Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

New Holland TD4F – ciągnik do prac sadowniczych

Zmodernizowana i obdarzona nową stylizacją seria TD4F bazuje na gamie ciągników TD4000F, które zyskały sobie wysokie uznanie ze względu na idealną równowagę pomiędzy osiągami, wszechstronnością, przystępną ceną i łatwością obsługi. W serii TD4F wprowadzono sporo innowacyjnych rozwiązań technicznych i funkcjonalnych, dzięki którym należące do niej maszyny idealnie się sprawdzają w nowoczesnych gospodarstwach sadowniczych. W skład nowej serii wchodzą trzy modele o mocy od 65 do 88 KM, a mianowicie TD4.70F, TD4.80 i TD4.90F. Posiadają one całkiem nową, hydrauliczną dźwignię Power Shuttle, całkiem nową ergonomię i stylizację, wytrzymały WOM obsługiwany przez serwomotor oraz łatwo dostępne złącza hydrauliczne.

Nowe ciągniki do prac sadowniczych TD4F łączą w sobie doskonałe osiągi z kompaktowymi gabarytami. Te wytrzymałe, łatwe w obsłudze ciągniki nie mają sobie równych, jeżeli chodzi o wszechstronność: niskie i wąskie – doskonale poruszają się po ograniczonych przestrzeniach i pomiędzy rzędami sadów czy winnic, świetnie radząc sobie z każdym rodzajem pracy i w każdym otoczeniu.

Duża moc do efektywnej pracy

Ciągniki te zrealizowane zostały z myślą o zapewnieniu doskonałych osiągów przy równoczesnym zachowaniu niskich kosztów eksploatacyjnych. Są one zasilane czterocylindrowym silnikiem F5C z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową, montowanym również w wielokrotnie nagradzanej serii T4F/N/V, osiągają wysoką moc i rezerwę momentu obrotowego sięgającą nawet 46%, płynnie generując wymaganą moc przy wszystkich prędkościach roboczych. Ponadto niska znamionowa prędkość obrotowa, wynosząca zaledwie 2300 obr./min., zmniejsza poziom hałasu i drgań, co przekłada się na wyższy komfort operatora. Odstępy między przeglądami konserwacyjnymi silnika spełniającego wymogi norm Tier 3 sięgają nawet 600 godzin. W połączeniu z niskim zużyciem paliwa i zbiornikiem na paliwo o pojemności 80 litrów oznacza to dłuższy czas sprawnej i nieprzerwanej pracy, większą wydajność i efektywność kosztową.

Wybór przekładni napędowych z nową dźwignią Power Shuttle

W najlepszej wersji maszyny dostępna jest nowa przekładnia napędowa Power Shuttle™ zapewniająca płynne i modulowane przełączanie pomiędzy biegami jazdy do przodu i wstecznymi. Dźwignia Power Shuttle montowana jest na kierownicy, w łatwo dostępnym miejscu i może być obsługiwana bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Obok standardowej wersji 12×12 w konfiguracji mechanicznej Syncro Shuttle™ dostępna jest ciesząca się uznaniem opcja 20×12 z biegami pełzającymi. Jest ona łatwa w obsłudze i idealnie nadaje się do precyzyjnej regulacji prędkości jazdy do przodu przy różnych zastosowaniach, co pozwala uzyskać maksymalną wydajność. Dwie różne przekładnie napędowe oznaczają optymalną wydajność oraz jeszcze większą wszechstronność.

Zaprojektowany od nowa, szybko włączający się układ hamowania

Zaprojektowany całkiem od nowa układ hamowania gwarantuje operatorowi większy komfort i bezpieczeństwo. Mniejszy skok pedału i lepsza szybkość reakcji układu gwarantują skuteczniejsze działanie hamulców oraz bezpieczeństwo operatora, zwłaszcza na nachylonych terenach, na których szybkie włączenie hamulców ma kluczowe znaczenie.

Udoskonalona ergonomia i funkcjonalność w połączeniu ze stylem

Konstrukcja ROPS została zmodernizowana pod kątem dogodniejszego rozmieszczenia elementów sterowniczych i większej ergonomii: większość tych zmian powoduje zwiększenie zarówno komfortu, jak i funkcjonalności roboczej. Zmieniono położenie pedałów hamulca i przepustnicy, ponadto dźwignie hydrauliczne są łatwiej dostępne, a WOM obsługiwany przez serwomotor znajduje się w pozycji ułatwiającej jego obsługę. Elementy sterownicze rozmieszczone są w sposób zapewniający intuicyjną i łatwą obsługę, kluczowe dźwignie przekładni napędowych i układu hydraulicznego pogrupowane są na obszerniejszej przestrzeni, dzięki czemu operator nie musi wyciągać ręki ani się wychylać. Do zalet nowych modeli należy również większy schowek po lewej stronie. Wszystko zostało zaprojektowane i zrealizowane z myślą o zmaksymalizowaniu komfortu i łatwości obsługi.

Wadze, jaką przykłada zawsze firma New Holland do detali funkcjonalnych, towarzyszy poprawa stylizacji: nowa maska została zaprojektowana tak, by wpisywała się w znany „look” New Holland, od nowa zaprojektowane zostały elementy takie jak błotniki, elementy wykończeniowe platformy, maska tylna oraz ukryta lampa pulsująca, w której zebrano kable oświetlenia.

Łatwy w obsłudze układ hydrauliczny i efektywny WOM

Wszystkie modele TD4F posiadają oddzielne pompy układu kierowniczego i hydraulicznego, dzięki czemu zawsze dostępna jest pełna moc hydrauliczna. W przypadku wymagających zastosowań istnieje możliwość zamontowania pompy MegaFlow™ o wysokim natężeniu przepływu wynoszącym aż 61 litrów na minutę. Istnieje możliwość zamontowania nawet czterech zawodów tylnych oraz dwóch zaworów środkowych obsługiwanych za pomocą drążka sterowniczego. System Lift-O-Matic™ sterujący tylnym układem zawieszenia umożliwia operatorowi podnoszenie i opuszczanie narzędzi do ustawionej wstępnie pozycji przy pomocy jednego przycisku.

Włączany za pomocą serwomotoru, dogodnie umieszczonego pod kierownicą, WOM tylny w ciągnikach TD4F posiada bezpośredni układ napędu WOM, zmniejszający straty mocy oraz liczbę części ulegających zużyciu w obrębie przekładni napędowej. Obsługiwane za pomocą dźwigni ręcznej sprzęgło WOM umożliwia operatorowi stopniowe przekazywanie mocy do napędzanego narzędzia, co zmniejsza jego zużycie. Dostępne są trzy prędkości: 540, 540E oraz prędkość względem podłoża – umożliwiają one operatorowi pracę z narzędziem przy zmniejszonej prędkości obrotowej silnika, dostosowując ją do różnych i trudnych warunków terenowych.

Nowa seria TD4F stanowi idealne rozwiązanie dla użytkowników potrzebujących wszechstronnej i łatwej w obsłudze maszyny do wielu różnych zastosowań. Jej kompaktowe gabaryty, jak również niewielka szerokość i wysokość czynią te ciągniki niezwykle zwrotnymi, dzięki czemu sprawdzają się one przy różnych zastosowaniach specjalistycznych. Wszystkie udoskonalenia mają na celu stworzenie przystępnego cenowo ciągnika charakteryzującego się wyższym komfortem i dużą elastycznością, idealnego do zastosowań sadowniczych.

źródło: NEW HOLLAND

 

Exit mobile version