Firma New Holland Agriculture wprowadza na rynek unowocześnioną gamę ciągników T7, w których zastosowano nową stylizację i wprowadzono technologię Hi-eSCR ECOBlue™, by maszyny spełniały wymogi norm emisji Tier 4B.
Licząca sobie osiem modeli seria, obejmująca nowy model o standardowym rozstawie osi osiągający imponującą moc maksymalną 225 KM, zapewnia więcej mocy i jest naszpikowana rozwiązaniami zwiększającymi wydajność. Luca Mainardi, Dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i systemy PLM, skomentował to następująco: Nowa gama T7 oferuje najlepsze technologie i rozwiązania opracowane przez New Holland. Każdemu detalowi poświęcono wiele uwagi, by zaoferować rolnikom ciągnik o dużej mocy i wszechstronności, umożliwiający im osiągnięcie najwyższych poziomów wydajności, charakteryzujący się łatwością obsługi i wyjątkowym komfortem.
Nowa stylizacja łączy w sobie funkcjonalność ze stylem
Stylizacja nowej serii T7 została całkowicie zmieniona, wskutek czego ciągniki zyskały smukłą, dynamiczną linię, stanowiącą idealne połączenie formy i funkcjonalności. Umieszczone w nowej masce silnika „kocie oczy”, będące znakiem firmowym New Holland, obecnie obejmują również pakiet świateł LED. Smukła linia maski posiada wydłużone panele boczne w kolorze niebieskim, zapewniające lepszą ochronę przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do komory silnika, podczas gdy nowe boczne otwory wentylacyjne stanowią dodatkowy element stylizacji. Dostęp serwisowy do filtrów i chłodnic jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej dzięki zintegrowanemu uchwytowi zwalniającemu po lewej stronie kratki. W obrębie dachu, charakteryzującego się smukłą linią z otwierającym się do góry profilem, mieści się szereg regulowanych świateł roboczych LED o dużej mocy, dodatkowo poprawiających widoczność po zmroku. Staranność poświęcona niewielkim detalom, takim jak wbudowana antena radiowa, pokazuje, iż funkcjonalność może iść w parze ze stylem.
Technologia HI-eSCR ECOBlue™ zapewnia wysoki poziom mocy
Nowa seria T7 napędzana jest 6-cylindrowym silnikiem wyprodukowanym przez firmę FPT Industrial, w którym zastosowano technologię HI-eSCR ECOBlue™ spełniającą wymogi norm emisji Tier 4B, dzięki czemu nie wymaga on już ani powtórnego obiegu spalin, ani filtra cząstek stałych. Dzięki efektywnemu układowi oczyszczania spalin nie trzeba już wybierać między wydajnością spalania a zmniejszaniem emisji, zaś jedynym zadaniem silnika jest wytwarzanie mocy. Ta swoboda umożliwiła firmie New Holland zwiększenie górnych poziomów mocy dla maszyn T7 z oboma wariantami rozstawu osi. Moc znamionowa wariantu o długim rozstawie osi wzrosła o 5%, zaś wariantu o standardowym rozstawie osi aż o 9%, osiągając 180 KM. Jeżeli doda się do tego jeszcze 45 KM mocy generowanej przez system EPM, T7.225 może spokojnie uchodzić za ciągnik o ogromnej mocy, jak na swoje gabaryty. W celu zmaksymalizowania potencjału tego pakietu obecnie dla wariantu ze standardowym rozstawem osi dostępne są szerokie opony 710/70R38.
Ale nie skupiajmy się tylko na wysokiej mocy. Dzięki technologii HI-eSCR firma New Holland jest nadal w stanie zaoferować swoim klientom 6-cylindrowe modele T7 o stosunkowo niskim poziomie mocy. Wielu operatorów zawsze preferować będzie zalety ciągnika 6-cylindrowego w porównaniu do modelu 4-cylindrowego; przy mocy znamionowej 140 KM wzrastającej do 175 KM, dzięki EPM ekskluzywny T7.175 nie pozbawia klienta tych korzyści.
Opcje zwiększające wydajność obejmują nowy pakiet świateł roboczych LED oraz system ISOBUS klasy III
Nowa seria T7 wyposażona jest w funkcje zwiększające wydajność, umożliwiając operatorowi wykonywanie prac z maksymalną efektywnością. Całkiem nowa oferta oświetlenia obejmuje nawet do 16 świateł roboczych LED w kabinie, zapewniających doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, zaś zasięg świateł jest o pięć razy większy w porównaniu do uzyskiwanego wcześniej przy 31000 lumenach. Wszystkie światła robocze wbudowane są w dachu; światła na narożnikach przednich, zapewniające oświetlenie we wszystkich kierunkach, posiadają szeroki zakres regulacji, dzięki czemu mogą być zwrócone do tyłu lub w dół, na przykład na kosiarkę bijakową lub krawędź zewnętrzną szerokiego narzędzia. Tylne światła narożne, o zasięgu 360 stopni mogą być włączane i wyłączane niezależnie od siebie, by uniknąć oślepiającego światła na przykład podczas rozładunku kombajnu żniwnego. Dzięki tym wiodącym w swojej klasie pakietom świateł roboczych LED operatorzy są w stanie kontynuować pracę jeszcze długo po zapadnięciu zmroku w komfortowy, bezpieczny i wydajny sposób.
Zwiększona wydajność idzie w parze z łatwą w obsłudze automatyką. Powstał już system zarządzania skrętem na uwrociach drugiej generacji – Headland Turn Sequencer II. Sterowany za pomocą ekranu dodatkowego IntelliView™ IV, wchodzącego obecnie w skład wyposażenia standardowego, HTS II umożliwia tworzenie złożonych skrętów na uwrociach, rejestrując je „na żywo” lub tworząc je poprzez wybór działań i punktów wyzwalających z menu. Użytkownik może teraz programować i edytować wszystkie opcje, począwszy od wyboru prędkości docelowej przekładni Auto Command, a na włączaniu widoku z kamery narzędzia skończywszy. Następnie są one obsługiwane za pomocą jednego przycisku. Co jeszcze można zautomatyzować? A gdyby tak narzędzie przejęło kontrolę nad ciągnikiem? Nowa seria T7 oparta jest na architekturze ISOBUS klasy III, umożliwiającej kompatybilnemu narzędziu, na przykład prasie do formowania bel BigBaler marki New Holland, kontrolowanie ciągnika, włącznie z jego prędkością.
Dodatkowe opcje obejmują regulację czasu włączania sprzęgła Power Shuttle oraz zarządzanie zaworami zdalnymi. Umożliwia to przypisanie dowolnych dwóch zdalnych zaworów hydraulicznych do poczwórnego przełącznika na dźwigni wielofunkcyjnej CommandGrip.
Na przodzie modeli o długim rozstawie osi znajduje się nowy, zintegrowany przedni układ zawieszania z WOM o wyższej wydajności, natomiast dla modeli o standardowym rozstawie osi dostępny jest ładowacz czołowy o szerszej ramie, co zapewnia lepszą widoczność i stabilność.
Zaawansowana technologia hamowania gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodne działanie
Gama T7 wprowadza do gospodarstw rolnych układy hamulcowe, które zwykle dostępne są tylko dla pojazdów użytkowych typu ciężarówki czy furgonetki. Dostępna począwszy od modeli T7.230 zaawansowana technologia hamowania oparta na wielokrotnie nagradzanym systemie ABS zarządza indywidualnie hamulcami poszczególnych kół, co zwiększa stabilność pojazdu podczas hamowania na trawiastych powierzchniach – opcja ta jest także wyjątkowo pożądana w przypadku, gdy maszyna jest często wykorzystywana do transportu drogowego. Ponadto ABS SuperSteer umożliwia ciągnikowi wykonywanie skrętów na ciasnych przestrzeniach w polu poprzez automatyczne zahamowanie tylnego koła wewnętrznego w chwili wykonania skrętu kierownicą. Opcjonalnie we wszystkich modelach T7 dostępne jest gniazdo zasilania ABS przyczepy oraz hamulec wydechowy. Hamulec wydechowy zmniejsza potrzebę korzystania ze standardowych hamulców serwisowych podczas zjazdu, gdy kompresja cylindrów silnika jest wykorzystywana do wstrzymania prędkości silnika. Ponadto modułowe zaczepy przyczep o szerszej ramie zwiększają elastyczność z tyłu ciągnika.
Wiodąca w branży kabina Horizon™ oferuje płynną jazdę i maksymalny komfort
Dzięki składającej się tylko z jednego elementu szybie przedniej kabiny Horizon™ uzyskano jeszcze lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Dłuższe błotniki przednie zapewniają lepszą ochronę przed błotem, zaś dysza do spryskiwania szyb zamontowana w obrębie wycieraczki utrzymuje szybę w czystości. Podczas chłodnych poranków wyjątkowo przydatną opcją stają się podgrzewane szyby przednie i tylne.
Nowa seria T7 to również najlepsza linia foteli w branży, pozwalająca użytkownikowi wybrać jeden z trzech poziomów komfortu: Comfort, Dynamic Comfort oraz Auto Comfort. Fotele komfort oparte są na amortyzacji niskiej częstotliwości. Fotele Dynamic Comfort charakteryzują się udoskonaloną amortyzacją niskiej częstotliwości oraz szeregiem opcji zwiększających komfort, takich jak automatyczna regulacja tłumika drgań, pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego i dwustopniowy ogrzewacz. Oba rodzaje foteli posiadają innowacyjne, obrotowe oparcie zaprojektowane w celu zapewnienia podparcia górnej części pleców, a równocześnie umożliwiające operatorowi obracanie się w celu spojrzenia do tyłu. Aktywny fotel Auto Comfort zmniejsza drgania całego ciała nawet o 40% w porównaniu do fotela z zawieszeniem niskiej częstotliwości, natomiast wentylatory wywiewne zamontowane w obrębie fotela usuwają wilgoć, obniżając zarówno wilgotność, jak i temperaturę powierzchni. Dodatkowym atutem jest staranne wykończenie fotela – jest on obity tkaniną wysokiej jakości lub skórą; takich foteli można się spodziewać raczej po super-komfortowym samochodzie niż po ciągniku. Jeżeli chodzi o styl, maszyny T7 mogą ustąpić pierwszeństwa tylko nowej serii Blue Power T7. Znane maszyny pokryte metalicznym lakierem wysokiej jakości w odcieniach granatu i srebra teraz wzbogacono o unikalne fotele i wykładziny dywanowe. Naszpikowane zawrotną ilością wyposażenia standardowego modele Blue Power wyznaczają standardy stylu dla ciągników.
Poziom stabilności i komfortu modeli ciągników ze standardowym rozstawem kół wzrósł dzięki wprowadzeniu logiki sterującej o podwójnym działaniu w osi przedniej z zawieszeniem Terraglide™. W modelu T7.230 i wyższych zachowano natomiast zaawansowaną logikę półaktywną typu „Skyhook”.
Dane techniczne:
Gama T7 Tier 4B HI-eSCR |
||||
Model |
Rozstaw osi oś standardowa (mm) |
Rodzaj przekładni napędowej |
Moc znamionowa (KM) |
Maksymalna moc osiągana z EPM (KM) |
T7.175 |
2734 |
Range Command, Power Command, Auto Command |
140 |
175 |
T7.190 |
2734 |
Range Command, Power Command, Auto Command |
150 |
190 |
T7.210 |
2734 |
Range Command, Power Command, Auto Command |
165 |
210 |
T7.225 |
2734 |
Auto Command |
180 |
225 |
T7.230 |
2884 |
Power Command, Auto Command |
180 |
225 |
T7.245 |
2884 |
Power Command, Auto Command |
200 |
245 |
T7.260 |
2884 |
Power Command, Auto Command |
220 |
260 |
T7.270 |
2884 |
Auto Command |
240 |
270 |
źródło: New Holland