Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowe ciągniki John Deere serii 6R

 

Nowe ciągniki John Deere serii 6R charakteryzujące się bardzo dobrym stosunkiem masy do mocy, są wyposażone w 6,8-litrowy silnik sześciocylindrowy PVX PowerTech spełniający surowe normy emisji spalin Stage IIIB wyposażonym w czterozaworowy układ paliwowy z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (HP-CR) z ciśnieniem wtrysku 2000 bar oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która zapewnia wystarczającą ilość dodatkowej mocy wymaganą przez silnik. Mieszając odmierzoną ilości schłodzonych spalin z zasysanym świeżym powietrzem, sprawdzony układ recyrkulacji spalin (EGR) znacznie zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx), przyczyniając się do bardziej efektywnego spalania. Ponadto, innowacyjny zdecentralizowany układ chłodzenia dodatkowo poprawia osiągi silnika. Wreszcie, moduł utleniającego reaktora katalitycznego John Deere (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF) dopełniają zadania wysokiej oszczędności paliwa.

Nowe ciągniki John Deere serii 6R oferują klientom różne opcje przekładni:

– Przekładnie AutoQuad Plus i PowerQuadPlus oferują cztery zakresy przełożeń i łącznie 20 prędkości jazdy do przodu i 20 jazdy do tyłu oraz tempomat do zastosowań, w których wymagane jest utrzymywanie stałych prędkości oraz opcję biegów pełzających pozwalającą uzyskać prędkość jazdy zaledwie 250 m/h. Są one również wyposażone w blokadę parkingową, zmiana przełożeń odbywa się przy użyciu jednej dźwigni z przyciskiem wysprzęglającym, co umożliwia wygodną zmianę zakresów, a technologia SoftShift umożliwia płynną zmianę biegów pod obciążeniem. AutoQuad Plus to przekładnia klasy premium z automatyczną zmianą biegów. Pozwala ona operatorowi zmienić ustawiania punktów zmiany biegów w dowolnym miejscu w zakresie pomiędzy prędkością obrotową silnika 1700 obr/min i 2100 obr/min, dzięki czemu ciągnik zawsze będzie jechać na właściwym biegu odpowiednio do aktualnie wykonywanej pracy. Ponadto, przekładnia AutoQuad Plus EcoShift w wersji 40 km/h wykorzystuje technologię umożliwiającą redukowanie obrotów silnika przy wysokich prędkościach transportowych w celu uzyskania większego komfortu pracy operatora i zmniejszenia zużycia paliwa.

– Dzięki wysokiemu procentowi energii mechanicznej, przekładnia AutoPowr nadaje się zarówno do prac polowych, jak i transportu drogowego. Operator przy pomocy jednej dźwigni może płynnie przechodzić od 0 do 40 lub 50 kilometrów na godzinę oraz na dowolną prędkość pośrednią bez konieczności ręcznego wysprzęglania, a nawet zatrzymania ciągnika. Można po prostu wybrać żądaną prędkość, a silnik i przekładnia szybko i automatycznie dostosują się do zmieniającego się obciążenia. Dzięki funkcji PowerZero można nawet utrzymywać zerową prędkość ciągnika – bez ryzyka staczania się do tyłu, nawet na wzniesieniu, niezależnie od obciążenia.

W porównaniu z poprzednimi ciągnikami serii 6030 Premium, nowa, hydrauliczne zawieszona kabina 6R ComfortView oferuje 20% więcej miejsca i lepszą widoczność. Nowa kabina oferuje szeroką gamę praktycznych i przyjaznych dla operatora funkcji, takich jak zintegrowane sterowanie klimatyzacją i radiem, radio ergonomiczne i sterowanie telefonem, łączność Bluetooth, gniazdo na kartę SIM oraz 7-calowy kolorowy wyświetlacz GreenStar 3 CommandCenter z opcjonalnym ekranem dotykowym i możliwością odtwarzania wideo. Obie wersje wyświetlacza są w pełni zgodne z normą ISOBUS i umożliwiają automatyzację zestawu ciągnik – narzędzie (TIA). Za pomocą wyświetlacza CommandCenter można także obsługiwać niezwykle użyteczne aplikacje w ramach rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego, między innymi w pełni automatyczne sterowanie AutoTrac oraz system oprysku SprayerPro, jak również pokładowe narzędzia diagnostyczne, funkcję blokady w menadżerze dostępu zapobiegającą dokonywaniu przypadkowych zmian w ustawieniach i uniwersalny monitor osiągów. Odpowiedni widok do tyłu zapewniają elektrycznie regulowane i podgrzewane zewnętrzne lusterka teleskopowe. Ponadto, opcjonalny dach panoramiczny zapewnia lepszą widoczność ładowacza czołowego. Kabinę wyposażono w pneumatycznie zawieszony fotel operatora z pneumatyczną regulacją kształtu. Fotel ma również zawieszenie poziome i przystosowuje się w sposób dynamiczny do ciężaru operatora podczas regulacji wysokości. Kabinę odpowiednio zharmonizowano z nowo zaprojektowaną wąską pokrywą silnika i ogólnie poprawioną stylizacją ciągników serii 6R, zastosowaną w najnowszych modelach serii 7R i 8R.

Dzięki nowemu układowi oświetlenia, ciągniki serii 6R są przygotowane do długiej pracy na nocnej zmianie podczas orki, uprawy, zbioru lub opryskiwania. Maksymalnie 10 lamp zintegrowanych z przodu, z tyłu i po bokach dachu zapewnia dookólną widoczność 360°. Sześć regulowanych świateł w linii kabiny oraz na tylnych błotnikach zwiększa uniwersalność oświetlenia. Dostępne jest również sześć lamp polowych, punktowych i drogowych na kracie maski silnika, które poprowadzą operatora od zmierzchu do świtu. Gdy jest to konieczne, osiem opcjonalnych lamp ksenonowych zapewnia dodatkowe światło dzienne w nocy. Wszystkimi światłami steruje się z wyświetlacza CommandCenter.

Ciągniki wyposażono w trójczłonowe zawieszenie (TLS Plus) osi przedniej zapewniającą optymalną przyczepność i osiągi podczas jazdy po polu, przenosząc do 7% więcej mocy na koła. Zawieszenie John Deere TLS Plus radzi sobie z różnymi warunkami obciążenia osi przez zastosowanie funkcji, takich jak samopoziomowanie przy skoku zawieszenia o +/- 50mm, automatyczna regulacja czułości osi i sztywności zawieszenia, długi element amortyzujący zapewniający optymalną amortyzację wstrząsów oraz synchronizacja z układem czujników podnośnika w celu kompensowania zjawiska falowania pionowego w warunkach ciągnięcia ciężkich ładunków.

Nowe ciągniki serii 6R wyposażono w pompę hydrauliczną o wydajności 114 litrów / min (standard) lub 155 l / min (opcja). Zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu z maksymalnie siedmioma tylnymi selektywnymi zaworami sterującymi pozwala uzyskać większą moc, prędkość, większy komfort oraz lepszą wydajność. Maksymalne ciśnienie pracy to 200 bar. Dostępne są również dodatkowe zbiorniki pozwalające na dodatkowy wydatek oleju hydraulicznego (27 lub 55 litrów). Ciągniki wyposażono w podnośnik tylny o maksymalnym udźwigu 9550 kg (6210R), Kat III, elektroniczny układ wykrywania obciążenia cięgieł dolnych i kontroli zagłębienia narzędzia oraz w zintegrowany podnośnik przedni o udźwigu 4 000 kg z dostępnymi z przodu dwiema parami gniazd hydraulicznych, siłowniki dwustronnego działania zarówno do podnoszenia, jak i opuszczania, zgodność z układem inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC).

Niezależny, przełączany elektrycznie WOM jest standardem we wszystkich ciągnikach serii 6R i oferuje stałe osiągi – 540/540E/1000 obr/min lub 540E/1000/1000E obr/min. Opcjonalny, chłodzony olejem przedni WOM załączany jest elektro-hydraulicznie i osiąga 1000 obr/min przy obrotach silnika 1995 obr / min. Zastosowana oś tylna to podzespół typu kołnierzowego lub opcjonalnie oś z mechanizmem zębatkowym.

John Deere oferuje również szeroki wybór ładowaczy przednich. Ładowacze czołowe H360 i H380 zrównoważone na osi przedniej dopasowano do rozmiaru opon i wymiarów podwozia ciągnika oraz, aby zapewnić maksymalną widoczność.

W nowych ciągnikach John Deere serii 6R zapewniono możliwość natychmiastowego dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji i części w celu wykonania szybkiej i łatwej codziennej obsługi. Dealer John Deere zadba, aby ciągnik zawsze działał bez zarzutu, na przykład, stosując w tym celu system diagnostyczny Service ADVISOR, również działający zdalnie, umożliwiający przeprowadzanie szybkich i skutecznych przeglądów serwisowych. Ponadto, John Deere oferuje plan ochrony PowerGard z rozszerzonymi opcjami gwarancji.

Firma John Deere zapewnia, że dzięki maksymalnej mocy 240 KM w połączeniu z masą ciągnika wynoszącą niecałe 8 ton, a także większemu rozmiarowi opony 205 cm, koncepcja konstrukcyjna ciągnika 6210R jest unikalna w branży. Opierając się niewątpliwym sukcesie i trwałości serii 6000, nowe ciągniki John Deere serii 6R mają układ hydrauliczny o większej mocy oraz zintegrowany podnośnik z przodu i przedni WOM. Konstrukcja pełnoramowa i rozstaw osi 2,8 m zapewniają najwyższe osiągi zarówno w polu jak i na drodze.

 

źródło: John Deere Polska Sp. Z O.O.

 

 

Exit mobile version