Firma New Holland wprowadziła zmiany modernizacyjne do serii ciągników TD3.50, znacznie poprawiające osiągi i ergonomię.
W nowych maszynach TD3.50 zastosowano również stylizację charakterystyczną dla całej gamy ciągników New Holland. Luca Mainardi, Dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i systemy rolnictwa precyzyjnego, skomentował to następująco: TD3.50 jest cenionym ciągnikiem wielozadaniowym, doskonale się sprawdzającym w szerokiej gamie zastosowań typowych dla niewielkich maszyn, włącznie z zastosowaniami hobbystycznymi, stadninami czy pracami na niewielkich otwartych areałach. Udoskonalenia, które wprowadziliśmy, dodatkowo zwiększają jego niezwykłą wszechstronność oraz komfort operatora.
Nowa stylizacja i udoskonalona ergonomia
Nowa maska wpisuje się w stylizację charakterystyczną dla ciągników New Holland dzięki eleganckim panelom bocznym i kratkom bocznym. Również zbiornik paliwa został zaprojektowany od nowa, by pasował do nowej linii. Tylny układ zawieszenia oraz platforma operatora są teraz oddzielone od siebie stalową przegrodą.
Układ elementów sterowniczych został zmodyfikowany pod kątem lepsze ergonomii: dźwignia zmiany kierunku jazdy została przesunięta na lewo od kierownicy, położenie dźwigni Lift-O-Matic™ i przepustnicy ręcznej zostało zmienione w celu zapewnienia lepszego komfortu, zaś dźwignie sterowania tylnym podnośnikiem zostały zaprojektowane od nowa tak, aby w dogodniejszy sposób grupowały obsługiwane funkcje. Z myślą o lepszej ergonomii zostały zaprojektowane od nowa i przesunięte również pedały nożne. Zoptymalizowano położenie fotela, a kierownica została podniesiona i przechylona do przodu, dzięki czemu operator może przyjąć wygodniejszą pozycję podczas pracy.
Nowy silnik FPT Tier 3: sprawdzone osiągi i moment obrotowy wyższy aż o 40%
W nowym TD3.50 montowany jest sprawdzony już w wielu innych maszynach New Holland silnik S8000, który charakteryzuje się niezawodnymi osiągami i dużą mocą. Kompatybilny z normami Tier 3 trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem osiąga moc 48 KM oraz moment obrotowy 190 Nm przy prędkości obrotowej 1400 obr./min, większy aż o 40% w porównaniu do swojego poprzednika.
Mocniejszy tylny układ zawieszenia: udźwig większy o 50%
Tylny układ zawieszenia z nowymi, obniżonymi ramionami, bardziej wytrzymałymi i krótszymi o 100 mm, osiąga udźwig 2200 kg, czyli o 50% większy od poprzedniego modelu.
Odlewany wspornik osi przedniej i długi rozstaw osi: większa wytrzymałość i stabilność
Odlewany wspornik osi przedniej jest bardziej wytrzymały i wpływa na lepszy rozkład obciążenia. W połączeniu z dłuższym rozstawem osi, wynoszącym 2057 mm oraz mniejszą długością całkowitą ciągnika przyczynia się to do lepszej stabilności.
Dane techniczne:
Model |
Maksymalna moc (KM) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
Udźwig (kg) |
TD3.50 |
48 |
190 |
2200 |
źródło: New Holland