Fiński producent opon, Nokian Heavy Tyres, wprowadził do oferty nową, zimową oponę przeznaczoną do jazdy w warunkach zimowych i po śniegu. Nokian Hakkapeliitta TRI to opona zimowa o całkowicie nowej technologii i korzyściach dla użytkowników. Rewolucyjny projekt bieżnika, wdrożone elementy przyczepności oraz specjalnie zaprojektowany na zimę protektor sprawiają, że ciągnik posiada bardzo dobrą przyczepność.
Pierwsze sześć rozmiarów (trzy pary) opon Hakkapeliitta TRI trafiają właśnie do sieci sprzedaży. Trzy kolejne pojawią się w pierwszym kwartale 2015 r.. Opony są dopasowane do wyposażenia powszechnie stosowanego na obszarach pokrytych śniegiem, w czasie użytkowania dróg zimą. Kluczowymi rynkami zbytu nowej serii zimowych opon są głównie kraje Skandynawskie, regiony Alpejskie, kraje leżące w centralnej Europie oraz Ameryka Północna.
Najwyższej jakości bieżnik oraz przyczepność w warunkach zimowych
Rezultaty testów Nokian Hakkapeliitta TRI przemawiają same za siebie. Porównując je do już ogólnie znanego poziomu przyczepności opon TRI2, Hakkapeliitta TRI reprezentuje o 23% większą przyczepność na śniegu.
Nokian Hakkapeliitta TRI posiada bieżnik, który umożliwia prowadzenie pojazdu po lodzie, na śniegu oraz po błocie pośniegowym. Należy pamiętać, że ludzie, którzy stosują taki rodzaj opon wyjeżdżają na drogi przed innymi użytkownikami oraz prowadzą swoje pojazdy w możliwie najgorszych warunkach. W takich właśnie warunkach, najpotrzebniejsza jest możliwie jak najlepsza przyczepność oraz łatwość użytkowania – potwierdza Manager Projektu Hakkapeliitta TRI, Tero Saari.
Przyczepność na śniegu gwarantują brzegi bieżnika
Opona Hakkapeliitta TRI posiada dużą ilość elementów przyczepnych na brzegach bieżnika, poprzecznych oraz ukośnych. Jest to pierwsza opona do ciągników wyposażona w tego rodzaju bieżniki. Bieżniki blokujące posiadają wdrożone elementy przyczepności, które wpływają na przyczepność najwyższej jakości, jakiej można oczekiwać. Ponadto, Hakkapeliitta TRI posiada udoskonaloną przyczepność pola powierzchni bocznej, na podstawie ponownie zaprojektowanego bieżnika, posiadającego większą ilość protektorów bocznych. Bieżniki są diagonalne, zgodne z kierunkiem jazdy, posiadają specjalne elementy blokujące, które wzmacniają krawędzie zarówno w skośnym kierunku, jak i po krawędziach.
W przypadku, jeżeli jest wymagana większa przyczepność, można osiągnąć ją poprzez większe bieżnikowanie. Hakkapeliitta TRI posiada pierwotnie zdefiniowane pozycje bieżników, oraz istnieje możliwość ponownego bieżnikowania, jeżeli wymagają tego warunki środowiska naturalnego.
Hakkapeliitta TRI posiada tak zwane zmienne wartości podziałki, które wpływają na zapewnienie jeszcze wyższego komfortu prowadzenia pojazdu, oraz wpływają na obniżenie poziomu hałasu.
Opory toczenia są jednym z głównych czynników dotyczących zużycia paliwa. Po porównaniu Hakkapeliitta TRI do przemysłowego lidera Nokian TRI2, okazało się, iż Hakkapeliitta TRI posiada o 5% niższe opory toczenia. Dzięki temu zużycie paliwa zostaje zredukowane, a pojazdy emituą mniej szkodliwych spalin.
źródło: NOKIAN