Zaprojektowany i skonstruowany w Finlandii, podążając za dziedzictwem Valtry, nowy wielofunkcyjny podłokietnik Valtra SmartTouch zapewnia operatorowi komfort i kontrolę na zupełnie nowym poziomie. Valtra SmartTouch, który będzie dostępny we wszystkich modelach serii S czwartej generacji, pozwala na pełne dostosowanie przycisków i profili użytkowników, dzięki czemu seria S doskonale nadaje się do indywidualnych właścicieli gospodarstw i przedsiębiorców, jak również do klientów flotowych ze zmieniającymi się operatorami.
Silnik i przekładnia
Nowy model S394 jest napędzany silnikiem AGCO Power AWF o pojemności 8,4 litra, wyposażonym w dynamiczne doładowanie, które dostarcza większej mocy do każdego rodzaju pracy. Koszty serwisowe tego silnika wykorzystującego tylko technologię SCR, są teraz jeszcze mniejsze. Nowy system sterowania mocą silnika dodatkowo podwyższa jego wydajność, z której są znane silniki AGCO Power. Valtra serii S był pierwszym ciągnikiem, w którym zastosowano system SCR w celu zredukowania emisji spalin. Został on zaprezentowany w 2008 roku. Czwarta generacja serii S posiada najnowszą generację systemu SCR.
Moc ciągnika jest przenoszona na grunt za pomocą przekładni bezstopniowej AVT. Operator może wybrać tryb jazdy za pomocą pedału przyspieszenia lub dźwigni gazu w celu zoptymalizowania zużycia paliwa, wydajności pracy i komfortu jazdy. Jest także dostępna opcja manualnego sterowania przekładnią. Zintegrowany tylny TUZ ma udźwig 12 ton, a przedni 5 ton. Wydajność hydrauliki to nawet 205 l/min, która jest dostarczana poprzez maksymalnie 6 zaworów z tyłu i 3 z przodu.
Valtra jest znana z możliwości produktywnej pracy w obu kierunkach jazdy. Układ jazdy tyłem TwinTrac zwiększa wydajność pracy podczas wykonywania różnych zadań, jak na przykład podczas koszenia, kruszenia czy zrębkowania. Pracując tyłem do przodu można zaoszczędzić czas oraz paliwo nawet do 10%, dzięki lepszej widoczności na maszynę, większej dostępnej mocy na tylnym TUZ, zwiększonej sterowności oraz lepszej pozycji roboczej dla operatora.
Zupełnie nowy podłokietnik SmartTouch
Dzięki zintegrowaniu ergonomicznego podłokietnika z wielofunkcyjną dźwignia jazdy, sterowaniem zaworami, sterowaniem tylnym TUZ i WOM, oraz dotykowym ekranem, nowy podłokietnik Valtra Smart Touch łączy wszystkie funkcje ciągnika w zasięgu ręki operatora.
Dźwignia jazdy z programowalnymi przyciskami pozwala operatorowi sterować maszyną bez podnoszenia ręki. Dźwignia współpracuje z pionowym uchwytem, aby utrzymać naturalne położenie ręki operatora podczas sterowania prędkością jazdy przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Konstrukcja pozwala na to, aby ręka operatora swobodnie spoczywała podczas jazdy gdy nie używa przełączników, a miękki, gumowy materiał chroni dłoń przed zsunięciem się z dźwigni podczas jazy w trudnym terenie. Cała dźwignia porusza się na boki oraz do przodu i do tyłu, podobnie jak mysz od komputera. 9-calowy dotykowy terminal SmartTouch zaprojektowano tak, aby umożliwić łatwe dostosowywanie kontroli ciągnika oraz dostęp do zaawansowanych funkcji, takich jak parametry pracy ciągnika, zarządzanie na uwrociach U-Pilot, system nawigacji satelitarnej Auto-Guide i inne opcje rolnictwa precyzyjnego. Terminal jest łatwiejszy w obsłudze i bardziej intuicyjny niż nowoczesny smartfon: interaktywny obraz ciągnika bez trudu pomaga lokalizować i uruchamiać dostęp do wszystkich funkcji w mniej niż trzy dotknięcia czy przesunięcia palcem po ekranie. Valtra SmartTouch pozwala operatorowi lub właścicielowi floty ustawić nieograniczoną ilość profili użytkownika, jeśli jest taka konieczność. Wyświetlacz do opcjonalnej nawigacji satelitarnej Auto-Guide, systemu ISOBUS lub kamery bezpieczeństwa jest w pełni zintegrowany, eliminując w ten sposób potrzebę zamontowania dodatkowych monitorów, poprawiając tym samym widoczność z kabiny.
Seryjna produkcja nowych modeli serii S, w tym także modelu S394 rozpocznie się latem. Nowe modele będą dostępne na targi oraz do jazd testowych od września 2017.
Gama modeli serii S
Model |
Silnik, Stage 4 |
Max moc; Std, 1900 obr./min |
Max moc, doładowanie |
Nowy podłokietnik |
Przekładnia |
||||
hp |
kW |
Nm |
hp |
kW |
Nm |
||||
S274 |
Agco Power 84 AWF, 8.4litra; 6 cyl. 270 |
270 |
199 |
1220 |
300 |
221 |
1300 |
ST |
AVT |
S294 |
295 |
217 |
1300 |
325 |
239 |
1390 |
ST |
AVT |
|
S324 |
230 |
235 |
1390 |
350 |
257 |
1500 |
ST |
AVT |
|
S354 |
350 |
257 |
1530 |
380 |
279 |
1590 |
ST |
AVT |
|
S374 |
370 |
272 |
1540 |
400 |
294 |
1600 |
ST |
AVT |
|
S394 |
400 |
294 |
1540 |
405 |
298 |
1600 |
ST |
AVT |
Źródło: Valtra