Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowa seria ciągników PUMA marki Case IH

Ciągniki PUMA cieszą się ugruntowaną pozycją, jeżeli chodzi o jakość i osiągi. Produkowane w austriackiej miejscowości St. Valentin, oparte na wypróbowanych rozwiązaniach, takich jak przekładnie napędowe semi powershift, full powershift czy bezstopniowe przekładnie CVX oraz najnowszych technologiach silników FPT Industrial nowe modele PUMA wręcz przekraczają wysokie standardy wytyczone przez swoich poprzedników.

Licząca sobie siedem modeli o mocy znamionowej od 150 do 240 KM nowa gama ciągników PUMA gotowa jest do zmierzenia się z najbardziej wymagającymi zadaniami przy uprawie gruntów ornych, hodowli inwentarza żywego oraz innych pracach w gospodarstwie rolnym.

Duża moc, wydajność i komfort

Napędzany silnikiem NEF o poj. 6,7 litra, produkowanym przez FPT Industrial, czołowy model (PUMA 240) osiąga swoją moc znamionową 240 KM przy prędkości obrotowej 2200 obr./min., zaś przy włączonym doładowaniu Power Boost jego moc może wzrosnąć nawet do 270 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1160 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1400 do 1600 obr./min. Jedną z kluczowych zalet nowych ciągników PUMA jest sześciocylindrowy silnik o dużej mocy i wydajności, charakteryzujący się „czystą” pracą. Sprawdzona technologia Hi-eSCR only opracowana przez FPT Industrial zapewnia spełnienie wymogów europejskich norm emisji (Stage IV – Tier 4 Final) przy równoczesnym niskim zużyciu paliwa i wysokich osiągach. Prosty i skuteczny system pozwala również maszynom Case IH osiągnąć wyjątkowo niewielką częstotliwość wymiany oleju – co 600 godzin – podkreśla Dan Stuart, Case IH Product Marketing Manager Tractors for Europe, Middle East & Africa.

Podobnie jak w przypadku silnika, marka Case IH poświęciła również dużo uwagi kabinie – zarówno jej wnętrzu, jak i na zewnątrz. Obecnie kabina posiada jednoczęściową szybę przednią, zapewniającą operatorowi nieograniczoną widoczność z przodu. Kilka modernizacji wprowadzono również w terminalu AFS 700: obejmują one nową konfigurację zaworów zdalnych oraz funkcję ISOBUS III, która – w zależności od narzędzia – automatycznie steruje prędkością jazdy do przodu, pracą zaczepu, elektronicznymi zaworami zdalnymi oraz funkcjami WOM na ciągniku. Jeżeli chodzi o zmianę kierunku jazdy, teraz dostępne są nowe przełączniki wyboru i ustawienia agresywności zmiany kierunku, umożliwiające dostosowanie ustawień do indywidualnych preferencji. „Nowy system kontroli zarządzania pracą na uwrociach HMC II znacznie ułatwia życie operatorowi, równocześnie zwiększając wydajność – tłumaczy Dan Stuart – zaś dzięki łatwemu w obsłudze interfejsowi użytkownika system umożliwia ustawienie większej liczby parametrów z większej liczby przełączników. To rozwiązanie jeszcze bardziej upraszcza powtarzające się czynności i zwiększa efektywność przy równoczesnym zmniejszeniu zmęczenia kierowcy.

To samo dotyczy gamy nowych foteli, które są teraz dostępne dla ciągników PUMA. Dzięki tym opcjom użytkownik cieszy się najlepszą jakością jazdy w branży. Ciągniki PUMA są standardowo wyposażane w fotel z zawieszeniem o niskiej częstotliwości. Obecnie dostępne są nowe opcje, takie jak nowocześniejszy fotel premium Dual Motion z zawieszeniem o niskiej częstotliwości oraz innowacyjnym, przesuwanym i wysokim oparciem tekstylnym lub z czerwonej skóry, bądź skórzany fotel Maximo Evolution z półaktywnym zawieszeniem – objaśnia Stuart.

Tylko światło może rozproszyć ciemność

Podobnie jak ciągniki Magnum, również najnowsze modele PUMA cieszą się nową stylizacją zewnętrzną, kabiną z nowym dachem oraz pakietami oświetleniowymi o dużej mocy. Wkrótce dostępne będą dwa nowe pakiety świateł roboczych oparte na najnowszej technologii LED i zapewniającej oświetlenie, które jest nie tylko jaśniejsze, ale ma również większy zasięg. „Operatorzy będą mieli pewność bezpiecznego zlokalizowania i omijania przeszkód na polu nawet z najdalej wysuniętymi, szerokimi narzędziami, które będą łatwo widoczne nawet w najciemniejszą noc – podkreśla Dan Stuart.

Jako że obecnie technologia rolnictwa precyzyjnego stanowi wyjątkowo ważne narzędzie zwiększające wydajność, a równocześnie zapewniające lepszą ochronę środowiska, ciągniki PUMA marki Case IH dostępne są ze zintegrowanym automatycznym systemem prowadzenia AccuGuide, stanowiącym część platformy technologicznej AFS marki Case IH. System odbiera dane do korekcji z anteny 372, która jest kompatybilna zarówno z satelitami GLONASS, jak i GPS. Posiada on również inną funkcję zapewniającą nieprzerwaną pracę: technologia xFill zwiększa niezawodność systemu, kontynuując pracę nawet przez 20 minut, również w przypadku utraty sygnału RTK. Opcjonalny system telematyczny Connect marki Case IH wykorzystuje połączenie globalnego systemu pozycjonowania i technologii telefonii mobilnej, aby przesyłać i odbierać dane dotyczące maszyny, dane agronomiczne oraz informacje o miejscu pracy maszyny. W połączeniu z naszymi ciągnikami technologie te gwarantują, iż rolnicy będą mogli pracować i zarządzać swoimi gospodarstwami o wiele skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej” – podkreśla Dan Stuart.

Dane techniczne: PUMA Case IH Modele PUMA 150 / 150 CVX – PUMA 175 CVX

Gama modeli

PUMA 150 / PUMA 150 CVX kW/KM (CV)

PUMA 165 /
PUMA 165 CVX
kW/KM (CV)

PUMA 175 CVX
kW/KM (CV)

Moc znamionowa przy prędkości obrotowej 2200 obr./min. (ECE R120)

110 / 150

121 / 165

132 / 180

Maksymalna moc przy prędkości obrotowej 1800-1900 obr./min. (ECE R120)

140 / 190

155 / 210

166 / 225

Dostępne
przekładnie napędowe

 

 

 

18×6 Semi- / Full
Powershift 40 km/h

 / 

 / 

 

19×6 Semi- / Full
Powershift Economy
40 kp/h przy zmniejszonej prędkości obrotowej

 / 

 / 

 

19×6 Semi- / Full
Powershift 50 kp/h

 / 

 / 

 

Powershuttle

Przekładnia
bezstopniowa
Eco 50 km/h lub
Eco 40 km/h

Maks. udźwig zaczepu tylnego
HPL (kg)

8,257

8,257

8,257

Przepływ hydrauliczny tylnych zaworów zdalnych (l/min)
Standard

113

113

113

 = Standard  = Opcja

Dane techniczne: ciągników PUMA Case IH Modele PUMA 185 / 185 CVX – PUMA 240 CVX

Gama modeli

PUMA 185 /
PUMA 185 CVX
kW/KM (CV)

PUMA 200 /
PUMA 200 CVX
kW/KM (CV)

PUMA 220 /
PUMA 220 CVX
kW/KM (CV)

PUMA 240 CVX
kW/KM (CV)

Moc znamionowa
przy prędkości obrotowej 2200 obr./min.

132 / 180

147 / 200

162 / 220

177 / 240

Moc z doładowaniem
przy prędkości obrotowej 1800-1900 obr./min.

166 / 225

180 / 245

192 / 260

199 / 270

Dostępne
przekładnie napędowe

 

 

 

 

Full Powershift
40 km/h

Full Powershift Economy
40 kp/h przy zmniejszonej prędkości obrotowej

Full Powershift
50 km/h

 

 

 

Przekładnia
bezstopniowa
50 km/h Eco lub
40 km/h Eco

Powershuttle

Maks. udźwig zaczepu tylnego
HPL (kg)

10,460

10,460

10,460

10,460

Przepływ hydrauliczny tylnych zaworów zdalnych (l/min)

 

 

 

 

Standardowy

120

120

120

120

Opcjonalny

150

150

150

150

 = Standard  = Opcja

 

Exit mobile version