Szeroki zakres opcji przekładni napędowych i mocy silników zapewnia istnienie modelu pasującego do każdego wymagania. Modele o wysokiej wytrzymałości zwiększają całkowitą dopuszczalna masę pojazdu do 6500 kg. Kabina VisionViewTM oferuje doskonałe widoczność i komfort.
Sean Lennon, Dyrektor ds Zarządzania ciągnikami i precyzyjnymi produktami do zarządzania uprawami: „Nowymi T5 zakończyliśmy proces wymiany i racjonalizacji średniej półki. Skupiał się on na dostarczeniu obecnym rolnikom w pełni wystarczającego wyboru rozwiązań pasujących do ich określonych wymagań i spełnienia rosnącego zapotrzebowania na wszechstronne, mocne i lekkie urządzenia uniwersalne. Nowa seria T5 oferuje pełny pakiet w bardzo konkurencyjnej cenie.”
Wybór przekładni dopasowany do potrzeb klienta
Seria T5 jest dostępna z szerokim wyborem przekładni napędowych pasujących do różnych wymagań klientów. Podstawowa przekładnia 12×12 Synchro ShuttleTM oferuje tradycyjne, solidne działanie ze zmianą biegów do przodu. Model 12×12 Hydraulic Powershuttle zapewnia ergonomiczną zmianę kierunku za dotknięciem palca, bez potrzeby puszczania kierownicy. Przekładnia Split CommandTM stanowi wybór do działań wymagających dokładnego dopasowania prędkości do każdej operacji. Nowa przekładnia 24×24 Dual CommandTM wyposażona w powershift splitter Hi-Lo przy pełnym obciążeniu, zapewniający doskonałą skuteczność i dokładnie dopasowaną wydajność podczas wykonywania kursów.
Przemysł specjalistyczny, jak rolnicy uprawiający warzywa, zadowolą się specyfikacją wersjami Creeper w przekładniach 20×20 Synchro Shuttle, 20×20 Hydraulic Powershuttle i 40×40 Dual Command. Wolne prędkości wynoszące nawet zaledwie 0,25 km/h ułatwią ręczne sadzenie, a maksymalna prędkość 40 km/h przyspieszy transport zbiorów do farmy. Pełny wachlarz ciągników T5 jest dostępny z napędem na jedną lub dwie osie i można go wyposażyć w oś SuperSteerTM dostępną w ciągnikach New Holland, zapewniającą maksymalny kąt skrętu 76 stopni.
Duża wszechstronność dzięki przedniemu podnośnikowi i ładowaczowi
T5 jest fabrycznie przystosowany do ładowaczy czołowych New Holland 500TL i 700TL, które można połączyć z podnośnikiem przednim, aby uzyskać pełną wszechstronność. Szeroka rama 700TL, wynosząca 1100 mm poprawia widoczność z przodu pod kątem precyzji działania i zapewnia większą praktyczność. Maksymalna wysokość podnoszenia ładowaczy New Holland waha się od 3,5 m w przypadku 520TL do imponujących 3,7m w modelu 740TL, podczas gdy maksymalny udźwig 2060 kg oznacza, że żadna praca nie jest zbyt duża.
Fabrycznie zamontowany, wielofunkcyjny podnośnik przedni ma udźwig 1670 kg, co w połączeniu z prędkością WOM 1000 jeszcze bardziej powiększa wszechstronność T5. Będzie to bardzo docenione, na przykład, przez klientów pracujących z sianem i paszą, którzy chcą pracować z kosiarkami mocowanymi z przodu lub przez zarządy miast, które będą chciały łatwo wymieniać osprzęt między zbiornikiem przednim na obciążenie, podnośnikiem przednim i przednim WOM.
Produktywność i elastyczność dzięki układowi hydraulicznemu i poprawionemu udźwigowi
Ofertę hydrauliki przygotowano dla różnych rolników. Do standardowych zastosowań rolnych doskonale spisuje się pompa o wydajności 48 litrów/minutę z osobną pompą serwisową o wydajności 28 litrów/minutę. Opcja MegaFlowTM dostarcza 64 litry/minutę do głównej pompy oraz 36 litrów/minutę do pompy serwisowej. To zapewnia moc nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach, także pracy ładowacza, nie tracąc nic z lekkości sterowania i szybkości reakcji. Klienci mogą dopasować pakiet hydrauliczny do swoich potrzeb. T5 oferuje dwa standardowe zawory zdalne tylne oraz dwa zawory środkowe, zaś liczbę połączeń hydraulicznych można zwiększyć do ośmiu dzięki opcjonalnemu rozdzielaczowi.
Imponujący udźwig tylnego podnośnika TUZ wynoszący 4400 kg z drugim siłownikiem pomocniczym jeszcze bardziej zwiększa produktywność, podczas gdy 3 stopniowy WOM wyposażone w prędkości ECO i prędkość uzależnioną od prędkości jazdy mnoży liczbę narzędzi, które można wykorzystać i znacznie redukuje zużycie paliwa. Wynikiem tego są większe produktywność, wszechstronność i oszczędność.
Duża produktywność i wydajność dzięki zaawansowanym technologiom
zastosowanym w silnikach
Nowe T5 oferują silnik o pojemności 3,4 litra, wyposażony w układ Common Rail, stworzony przez firmę FPT Industrial. Potężny i bardzo cichy silnik rozwija od 75 do 110 KM oraz maksymalnie 457 NM momentu obrotowego, zapewniając wyśmienitą produktywność.
Silniki osiągają maksymalną moc już przy 1900 obr./min., jest ona dostępna aż do 2300 obr./min., w najczęściej stosowanym zakresie pracy. Skutkuje to doskonałą produktywnością we wszystkich zastosowaniach, również w pracy WOM i szybkim transporcie drogowym. 35% zapas momentu obrotowego skutkuje wyjątkowo przejrzystą reakcją T5, zapewniając najwyższy poziom produktywności w najbardziej wymagających warunkach. Zarządzanie prędkością silnika z ustawieniem dwóch szybkości zapewnia szybszą pracę w polu, zwiększając produktywność operatora.
Najniższe w swojej klasie zużycie paliwa i niskie koszty pracy
Technologia precyzji Common Rail zapewnia doskonałe reakcje i najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa. Przy doskonałym stosunku mocy do masy, wynoszącym 31,6 kg/KM, T5 redukuje ryzyko ubicia ziemi i zużywa mniej paliwa.
Zużycie paliwa jest dalej poprawiane funkcjami, takimi jak tryb ECO z prędkością 40 km/h, posiadający dodatkową zaletę cichszego działania. Wysoka efektywność paliwowa połączona z większym, 160 litrowym zbiornikiem paliwa oznacza, że ciągnik spędza więcej czasu w polu, zwiększając produktywność. Poza oszczędnościami związanymi z niskim zużyciem paliwa, wyjątkowo długie odstępy między serwisowaniem, wynoszące 600 godzin, zapewniają niesamowitą oszczędność.
Kabina VisionViewTM zaprojektowana dla potrzeb operatora
Przestronna kabina VisionView zapewnia wyjątkową widoczność dookoła, co zostało jeszcze bardziej poprawione dzięki stworzeniu nowego pióra do wycieraczki, poruszającego się o 200 stopni i lusterkom o jeszcze większych kątach widzenia. Do pracy z ładowaczem można przygotować właz na dachu, aby zapewnić nieograniczony widok podniesionych ramion.
Wszystkie elementy sterowania w kabinie są ułożone ergonomicznie, podczas gdy wiele elementów można dostosować, aby stworzyć komfortową stację roboczą, dopasowaną do operatora. Zespoły przyrządów poruszają się zespołowo wraz z w pełni przechylaną kolumną, gwarantując przejrzysty widok.
Dostępny jest szereg foteli, oferujących różny stopień komfortu aż do wersji luksusowej z zawieszeniem pneumatycznym oraz pełnych wymiarów fotel instruktora. Wydajny system klimatyzacji poradzi sobie w najgorętsze oraz najzimniejsze dni. Proste w obsłudze radio jest zintegrowane z kabiną, dostępna jest wtyczka do gniazda AUX na odtwarzacz MP3.
New Holland Seria T5 (2017)
Model |
Liczba cylindrów |
Moc maks. KM |
Maksymalny moment obrotowy Nm |
Rozstaw osi mm |
Masa kg |
T5.75 |
4 |
75 |
309 |
2 285 |
3 700 |
T5.85 |
4 |
86 |
351 |
2 285 |
3 700 |
T5.95 |
4 |
99 |
407 |
2 285 |
3 700 |
T5.105 |
4 |
107 |
444 |
2 285 |
3 700 |
T5.115 |
4 |
114 |
457 |
2 285 |
3 700 |
źródło: New Holland Agriculture