Gama T6 Auto Command szybko stanie się domyślnym wyborem profesjonalnych rolników i usługodawców – powiedział Luca Mainardi dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki. Duża moc WOM czyni tę gamę idealnym rozwiązaniem w przypadku upraw specjalistycznych, plonów rzędowych i warzyw, a niewielki stopień ubijania gleby idealnie sprawdza się w przypadku oprysków. Płynne przyspieszanie i zwalnianie ułatwiają szybki transport, a wisienką na torcie jest wiodąca w branży technologia SCR ECOBlue™.
Przekładnia napędowa Auto Command™ zwiększa możliwość wyboru rolników w segmencie T6, uzupełniając opcje przekładni typu semi-powershift Electro Command™ przekładni mechanicznej Dual Command™.
Przekładnia napędowa Auto Command™ zapewniająca jeszcze większą efektywność
Gama T6 wyposażona jest w bezstopniową przekładnię napędową (CVT) najnowszej generacji Auto Command™. Opracowana i produkowana w zakładzie New Holland produkującym przekładnie napędowe w belgijskiej Antwerpii, seria T6 Auto Command stanowi udoskonaloną wersję przekładni bezstopniowej CVT znanej z modeli seriiT7,
W T6 zastosowano identyczną logikę opartą na wymuszeniu, a wszystkie kluczowe elementy sterownicze pogrupowane są w obrębie ergonomicznej dźwigni wielofunkcyjnej CommandGrip™. Umożliwia to operatorom wybór i precyzyjną regulację trzech prędkości docelowych oraz uruchamianie trybu regulacji stałej prędkości.
Operatorzy mogą precyzyjnie regulować prędkość w skokach rzędu 0,01 km/h przy minimalnej prędkości roboczej wynoszącej zaledwie 20 m/h przy znamionowej prędkości obrotowej silnika, co idealnie sprawdza się w przypadku zastosowań specjalistycznych, takich jak sadzenie ręczne, przy równoczesnym zapewnieniu maksymalnej prędkości transportu wynoszącej 50 km/h.
Przekładnia napędowa Auto Command™ została zaprojektowana i opracowana z myślą o zapewnieniu maksymalnej efektywności przy najczęściej używanych prędkościach roboczych zarówno podczas prac rolnych, jak i transportu z dużą prędkością, maksymalizując wydajność napędu mechanicznego. Dostępna w wersji ECO 50 km/h, umożliwia klientom osiągnięcie maksymalnej prędkości przy niższych prędkościach obrotowych silnika (1750 obr./min.), co idealnie sprawdza się w przypadku działalności wymagających częstego transportu.
W celu poprawy bezpieczeństwa, zwłaszcza w przypadku transportu całkowicie załadowanych przyczep na pagórkowatym terenie, w serii T6 Auto Command zastosowano technologię Active Start Stop. Po zatrzymaniu przekładnia napędowa aktywnie utrzymuje ciągnik w położeniu stacjonarnym.
Podłokietnik SideWinder™ II: wielokrotnie nagrodzona doskonałość w zakresie ergonomii
Użytkownicy ciągników T6 Auto Command z pewnością docenią najnowsze osiągnięcie w dziedzinie ergonomicznej obsługi, a mianowicie cieszący się uznaniem podłokietnik SideWinder™ II. Rozwiązanie to znane jest już użytkownikom ciągników serii T7, T8 i T9, a jego cechą charakterystyczną jest pogrupowanie wszystkich elementów sterowniczych w sposób zapewniający intuicyjną obsługę. Operatorzy mogą również przesunąć podłokietnik w dogodne położenie, gdyż cały pulpit porusza się po ergonomicznym łuku.
CommandGrip z miękko wciskanymi, podświetlanymi przyciskami został dogodnie umieszczony pod prawą dłonią. Pozycja całkowicie zintegrowanego monitora IntelliView™ III lub opcjonalnego monitora IntelliView™ IV (o przekątnej 26,4 cm) została zoptymalizowana w taki sposób, aby idealnie pasowała do pola widzenia podczas jazdy. Łatwy w obsłudze kolorowy ekran dotykowy umożliwia analizę i zmianę wszystkich parametrów podczas jazdy.
Zmodernizowana kabina Horizon™: niezrównany komfort przez cały dzień
Gama T6 Auto Command to również wszystkie zalety wiodącej w branży kabiny Horizon™ gwarantującej bezkonkurencyjny poziom komfortu operatora. New Holland nieustanie dąży do jeszcze większej doskonałości w dziedzinie rolnictwa, a w wyniku konsultacji z klientami kluczowe elementy sterownicze zostały pogrupowane w dogodnej pozycji w obrębie dachu. W ten sposób pogrupowano elementy sterownicze klimatyzacji, radioodbiornika Bluetooth i panelu oświetlenia, co przekłada się na wyjątkową łatwość obsługi. Przestrzeń na przechowywanie została dodatkowo zwiększona poprzez dodanie dwóch schowków, ponadto przewidziano dogodne gniazda ładowania, idealne do telefonów komórkowych czy odtwarzacza MP3. Przyciemniana szyba tylna zmniejsza intensywność nagrzewania i promieniowania słonecznego, a opcjonalny pakiet luksusowych akcesoriów obejmuje skórzaną kierownicę i gruby dywanik na podłogę, zapewniające „rolnictwo pierwszej klasy”. Gama T6 Auto Command nadal dostępna jest zarówno w wariancie z dachem niskoprofilowym, jak i standardowym.
Całkowicie zintegrowany system automatycznego prowadzenia IntelliSteer™: dokładność pomiędzy przejściami rzędu 1-2 cm.
W celu zmaksymalizowania wydajności seria T6 Auto Command kompatybilna będzie z całkowicie zintegrowanym systemem automatycznego prowadzenia IntelliSteer™, a wprowadzenie tego rozwiązania na rynek planowane jest pod koniec roku 2013. W połączeniu z oprogramowaniem PLM™, które może być używane do mapowania i zarządzania ścieżkami prowadzenia w polu, prace polowe zostaną całkowicie zoptymalizowane. W przypadku korzystania z korekcji RTK można osiągnąć dokładność pomiędzy przejściami sięgającą 1-2 cm, co znacznie zmniejsza ubijanie gleby, chroniąc cenne nakłady i obniżając zużycie paliwa.
Układ hydrauliczny o dużej mocy: natężenie przepływu rzędu 125 litrów/min.
Pompa hydrauliczna CCLS zapewniająca natężenie przepływu rzędu 125 litrów/min. stanowi standardowy element wyposażenia wszystkich modeli T6 Auto Command. Kluczową zaletą tej pompy o dużej wydajności jest zmniejszone zużycie paliwa. Ta duża pompa CCLS nie tylko dostarcza olej wtedy, gdy jest on potrzebny, ale również zmniejsza konieczność użycia przy dużych prędkościach silnika, umożliwiając osiąganie tylko takiego natężenia przepływu oleju, jaki uznawany jest za wystarczający. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż potencjał oszczędności paliwa bezstopniowej przekładni napędowej (CVT) Auto Command może być maksymalnie wykorzystany. Nie ma znaczenia, czy maszyna jest w stanie zapewnić żądaną prędkość jazdy na biegu przednim przy niskiej prędkości obrotowej silnika dzięki przekładni CVT, jeżeli następnie konieczne jest ręczne zwiększenie gazu w celu zapewnienia wystarczającego natężenia przepływu oleju hydraulicznego. Wszystkie rozwiązania zastosowane w serii T6 Auto Command mają na celu obniżenie kosztów eksploatacyjnych.
Wersja Blue Power: powiew luksusu
Uwagę i wzrok klientów poszukujących czegoś ekskluzywniejszego z pewnością przyciągnie stylizacja i dodatkowe luksusowe wyposażenie modeli Blue Power T6.160 Auto Command. Chromowane, kolorowe elementy w połączeniu z charakterystycznym odcieniem granatu zrobią wrażenie w każdym gospodarstwie.
Technologia SCR ECOBlue™: zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%
Gama ciągników T6 wyposażona jest w silniki oparte na awangardowej technologii SCR ECOBlue™ kompatybilnej z normami emisji Tier 4A. Ta wysokowydajna technologia umożliwia właścicielom maszyn zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10% przy równoczesnym obniżeniu emisji CO2 nawet o 19%. Ponadto wydajność uległa dodatkowemu zwiększeniu dzięki imponującemu systemowi zarządzania mocą silnika EPM, zapewniającemu dodatkową moc rzędu 33 KM przy wymagających warunkach roboczych, który również optymalizuje zużycie paliwa. Reakcja na obciążenia przejściowe uległa poprawie o 13%, co umożliwia ciągnikowi jeszcze szybsze reagowanie na zmiany obciążenia, co z kolei zapobiega zwalnianiu podczas pracy w wymagających warunkach.
Rozwiązania zastosowane w modelach czterocylindrowych zapewnia doskonałą zwrotność. Kompaktowe gabaryty zapewniają niezrównaną zwrotność podczas zakrętów na uwrociach i nawet w najciaśniejszych zagrodach, co przekłada się na wydajniejszą pracę ładowarki.
Stosunek mocy do masy wynoszący zalewie 30 kg/KM: moc bez ubijania terenu
Seria T6 Auto Command to również zalety płynące z najlepszego stosunku mocy do ciężaru w tym segmencie, wynoszącego zaledwie 30 kg/KM przy uruchomionym systemie EPM. System EPM zapewnia wyższą moc silnika, typową dla większych i cięższych ciągników. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia ubijania gleby podczas prac polowych i zwiększenia ciężaru ładunku przeznaczonego do transportu.
Model |
Moc znamionowa (KM) |
Maksymalna moc EPM (KM) |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) |
T6.140 |
110 |
143 |
590 |
T6.150 |
121 |
154 |
634 |
T6.160 |
131 |
163 |
676 |
źródło: New Holland