ta funkcja umożliwia wybranie określonej prędkości roboczej, a resztę wykonuje już przekładnia Dynamic CommandTM. Sama zmienia na wyższe lub niższe przełożenie, gdy jest taka potrzeba. Wszystko wykonywane jest automatycznie, by utrzymać docelową prędkość i zmniejszyć zużycie paliwa.

  • Regulowanie szybkości reakcji: niektóre zadania wymagają niezwykle płynnej jazdy, a czasem szybka zmiana kierunku jest priorytetem – z T6 to operator o tym decyduje. Dynamic CommandTM pozwala na regulowanie szybkości zmiany kierunku jazdy. Operator może wybrać spośród trzech poziomów czułości reakcji, począwszy od bardzo płynnej zmiany kierunku do szybkiej, agresywnej, w zależności od rodzaju pracy.

  • Dynamic IntelliShiftTM System : to „mózg” stojący za każdą zmianą przełożenia. Specjalny program analizuje prędkości wału silnika, wejściowej i wyjściowej prędkości wału przekładni, obciążenia i prędkości jazdy. To wszystko sprawia, że każda zmiana przełożenia jest nieodczuwalna, nawet w mroźne poranki gdy gęstość oleju jest znacznie wyższa.

  • Kick Down: w celu uzyskania znacznego przyspieszenia operator musi jedynie nacisnąć „pedał gazu” do końca, a ciągnik automatycznie zmieni przełożenie na niższe zyskując szczytową moc silnika. W rezultacie większe przyspieszenie pozwala na przetransportowanie większych ilości upraw w ciągu dnia.

  • Zarządzanie mocą podczas transportu: przy prędkości powyżej 22 km/h silnik HI-eSCR NEF przełącza się do krzywej mocy o innym profilu, która dostarcza więcej mocy przy wyższych obrotach silnika. Takie działanie pozwala na uzyskanie stałych wartości przyspieszenia ciągnika w danym zakresie obrotów na minutę, od szczytowej mocy do maksymalnej prędkości silnika.

Poszczególne funkcje już same w sobie działają na korzyść operatora, a w połączeniu z najlepszą w branży 8-stopniową przekładnią PowerShift i Dynamic CommandTM stają się niekwestionowaną zaletą wyboru technologicznego dla klientów.

Wyjątkowy komfort obsługi, mniejszy wkład operatora, wyższa wydajność

W kwestiach sterowania klienci wybierający T6 Dynamic CommandTM mogą rozważyć dwie wersje wielokrotnie nagradzanego podłokietnika SideWinderTM II – jedną z elektronicznymi i hydraulicznymi zaworami zdalnymi lub z zaworami mechanicznymi. W opcji mechanicznej zmieniono położenie zintegrowanego panelu sterowania, który teraz znajduje się w przedniej części podłokietnika. Takie umiejscowienie daje nieskrępowany dostęp do dźwigni po prawej stronie.

Wielofunkcyjna dźwignia CommandGripTM jest również dostępna w dwóch wersjach, stałej lub opcjonalnej wykorzystującej siłę nacisku, jak ma to miejsce w przypadku ciągników z Auto CommandTM CVT. Popchnięcie dźwigni CommandGripTM do przodu powoduje zmianę przełożenia na wyższe, pociągnięcie do tyłu redukuje przełożenie. Po załączeniu wstecznego układ sterowania sprytnie rozpocznie cofanie. Pociągnięcie dźwigni do tyłu zmieni przełożenie na wyższe. To normalny układ sterowania prędkością w Auto CommandTM. Podczas pracy w trybie zarządzania obrotami zależnie od prędkości jazdy popchnięcie dźwigni do przodu spowoduje przyspieszenie ciągnika do wymaganej prędkości docelowej, a pociągnięcie do tyłu zmniejszy prędkość ciągnika.

Aby T6 był idealnym ciągnikiem do pracy z ładowaczem czołowym można go wyposażyć w układ CustomSteerTM, nową funkcję układu kierowniczego o zmiennych przełożeniach, która daje pełne możliwości manewrowania ciągnikiem T6 przy mniejszej ilości obrotów kierownicy. Częste manewrowanie podczas załadunku właśnie zostało ułatwione. Jeden obrót kierownicy może całkowicie skręcić koła od lewej do prawej, jednocześnie zachowując precyzję prowadzenia. Dodając do tego funkcję zatrzymania ciągnika bez użycia sprzęgła, wysokowydajną pompę hydrauliczną, zaawansowany joystick do obsługi ładowacza ze sterowaniem przekładnią, dach o dużej widoczności i jak na dłoni widać dlaczego T6 Dynamic CommandTM to idealny ciągnik do zadań min. takich jak praca z ładowaczem czołowym.

T6 Dynamic CommandTM może być oferowany z opcją ISOBUS Class 3. Po podczepieniu prasy rolującej New Holland z systemem IntelliBaleTM, to prasa może wymusić zatrzymanie ciągnika po uformowaniu gotowej beli, a następnie wyrzucić ją i zamknąć tylną klapę. Aby kontynuować dalszą pracę kierowca musi jedynie załączyć kierunek rewersem przy kierownicy.

Filozofia marki New Holland opiera się na założeniu, że zaawansowane funkcje mają ułatwiać, a nie komplikować pracę operatora. Intuicyjna obsługa to podstawowe kryteria konstrukcyjne, a T6 Dynamic CommandTM nie stanowi wyjątku od tej reguły.

źródło: New Holland Agriculture