Napęd nowych modeli zapewniają silniki DEUTZ T4i z czterema zaworami na każdy z cylindrów, układem wtryskowym Common Rail, turbosprężarką, Intercoolerem, elektronicznie sterowanym zaworem westgate oraz technologią SCR, zastępującą stosowany dotychczas układ recyrkulacji spalin. SCR pozwala na pracę silnika z optymalną wydajnością, maksymalną mocą i minimalnym zużyciem paliwa. Nowe silniki są w pełni kompatybilne do stosowania paliwa Biodiesel.
Układ napędowy modelu Fortis to duży krok naprzód w zakresie komfortu jazdy i wydajności. Cały układ został przeprojektowany – od skrzyni po dźwignię zmiany biegów – dla zapewniania maksymalnego komfortu podczas zmiany biegów. Jednak kluczowe zmiany dotyczą sposobu zmiany zakresów Powershift na każdym z biegów.
W nowym układzie napędowym, zakresy Powershift są automatycznie dobierane i optymalnie odpowiadają warunkom polowym. Skrzynia Powershift daje operatorowi całkowicie nowe odczucia jakości użytkowania, zmiany biegów są praktycznie nieodczuwalne. Komfort obsługi zwiększa dodatkowo możliwość regulacji szybkości reakcji rewersu zmiany kierunku jazdy. Regulacja dostosowuje szybkość reakcji rewersu w zależności od potrzeb i rodzaju wykonywanej pracy.
Skrzynia biegów 40 km/h posiada 6 biegów oraz 4 zakresy Powershift na każdym z nich, co daje 24 przełożenia w każdym z kierunków jazdy – do przody i do tyłu. W wersji z reduktorem, do dyspozycji operatora pozostaje 40P+40T biegów.
Nakładanie przełożeń umożliwia wykonywanie prac na jednym przełożeniu mechanicznym w różnych warunkach polowych. W trakcie zmiany biegu, funkcja Speed-Matching automatycznie dobiera odpowiedni zakres, dzięki czemu zmiana biegu jest prawie nieodczuwalna. Funkcja Speed-Matching jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach gamy Fortis.
Wersję Infinity wyposażono w funkcję automatycznej zmiany zakresu Powershift, system jest kontrolowany przez centralkę elektroniczną, która dobiera optymalny zakres na wybranym biegu zwiększając tym samym wydajność pracy oraz komfort operatora przy jednoczesnej redukcji ilości zużywanego paliwa.
Zoptymalizowano właściwości trakcyjne ciągnika: dla zapewnienia najlepszego prowadzenia w trakcie orki oraz bezpiecznego prowadzenia ciągnika w trakcie transportu, centralka elektroniczna steruje automatycznym włączaniem i wyłączaniem napędu na 4 koła oraz blokadą mechanizmów różnicowych w odniesieniu do prędkości jazdy i kąta skrętu kół przednich.
Standardowy układ hydrauliczny jest wyposażony w pompę o stałej wydajności 83 l/min (opcjonalna pompa Load-Sensing z wydajnością do 120 l/min) oraz oddzielną pompę dla układu kierowniczego. Ciągnik oferuje szereg wyjść układu hydraulicznego, aż do siedmiu rozdzielaczy sterowanych elektronicznie w wersji Infinity. Udźwig podnośnika tylnego wynosi 9200 kg natomiast przedniego 3800 kg.
Pamiętając o bezpieczeństwie, nową gamę modeli Fortis wyposażono w układ hamulcowy PowerBrake, z tarczami hamulcowymi w kąpieli olejowej na przedniej osi. Model Fortis 190 przy maksymalnym obciążeniu, wyposażony w tego typu układ hamulcowy, może być szybko i bezpiecznie zatrzymany nawet w najtrudniejszych warunkach.
Realizacja przyjętych na etapie tworzenia projektu kabiny założeń, pozwoliła na zapewnienie operatorowi najwyższego poziomu komfortu podczas wielogodzinnej pracy. Kabina może być wyposażona w mechaniczny lub pneumatyczny układ amortyzacji. Panoramiczne szyby gwarantują doskonałą widoczność wokół ciągnika, widoczność oraz poczucie przestronności zwiększa dodatkowo szyber-dach. Ponadto, wysoki poziom komfortu zapewnia pneumatycznie amortyzowany fotel operatora z funkcją tłumienia drgań niskiej częstotliwości, nowy wyświetlacz Infocenter, opcjonalny iMonitor z funkcją ComforTip (automatyczne powtarzanie sekwencji operacji).
Źródło: Same Deutz-Fahr