Nowa generacja ciągników Fendt e100 Vario

Fendt wprowadził dalsze udoskonalenia do swojego praktycznego ciągnika napędzanego elektrycznie. Na konferencji prasowej Fendt w roku 2017 marka ta przedstawiła po raz pierwszy swój model ciągnika Fendt e100 Vario. Najnowsza generacja tego kompaktowego ciągnika napędzanego elektrycznie zadebiutowała na tegorocznej edycji targów Agritechnica 2019.

 

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat Fendt e100 Vario przeszedł liczne testy praktyczne ukierunkowane pod kątem różnych wymogów i zadań, począwszy od aplikacji rolnictwa precyzyjnego po zastosowania komunalne, włącznie z zimowymi pracami porządkowymi. W oparciu o opinie zwrotne Fendt e100 Vario został udoskonalony pod względem technicznym.

Ładowarki prądu stałego muszą jeszcze ugruntować swoją pozycję w gospodarstwach rolnych i w sektorze komunalnym. W świetle tego Fendt e100 Vario zamiast gniazda CCS jest obecnie wyposażony w gniazdo ładowania typu 2. Ciągnik posiada również przewód do ładowania dla gniazdek zasilanych prądem o napięciu 400 V do maks. 32 A, co odpowiada pojemności ładowania około 22 kW. Oznacza to, że akumulator może nadal zostać całkowicie naładowany w czasie poniżej 5 godzin. Ciągnik nadal posiada funkcję szybkiego ładowania prądem stałym.

W trakcie opracowywania tych dodatkowych udoskonaleń zbadano różne systemy akumulatorowe, poddając je intensywnym i różnorodnym testom polowym i laboratoryjnym. Dzięki całkiem nowemu systemowi zarządzania termicznego w ciągu zaledwie kilku minut zimą można nagrzać wstępnie akumulator do temperatury roboczej, a latem go schłodzić. Podobnie można nagrzać lub ochłodzić kabinę.

Fendt e100 Vario nieodmiennie okazywał się hitem w różnych zastosowaniach praktycznych, a jego osiągi i wielozadaniowość zostały zademonstrowane w różnych testach polowych z użyciem tradycyjnych podłączanych narzędzi napędzanych przez WOM – takich jak przetrząsacze, zgrabiarki, czy mieszalniki pasz, jak również hydraulicznie napędzanych maszyn, takich jak zamiatarka, bądź elektrycznie napędzanej posypywarki drogowej dla służb zimowych.

 

Źródło: Fendt